Battle Beast

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
mape
Site Admin
Posts: 2761
Joined: Thu Aug 22, 2002 6:39 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by mape »

Balm wrote:Ja MIKÄHÄN mahtaa olla syynä siihen, että itket MINUN mielipiteistäni, kun moni muukin näkyy olleen täällä samaa mieltä kanssani?
En tiedä. Varmaan ihan vain se, että kun tässä kuitenkin kavereita ollaan, niin jossain päin pientä mieltäni edellyttäisin sulta varmaan vähän enemmän kuin muilta märisijöiltä.
Balm wrote:Ja muistahan vielä lisätä laudan sääntöihin, että keskusteluissa mielipiteet eivät ole sallittuja, elleivät ne ole laudan ylläpidon mukaisia. :curse:
Enpä taida. Sen voisi toki lisätä, että tällä laudalla marttyyriksi heittäytyminen on kiellettyä. :win:

Jatketaanko y-viesteillä? Eiköhän tätä threadia ole pilattu jo tarpeeksi.
sirclansman
Grey Eminence
Posts: 543
Joined: Sat Dec 04, 2004 1:55 pm
Location: Hankasalmi
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by sirclansman »

mape wrote:
Balm wrote:Ja MIKÄHÄN mahtaa olla syynä siihen, että itket MINUN mielipiteistäni, kun moni muukin näkyy olleen täällä samaa mieltä kanssani?
En tiedä. Varmaan ihan vain se, että kun tässä kuitenkin kavereita ollaan, niin jossain päin pientä mieltäni edellyttäisin sulta varmaan vähän enemmän kuin muilta märisijöiltä.
Balm wrote:Ja muistahan vielä lisätä laudan sääntöihin, että keskusteluissa mielipiteet eivät ole sallittuja, elleivät ne ole laudan ylläpidon mukaisia. :curse:
Enpä taida. Sen voisi toki lisätä, että tällä laudalla marttyyriksi heittäytyminen on kiellettyä. :win:

Jatketaanko y-viesteillä? Eiköhän tätä threadia ole pilattu jo tarpeeksi.
Meinasinkin sanoa, että ottakaa nyt jo huone jostain. :-)
Tintti
Posts: 1017
Joined: Wed Jan 29, 2003 11:18 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Tintti »

Omasta mielestäni Balm sano nyt kyllä mielipiteensä (alkujaan, ennen herrojen keskinäistä kusimiekkailua) poikkeuksellisenkin neutraalisti, normaaliin verrattuna :D Ja kyllähän se tosiasia on, että aika hiton moni muukin tässä ketjussa (minä mukaanlukien) oli tuosta tuotannon paskuudesta samaa mieltä. Mut eipä mun puolesta sen kummempaa tähän tältä erää.
Autumnal
Posts: 554
Joined: Fri Aug 23, 2002 11:00 pm
Location: Praha
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Autumnal »

Levy kuunneltu kertaalleen läpi noiden streamien kautta, mukavaa että meille facebookittomillekin suotiin mahdollisuus. Ite en tajua oikein mistään levyistä mitään yhen kuuntelun perusteella, mutta koska suuri osa biiseistä on jo keikoilta ja demoversioista hyvinkin tuttuja, niin heitetään nyt omat kommentitkin kun en tuota streamia enää kuitenkaan jaksa pyöritellä enempää läpi.

Samat nillitykset soundeista ku niin monilla muillakin, eka demo oli parempi jne. Biisit todella kovia mutta vähemmän huippujakin joukossa kyllä. Niten laulut on mahtavat vaikka tuotanto hieman viekin terää. Onhan tämä mahtava livebändi myös, siitä ei pääse mihinkään. Nitte 5/5, Antonin biisit 3,5-4/5, tuotanto 2/5 tämän hetkisillä fiiliksillä. Kyllähän tämä ostaa pitää vaikkei ehkä ihan sitä huikeutta tarjoa mitä enimmilläni odotin. Toisaalta odotukset taisi ollakin ihan naurettavan korkealla etenkin viimeisimpien näkemieni keikkojen perusteella.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Balm »

mape wrote:En tiedä. Varmaan ihan vain se, että kun tässä kuitenkin kavereita ollaan, niin jossain päin pientä mieltäni edellyttäisin sulta varmaan vähän enemmän kuin muilta märisijöiltä.
Turha toivo. :D

Mutta joo, eiköhän tässä tullut jo kaikki tarvittava. :kiss:
Jööti
Posts: 218
Joined: Thu Mar 22, 2007 6:54 pm
Location: tanperkle

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Jööti »

Mitä jumalauta vittua!

Onko Defenders of Steelin alun Udomaisuus tuosta naisesta? Miten hemmetissä voi vaihdella taso näin järjettömästi! Välillä aivan uskomattoman kuuloista, mutta sitten ollaankin yhtäkkiä perjantai-iltojen kännikaraokessa mikahäkkisenglantia vääntämässä.

Potentiaalia on, mutta kummallisesti kaikessa meiningissä oli semmoinen tylsyyden pierun jälkipolte. Ehkä liian samanlaista ollakseen ainakaan meikäläisen tajunnan räjäyttävää.
heraklos
Posts: 1845
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by heraklos »

sirclansman wrote:
heraklos wrote:No, minullahan ei ole mitään Ninon tuottajanhommia vastaan. Ihan vain selvyydeksi sanon, joten minun iloani ei kukaan pilannut. :wink:
Good. :wink:
:offt: Jos joku haluaa kuunnella umpisurkeata soundimaailmaa levyillä, niin suosittelen Stefan Kaufmannin 2000-luvulla tuottamia levyjä. Toisin sanoen: asiat voisivat olla huomattavasti huonomminkin.
Sacrilegium

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Sacrilegium »

Muutan mielipidettäni sen verran, että sanon diz rox :bmbeer:
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Ice »

Ice wrote:
Cursarion wrote:Täytyy kyllä olla samaa mieltä tuosta meiningin munakkuuskadosta. Harmi ettei ollut yksittäinen sinkkubiisiä koskenut moka tms. No, kyllä tuo silti ostamisen arvoiselta vaikuttaa. Tunnustelin jo tuota ennakkotilausta, mutta hieman hämää kun ostoskorissa näkyy toimituskulujen kohdalla 2,50€ vaikka levyn ohessa lukee "NYT ILMAN POSTIKULUJA". Ihmettelen tässä että ovatko ne sitten eri kuluja, pitäisikö tuossa olla postikuluina 0€ vai häviävätkö postikulut kuvioista maagisesti jossain myöhemmässä vaiheessa. Sivuilla ei mitään ohjeistusta aiheesta ollut, jaksaisikohan tuota kysäistä sähköpostilla.
Itse tilasin nyt tuon paita + cd kompon ja tuli suoraan ilman toimituskuluja ja toimituskulu kohdassa joka vaiheessa 0 €. Maksu suoraan pankkitunnuksilla ja nyt jännittämään tuleeko paketti luvattuna päivänä tai ollenkaan kun täysin tuntematon taho kyseessä itselleni. ^Älä nyt William liikaa innostu dissaamaan, ei se nyt niin radioystävällistä kamaa ole, duunissa huomattu että pelkkä laulajan ääni saa perus radiokuuntelijan karsastamaan musaa.
No niin, sieltähän tuli mailiin posita että paketti lähteny, lähetysluettelossa tosin vain T-Paita niin saa nähdä tuleeko levyä sitten ollenkaan kuten tilausvahvistuksessa luki. No laitoin mailita takaisin mutta eipä sieltä vastattu, huomenna selvinnee.
WilliamTheBloody

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by WilliamTheBloody »

Vaikka biisit olisivatkin hyviä, niin eivätpä ne juuri miltään enää kuulosta, kun särmät on pyöristetty.. Tässä BB:n tapauksessa on juuri tästä kyse. Kuten joku sieltä takarivistä jo huutelikin, että kyseessä on radio(rock)ystävällistä diibadaapaa..

Toivoin tosiaan, että olisi ollut parempi levy..
Trivoulge
Posts: 137
Joined: Sun Oct 05, 2008 6:43 pm

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Trivoulge »

Ice wrote: No niin, sieltähän tuli mailiin posita että paketti lähteny, lähetysluettelossa tosin vain T-Paita niin saa nähdä tuleeko levyä sitten ollenkaan kuten tilausvahvistuksessa luki. No laitoin mailita takaisin mutta eipä sieltä vastattu, huomenna selvinnee.
Miulla sama homma että lähetyslistassa lukee pelkkä paita vaikka tilauksessa lukee että paita + levy. Veikkaanpa että saamme mitä olemme tilanneet ja tuon on vain jokin tuoreen nettikaupan ongelma. Epäilen että tässä on käynyt niin että se paita + levytajous muutettiin kaupan toimesta pelkäksi paidaks tuleville tilauksille ja mokoma päivittyi samalla meidän lähetyslistoihimmekin
Autumnal
Posts: 554
Joined: Fri Aug 23, 2002 11:00 pm
Location: Praha
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Autumnal »

Mape on näemmä puskenu haastattelun ja arvion linjoille:

Haastattelu
Arvio 9+/10

Lukasin topicin läpi, pakko kompata ykkössivulta yhtä kommenttia:
lost hole wrote:Nitte, Nitte!
Mitä sitte?
sitä sitte,
et oot paras!
Jööti
Posts: 218
Joined: Thu Mar 22, 2007 6:54 pm
Location: tanperkle

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Jööti »

Kylläpä kuulostaa levy kliiniseltä ja laulu todella kapealta. Tuntuu jopa hukkuvan kaikkeen ja olevan näin sitten semmoista piiperrystä. Harmittaa, sillä vaikka ääni sortuilee fingelskaan, olisi tämän särmää mieluusti kuunnellut leveämmältäkin.

Sävellyksellisesti tosi maukkaita kohtia löytyy, esim. Die-Hard Warriorin viimeiset 30 sekuntia melodioineen. Herkullista kerrassaan... mutta tämäkin loppuu käytännössä heti. Nyyh.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Ice »

Trivoulge wrote:
Ice wrote: No niin, sieltähän tuli mailiin posita että paketti lähteny, lähetysluettelossa tosin vain T-Paita niin saa nähdä tuleeko levyä sitten ollenkaan kuten tilausvahvistuksessa luki. No laitoin mailita takaisin mutta eipä sieltä vastattu, huomenna selvinnee.
Miulla sama homma että lähetyslistassa lukee pelkkä paita vaikka tilauksessa lukee että paita + levy. Veikkaanpa että saamme mitä olemme tilanneet ja tuon on vain jokin tuoreen nettikaupan ongelma. Epäilen että tässä on käynyt niin että se paita + levytajous muutettiin kaupan toimesta pelkäksi paidaks tuleville tilauksille ja mokoma päivittyi samalla meidän lähetyslistoihimmekin
No tulihan sieltä loppujen lopuksi molemmat, ja vastasivat tuossa jo mailiinkin että molemmat on mukana. Paidasta sen verran, että on pienin L-kokoinen Fruit of Loom ikinä, kun ei edes päälle meikälle mahdu, toinen uudemmista Fruittareista joissa L on muuttunut M tai pienemmäksi. On kai sitä itsekin kasvanut, mutta kaikki muut t-paidat on L ja oikean kokoisia paitsi tuo. Ihan siis tiedoksi jos tilaatte niin kannattanee ottaa kokoa isompi. Multa siis Jussi tai joku muu puolet pienempi saa tuon halutessaan.

Kuten Mapen arviosta voi lukea, ei soundeista itse levyllä kannata napista. Selvästi tuo tunkkaisuuden pääsyy oli nettistreamissa ja nyt CD soi mainiosti. Onhan levyn soundi toki pehmeä ja radioonkin sopiva muttei missään nimessä epä-heavy tai huono vaan sitä samaa mitä nykyään pääosa levyistä. Soundeista muuttuu se viimeinen niitti, mutta ne ovat toimivat.
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Spunkmeyer »

Popitan tässä nyt tätä levyä. Kuuntelin aiemmin näytteet Soundcloudista, eikä tämä minusta paljon siitä eroa. Ja en minä kyllä näitä saundeja mitenkään erityisen hyvinä pidä. Kuulostaa tosiaan jotenkin Radio Rockilta, mutta ei tämä kyllä siihen kaadu. Ja livenähän homma on varmasti vielä parempi. Itse asiassa en ollut meinata mennä tämänpäiväiselle levynjulkkarikeikalle (kun on tuota koulua ja nyyh kyynel), mutta kakkosbiisiin asti päästyäni olin jo pättänyt toisin.
Ns. vanhat biisit levyllä toimivat edelleen kuin junan vessa. Uusista biiseistä Steel on jo hypännyt samalle tasolle, ja muutkin paranevat koko ajan. Jos vielä jotain "valittamista" pitää keksiä niin en minä kyllä kuule tässä musiikissa mitään Manowaria.
EDIT: niin ja mä kyllä tiedän ettei kukaan ole sanonut että siellä pitäisi kuulua Maukka. Jotenkin vaan jäi kaivelemaan kun se listattiin vaikuttajaksi.

Mitä mä tästä levystä maksoinkaan? 18 vai 20 euroa? SILLÄ EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ koska tämä levy on ihan helvetin kova! Valituksen aiheeni voidaan sitten seuraavalla levyllä tapattaa kunnon Into Glory Ride -soundeilla 8) Muutenkin tässä tulee automaattinen kylmien väreiden ja kuolareaktion välimuoto kun ajattelee Nitteä vetämässä jotain Metal Dazea!
Germaniac wrote:
Spunkmeyer wrote:Maailmassa on monta levyä joiden sisältö on ollu mulle korvaamaton, ja olisin voinu maksaa niistä maltaita jos olisi ollut pakko. Pari euroa sinne tänne.
Näin on, raha on vain rahaa. Eihän se oo ku antaa setelin.
Enks mä antanu tonnin setelin?
mape
Site Admin
Posts: 2761
Joined: Thu Aug 22, 2002 6:39 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by mape »

Spunkmeyer wrote:en minä kyllä kuule tässä musiikissa mitään Manowaria.
Metal sitä, metal tätä. En minäkään.
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Spunkmeyer »

mape wrote:
Spunkmeyer wrote:en minä kyllä kuule tässä musiikissa mitään Manowaria.
Metal sitä, metal tätä. En minäkään.
Tarkoitin siis musiikillisesti :D Kyllä sanojen puolesta vaikutteet paistavat hyvin läpi.
Sacrilegium

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Sacrilegium »

Lähti levy tilaukseen, sen verran hyvää heviä kuitenkin Battle Beast edustaa. :bmbeer:
Autumnal
Posts: 554
Joined: Fri Aug 23, 2002 11:00 pm
Location: Praha
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Autumnal »

Jööti wrote:Mitä jumalauta vittua!

Onko Defenders of Steelin alun Udomaisuus tuosta naisesta?
Kuulostais Antonin vokaaleilta kyllä, toisin ku loppubiisi.
Sacrilegium

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Sacrilegium »

Useampien kuuntelukertojen jälkeen tuntuu, että levy vain senkun paranee. Suosittelen lämpimästi hevidiggareille. Paha sanoa mikä biisi on parhain, mutta levyltä löytyy paljon helmiä ja loput on ok-tasoa, joten huono tekele ei ole kyseessä. Nitten vokalisointi on todella hienoa kuultavaa ja tulihan bändin muiden jäsenten iät yllätyksenä. :beer:
Jööti
Posts: 218
Joined: Thu Mar 22, 2007 6:54 pm
Location: tanperkle

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Jööti »

Ehkä sitä on käymässä vanhaksi, mutta levy kyllä tuli tilattua. On tässä sen verran potentiaalia, että pari penniä multa siihen suuntaan. Menee niin paljo turhempaankin helposti rahaa, puhumattakaan levyistä jotka syystä tai toisesta sokkona ostaa ja toteaa paskaksi.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Balm »

Autumnal wrote:
Jööti wrote:Mitä jumalauta vittua!

Onko Defenders of Steelin alun Udomaisuus tuosta naisesta?
Kuulostais Antonin vokaaleilta kyllä, toisin ku loppubiisi.
Antonhan se. Enkä kyllä ymmärrä Udo-viittauksia Niten lauluista puhuttaessa. Näyttäkää nyt edes yksi kohta, missä Nitte kuulostaa Udolta.
Tintti
Posts: 1017
Joined: Wed Jan 29, 2003 11:18 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Tintti »

Balm wrote:
Autumnal wrote:
Jööti wrote:Mitä jumalauta vittua!

Onko Defenders of Steelin alun Udomaisuus tuosta naisesta?
Kuulostais Antonin vokaaleilta kyllä, toisin ku loppubiisi.
Antonhan se. Enkä kyllä ymmärrä Udo-viittauksia Niten lauluista puhuttaessa. Näyttäkää nyt edes yksi kohta, missä Nitte kuulostaa Udolta.
Veikkaisin, että useimmat tyypit tosiaan luulee, että Nitte vetää nuo kaikki voksut itse. Juurikin tuo "udo-osasto" on tosiaan Antonin heiniä. Tykkään itse kyllä siitä, miten nuo tukevat biisejä. Laulajalla sillain oo itselle väliä :) Ja ei tuo itsestäni muuta yhtään sitä, että helvatan kova laulajatar on kyseessä.

Kyllä tuo tuotannon paskuus todellakin on myös levyllä, ei se mistään streameistä johtunut. Tää kyllä riipii yhä itseä.
Mr Rami
Posts: 646
Joined: Fri Aug 23, 2002 6:02 am
Location: Piispanristi

Re: BATTLE BEAST

Post by Mr Rami »

Spunkmeyer wrote:Jos vielä jotain "valittamista" pitää keksiä niin en minä kyllä kuule tässä musiikissa mitään Manowaria.
Ainakin taannoisella Turun-keikalla Manowar näkyi jos ei kuulunut, sillä Anton ilmehti ja elehti kuin Ross the Boss konsanaan. :) Musiikissa en minäkään ole tähän asti Manowaria kuullut (mutta on vielä tuo levy hommaamatta).

[Editoitu nimivirhe.]
Last edited by Mr Rami on Thu Apr 14, 2011 8:40 am, edited 1 time in total.
Death Metal Maniac
Posts: 1838
Joined: Sat Nov 09, 2002 9:35 am
Location: Espoo

Re: Battle Beast - Steel (13.4.11)

Post by Death Metal Maniac »

"Defenders of Steel" kuunneltu ja sen perusteella kysymykseen "Are you with us when we attack???" Vastaan melko lyhyen pohdinnan jälkeen: "En...koska ei oikein lähde". Toivottavasti Evil-Lÿn vakuuttaa minut 27.4., toivon todella niin. Ei ole helppoa tehdä perinteistä heavyä vuonna 2011.
Nittle Beast oli demoaikanaan lupaava bändi, mutta nyt minulle tuli sellainen maku, että tästä nyt on koitettu tehdä väkisin jotain "suurta ja mahtavaa", siinä kuitenkaan onnistumatta. Manowaarisin vasaroin, Tarotin sammossa taottuna ja Acceptin teutoonisen VOIMAn avulla tästä olisi vielä tullutkin jotain, mutta ton biisin perusteella minua ei nyt huvita kuulla enempää. Battle Beast on just yhtä kova ku joku siihen verrattu Airbourne.. menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Laulajassa on potentiaalia, mutta en nyt sittenkään ihan tiedä noista Antonin sävellystaidoista. Voisin toki kuunnella enemmän kuin yhden biisin, jotta voisin todella sanoa vahvan mielipiteen, mutta kyllä minusta yksi kappale voi kertoa levystä aika paljon.... Eka demo (jota en kyllä edes ole kuullut kokonaisuudessaan) taisi olla paras.

EDIT: Ahaaa, ei ollutkaan hämäävästä nimestään huolimatta levybiisi tuo... mistäs voisin kuunnella kokonaisuudessaan yhden uuden levyn kappaleen?

Keskustelusta täällä laudalla Balmin kanssa osittain samoilla linjoilla.
Last edited by Death Metal Maniac on Thu Apr 14, 2011 2:01 pm, edited 1 time in total.
Post Reply