Spotify

Valikoidut off-topic-aiheet
Post Reply
Cursarion
Posts: 941
Joined: Sun Jan 27, 2008 1:09 pm
Location: Joensuu (/Kajaani)

Re: Spotify

Post by Cursarion »

TheKraken wrote:
hyrrä wrote:
ts wrote:Äskön tuli Soneran mainos jossa todettiin Spotifystä löytyvän kaikki maailman musiikki. Tietenkin asiasta voi olla montaa mieltä.
"Ärsyttävimmät mainokset" topicille käyttöä? :)
Ei itseasiassa ole enää edes pelkästään ärsyttävää, vaan jos joku ottaa asiakseen asiasta valittaa, niin eiköhän tuohon tehdä muutos. Harhaanjohtava markkinointi on nimittäin suomessa kiellettyä ja sitähän tuo nimenomaan on.
Alkoi sen verran vituttaa, että panin Kuluttajavirastoon viestiä. Kannattaa muidenkin laittaa jos kiinnnostaa, luulen että ne saattavat helpommin paneutua asiaan jos useampaa näyttää häiritsevän. Ilmoittaminen onnistuu myös anonyyminä.
ts
Imperiumi Assistant
Posts: 1686
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:12 pm
Location: VANTAA!
Contact:

Re: Spotify

Post by ts »

Jussi wrote:
ts wrote:kaikki maailman musiikki.
Tuollahan tuo vituttaa pääsivulla, valtaa koko ruudun, stana...
Joo ja kaiken hyvän lisäksi se pelkkä bänneri on liian iso, menee yli tuon Impen leiskan sisältöosion reunojen. Ja näin ollen rumalta näyttämisen ohella peittää mm. vasemmalla olevaa mainosta.
Memnoch
Posts: 467
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:54 pm
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by Memnoch »

Spotify on kyllä jäänyt käytännössä kokonaan pois käytöstä noiden virheiden ja etenkin mainosten vuoksi. Onneksi vaihtoehtojakin on.
SuoYlimys
Posts: 455
Joined: Wed Apr 27, 2005 10:23 am
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by SuoYlimys »

^ Olin melko varma, että edellisellä vaihtoehdolla olisi tarkoitettu tätä. Pitääpä joskus tutustua tuohon Groovesharkiinkin. Josko sieltä vaikka löytyisi jotain sellaista, mitä ei Spotifyssä ole.
Jussi
Posts: 10668
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Spotify

Post by Jussi »

Nuclear Holocaust wrote:Eniten ärsyttää, kun informaatio on tuolla mitä sattuu. Levyjen julkaisuvuodet ovat ainakin persiillään.
En sano tsoukilla, kuten tuntevat tietävät, että tämä on oikeasti järkyttävää. Syy olla käyttämättä mokomaa palvelua, vaikka enpä mie sitä muutenkaan tekisi. Mutta misinformaation levittämisen pitäisi olla rangaistavaa, onko se nyt niin vaikeaa tehdä kerralla oikein?

ns: UFO - Darker Days
Memnoch
Posts: 467
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:54 pm
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by Memnoch »

SuoYlimys wrote:Pitääpä joskus tutustua tuohon Groovesharkiinkin. Josko sieltä vaikka löytyisi jotain sellaista, mitä ei Spotifyssä ole.
Suomalaisia artisteja kehnosti, mutta pääsääntöisesti metalia todella hyvin tarjolla. Ainakin omaan makuun löytyy kiitettävästi bändejä(Origin, Benighted, Decrepit Birth, Pig Destroyer, Primordial...).
Täytyy kokeilla, josko tuo toimisi puhelimen(WM6.5) selaimessa.
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Re: Spotify

Post by cfe »

Memnoch wrote:
SuoYlimys wrote:Pitääpä joskus tutustua tuohon Groovesharkiinkin. Josko sieltä vaikka löytyisi jotain sellaista, mitä ei Spotifyssä ole.
Suomalaisia artisteja kehnosti, mutta pääsääntöisesti metalia todella hyvin tarjolla. Ainakin omaan makuun löytyy kiitettävästi bändejä(Origin, Benighted, Decrepit Birth, Pig Destroyer, Primordial...).
Täytyy kokeilla, josko tuo toimisi puhelimen(WM6.5) selaimessa.
Ai löytyykö sieltä Originia? Itse en löytänyt.

Liityin sitten Spotifyn käyttäjien joukkoon ja ostin samantien Premium version. Ei niitä mainoksia todellakaan jaksa.
TheKraken

Re: Spotify

Post by TheKraken »

http://mashable.com/wp-content/uploads/ ... ut_550.png

Hauska käppyrä muuten tulojen jakautumisesta online-musiikissa verrattuna fyysiseen myyntiin.

Ei liene ylläri, että Spotify on siellä listan häntäpäässä ;)
Memnoch
Posts: 467
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:54 pm
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by Memnoch »

Memnoch wrote:Ainakin omaan makuun löytyy kiitettävästi bändejä(Origin, Benighted, Decrepit Birth, Pig Destroyer, Primordial...).
cfe wrote:Ai löytyykö sieltä Originia? Itse en löytänyt.
Juu. Ainakin minulla näyttää Antithesisin, Echoes of Decimationin, Informis Infinitas Inhumanitasin ja Originin.
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Re: Spotify

Post by cfe »

Memnoch wrote:
Memnoch wrote:Ainakin omaan makuun löytyy kiitettävästi bändejä(Origin, Benighted, Decrepit Birth, Pig Destroyer, Primordial...).
cfe wrote:Ai löytyykö sieltä Originia? Itse en löytänyt.
Juu. Ainakin minulla näyttää Antithesisin, Echoes of Decimationin, Informis Infinitas Inhumanitasin ja Originin.
Mielenkiintoista. Itse en kyllä löytänyt vieläkään. Laitoin siis bändin nimen hakusana-kenttään.

ps. Onko sellainen fiilis että jos on maksanut, niin on sitten käytettävä kanssa?
kalmava

Re: Spotify

Post by kalmava »

cfe wrote:
Memnoch wrote:
Memnoch wrote:Ainakin omaan makuun löytyy kiitettävästi bändejä(Origin, Benighted, Decrepit Birth, Pig Destroyer, Primordial...).
cfe wrote:Ai löytyykö sieltä Originia? Itse en löytänyt.
Juu. Ainakin minulla näyttää Antithesisin, Echoes of Decimationin, Informis Infinitas Inhumanitasin ja Originin.
Mielenkiintoista. Itse en kyllä löytänyt vieläkään. Laitoin siis bändin nimen hakusana-kenttään.

ps. Onko sellainen fiilis että jos on maksanut, niin on sitten käytettävä kanssa?
Olisikohan tässä kyseessä maiden väliset tarjontaerot? Rekisteröin testatakseni joskus toisen tunnuksen ilmaiseksi sillä Ranska-kikalla, ja siellähän näkyikin aika eri tarjonta mitä omalla Suomi-tililläni.
Memnoch
Posts: 467
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:54 pm
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by Memnoch »

Ah, taidamme cfe:n kanssa puhua eri palvelusta? Itse ainakin tuossa kommentissani SuoYlimykselle tarkoitin Groovesharkia, en Spotifya.
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Re: Spotify

Post by cfe »

Memnoch wrote:Ah, taidamme cfe:n kanssa puhua eri palvelusta? Itse ainakin tuossa kommentissani SuoYlimykselle tarkoitin Groovesharkia, en Spotifya.
Nyt selvisi, juuh. Itse puhuin Spotifystä. :)
SuoYlimys
Posts: 455
Joined: Wed Apr 27, 2005 10:23 am
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by SuoYlimys »

kalmava wrote:Olisikohan tässä kyseessä maiden väliset tarjontaerot? Rekisteröin testatakseni joskus toisen tunnuksen ilmaiseksi sillä Ranska-kikalla, ja siellähän näkyikin aika eri tarjonta mitä omalla Suomi-tililläni.
Onko Spotifyssä jotain rajoituksia, että kun nyt kerran asut paikassa X, niin saat kuunnella vain tietynlaista musiikkia? Jännä juttu jos se noin oikeasti on.

Groovesharkista sen verran, että tänään vihdoin sitä sain kokeiltua. Ihan kätevältä palvelultahan se vaikutti. Löytyi myös mukavasti sellaista musiikkia, mitä ei Spotifystä löydy. Kiitos vinkistä, Memnoch.
Blackmoon

Re: Spotify

Post by Blackmoon »

On noissa jonkun verran maakohtaisia rajoituksia, jotkut hyvinkin omituisia. Esimerkiksi kotomaista Tarottia löysi brittiläinen kaverini ainakin muistaakseni parin levyn verran (Crows Fly Black ainakin, en muista mitä muita olisi ollut), kun taas itselleni ei Tarot-haku tuota kuin joukon kokoelmalevyillä esiintyviä kipaleita ja joukon jonkun toisen samannimisen bändin tuotoksia. Itselläni premium, kaverilla ilmaisversio ja tarkastettiin samaan aikaan, eli ei tuossa oikein mitään muuta voi olla takana. Juttua on myös kuulunut muista samanlaisista tapauksista, eli kai siellä sitten jotain rajoituksia on. Sitä en ole kokeillut että tarkastaako toi oikeasti käyttäjän sijainnin, vai riittäisikö että jostain asetuksista laittaisi kotomaansa vaikka Brittilään.
Jussi
Posts: 10668
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Spotify

Post by Jussi »

Blackmoon wrote:-haku tuota kuin joukon kokoelmalevyillä esiintyviä kipaleita ja joukon jonkun toisen samannimisen bändin tuotoksia.

rajoituksia
Eikös tuollainen nyt ole ihan perseestä?

Parempi ne itsellään on kokonaisuuksina kuunneltavina; mie olen esimerkiksi ripannut jokaisen Tarotin kirjastosta ämpäreiksi, bändikin on lainauskorvausten tms. muodossa saanut huikeat omansa ja kaikki ovat tyytyväisiä. Eivät sentään 500+ levyhyllyn mahdu kuitenkaan, mutta joskus diggailla sentäs.
TheKraken

Re: Spotify

Post by TheKraken »

SuoYlimys wrote:
kalmava wrote:Olisikohan tässä kyseessä maiden väliset tarjontaerot? Rekisteröin testatakseni joskus toisen tunnuksen ilmaiseksi sillä Ranska-kikalla, ja siellähän näkyikin aika eri tarjonta mitä omalla Suomi-tililläni.
Onko Spotifyssä jotain rajoituksia, että kun nyt kerran asut paikassa X, niin saat kuunnella vain tietynlaista musiikkia? Jännä juttu jos se noin oikeasti on.
No ei se kyllä ihan noin ole koskaan ollut. Mutta jotkut levyt eivät ole saatavilla kaikissa maissa. Tämä ei johdu genrerajoista vaan ihan levy- ja jakeluyhtiöiden sopimuksista.

Otetaan esimerkki:

Levyfirmalla on diili digijakeluoikeuksista ja streamingistä Norjaan jonkun puljun kanssa. Tällöin firma ei voi laittaa itse biisejä Norjan Spotifyhin, vaan ainoastaan niihin maihin joihin heillä itsellään on oikeudet. Esim. Suomeen ja Ruotsiin. Eli jos tämä digijakelufirma Norjasta ei laita biisejä Spotifyhin syystä tai toisesta, niin Norjalaiset Spotifyn kuuntelijat eivät tämän firman levyjä pääse kuulemaan.

Toisaalta myös joku levyfirma saattaa rajoittaa aluetta ihan senkin takia, että levyä ei olla julkaistu jossain maassa ja he eivät tästä syystä tahdo pistää sitä levyä Spotifyn paskakorvauksien varassa siihen maahan jakoon, kun porukka ei levyä siellä voisi ostaa, vaikka siitä diggaisikin.

Syitä on siis monia, mutta ei todellakaan se, että jossain maassa kuunnellaan vain "tietynlaista" musiikkia ;)
Blackmoon

Re: Spotify

Post by Blackmoon »

Jussi wrote:
Blackmoon wrote:-haku tuota kuin joukon kokoelmalevyillä esiintyviä kipaleita ja joukon jonkun toisen samannimisen bändin tuotoksia.

rajoituksia
Eikös tuollainen nyt ole ihan perseestä?

Parempi ne itsellään on kokonaisuuksina kuunneltavina; mie olen esimerkiksi ripannut jokaisen Tarotin kirjastosta ämpäreiksi, bändikin on lainauskorvausten tms. muodossa saanut huikeat omansa ja kaikki ovat tyytyväisiä. Eivät sentään 500+ levyhyllyn mahdu kuitenkaan, mutta joskus diggailla sentäs.
Joo-o. Kyllä mulla koko Tarotin discografia löytyy ihan kaupasta ostettuina konkreettisina yksilöinä, että ei sinänsä ole multa mitään pois, kunhan nostin esimerkkinä. Jonkun verran tuolta tulee kuitenkin kuunneltua myös sellaisia levyjä, jotka omistan, koska ei esim. yöaikaan niitä levyjä ryhdy ilman luureja luukuttamaan muutenkaan.
SuoYlimys
Posts: 455
Joined: Wed Apr 27, 2005 10:23 am
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by SuoYlimys »

TheKraken wrote:Syitä on siis monia, mutta ei todellakaan se, että jossain maassa kuunnellaan vain "tietynlaista" musiikkia ;)
Myönnän, "tietynlainen" oli hieman huono sanavalinta. :D Taisit kuitenkin ymmärtää pointtini.

Ihan loogiseltahan se tuolla tavalla ajateltuna kuulostaa. Ei vaan käynyt mielessäkään tuollaiset kuviot. Olen kuvitellut, että Spotifyssä kaikille on samat musiikit asuinpaikasta riippumatta.
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Re: Spotify

Post by cfe »

SuoYlimys wrote:Olen kuvitellut, että Spotifyssä kaikille on samat musiikit asuinpaikasta riippumatta.
Niin minäkin, harmittaa. :x
Streamer

Re: Spotify

Post by Streamer »

Uusi versio Spotifystä saatavilla: http://www.spotify.com/fi/blog/archives ... eneration/

Nyt saa samaan soittimeen omat ämpäritkin, jes!
Cursarion
Posts: 941
Joined: Sun Jan 27, 2008 1:09 pm
Location: Joensuu (/Kajaani)

Re: Spotify

Post by Cursarion »

^ Ei kuulemma toimi ihan parhaiten. Irkissä tuli vastaan sellainen, että jollekin olisi tullut virheilmoitusta "Not available in your country" kun oli omalta koneeltaan jotakin yrittänyt soittaa. Ulkoistivat ilmeisesti Spotifylla tuon testaamisen loppukäyttäjille.

Muutenkin aika turhaa yhdistää Facebook tuohon.
Streamer

Re: Spotify

Post by Streamer »

Ihan hyvin mulla toimi. Softissa tosin aina saattaa bugeja esiintyä, ei se mitään uutta ole. Facebookista samaa mieltä, turha koko facebookki.
Blackmoon

Re: Spotify

Post by Blackmoon »

Taidanpas odotella ton uuden version kanssa vielä vähän aikaa, ainakin mikäli mahdollista. Omien mp3:n tuominen koneelta on kyllä positiivinen asia, mutta en oikein noista muista uutuuksista perusta. Etenkin kun en omista yhtään "playlistiä" vaan käyttäessäni ohjelmaa (samoin kuin oikeastaan kaikkia muitakin musaohjelmia) yleensä haen haun kautta artistin ja levyn, jota haluan kuunnella, ja sitten kuuntelen levy kerrallaan mitä haluan.
TheKraken

Re: Spotify

Post by TheKraken »

shiduba wrote:Olin aluksi kyllä innostunut näistä Spotifyn uusista ominaisuuksista, mutta kun huomasin että ohjelma ei tunnista WMA:ta, se on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa. :?
Niin on. WMA nimittäin ;)
Post Reply