Moshpit tuskassa

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

Voi vittu mitä itkeskelyä. Thrashiin kuuluu pitit ja moshaaminen, eikä mikään saatanan seisoskelu. Jos riisikepit eivät sitä sisäistä, niin jahuu. Muihin metalligenreihin k.o. aktiviteetti ei sitten aina sovellu.
aggressor.perverssor
Posts: 1122
Joined: Tue Mar 08, 2005 4:27 pm
Location: Helsinki

Post by aggressor.perverssor »

Dead Man wrote:Voi vittu mitä itkeskelyä. Thrashiin kuuluu pitit ja moshaaminen, eikä mikään saatanan seisoskelu. Jos riisikepit eivät sitä sisäistä, niin jahuu. Muihin metalligenreihin k.o. aktiviteetti ei sitten aina sovellu.
Jaa sinäkö päätät mihin mikäkin kuuluu?
Eiköhän se ole silleen että jokainen päättää
itse miten keikat haluaa "katsella".
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

aggressor.perverssor wrote:
Dead Man wrote:Voi vittu mitä itkeskelyä. Thrashiin kuuluu pitit ja moshaaminen, eikä mikään saatanan seisoskelu. Jos riisikepit eivät sitä sisäistä, niin jahuu. Muihin metalligenreihin k.o. aktiviteetti ei sitten aina sovellu.
Jaa sinäkö päätät mihin mikäkin kuuluu?
Eiköhän se ole silleen että jokainen päättää
itse miten keikat haluaa "katsella".
No tietysti päättää. Mutta, kuten tuossa ylempänä joku postasi -> Maassa maan tavalla. Minua pukkaa hiertämään sellainen "älä töni"-valitus jos keikan yleinen ilmapiiri huutaa kaaosta. On jotenkin utopistista odottaa, ettei thrash-keikalla tulisi eturiveissä kuumat oltavat.

Todetaan nyt vielä lievennyksenä etten minäkään siitä turpaanvetomeiningistä perusta; kyllä pitissä täytyy ne kirjoittamattomat säännöt olla. Sitten taas esim. BM-keikoilla ei tulisi pieneen mieleenikään moinen mellastus.
kjs

Post by kjs »

Eikö aggressor.perversor olekkaan niin "die hard" mitä yrittää teksteillään antaa olettaa? Jää vain reilusti lavasta kauemmas jos et kestä menoa pitissä.
Deathrace King
Posts: 386
Joined: Fri Sep 13, 2002 5:17 pm
Location: Helsinki

Post by Deathrace King »

salmivaara wrote:Eikö aggressor.perversor olekkaan niin "die hard" mitä yrittää teksteillään antaa olettaa? Jää vain reilusti lavasta kauemmas jos et kestä menoa pitissä.
Tuli ihan sama mieleen. Kyllä se moshpitti thrash metal keikoille kuuluu, oli Lahden kovin true ug-rässäri mitä mieltä tahansa. Ei millään pahalla 8)
Offensor
Posts: 1026
Joined: Fri Aug 23, 2002 12:53 pm
Location: Tampere
Contact:

Post by Offensor »

Turpaan turpaan
Leprosy
Posts: 384
Joined: Mon Dec 16, 2002 9:33 am

Post by Leprosy »

Täytyypä myöntää että jos nämä nykyajan pitit ovat joillekin liian rankkoja niin mitenhän nykyajan heviyleisö olisi kestänyt 80-luvun thrash tai speed metal-keikkojen meininkiä. Itselleni piteistä ei ole ainakaan ollut koskaan mitään vaivaa sillä aina jostain päin lavan edustaa löytyy joku piste missä saa rauhassa kerätä happea. Ja jos ei löydy niin taaempaa sitten ainakin löytyy. Mutta siltikin kaikkein käsittämättömimpiä tapauksia ovat ne vatipäät ketkä tunkevat pitin laidalle vain sen takia että pääsevät tönimään/tökkimään porukkaa. Yleensä tämä toiminta kumminkin loppuu siihen kun repäisee/tuuppaa tällaisen poserin vähäksi aikaa pitin puolelle ottamaan itsekin osumaa :wink:
SixPounder

Post by SixPounder »

itse olen tasan yhdessä moshpitissa, tai ei sitä nyt voi edes siksi sanoa, ruisrockissa bodomin keikalla, kyllähän siellä tönittiin aika paljon ja joku tais kolauttaa mua päähänkin, sitten mun jalkojakin potkittiin siinä, kaatuakin meinasi muutaman kerran kun yleisö liikkui siinä edestakaisin, onneksi "tutustuiN" siinä muutamaan vieressä olevaan heppuun ennen keikkaa niin oli vähän sentään tukea siinä kun kiinni välillä pitivät :), Slayerin keikalla en pitissä ollut kun olin väärällä puolella, tosin et moshasin kyl sit senkin puolesta, ja sielläkin tuli sitten jonkun olkapäästä tai jostain takaraivoon, ja aamulla olo oli sitten mukainen, mutta kesän festareita odotellassa \,,/(HOMMATKAA SE PERKELEE MACHINE HEAD SUOMEEN :P)
aggressor.perverssor
Posts: 1122
Joined: Tue Mar 08, 2005 4:27 pm
Location: Helsinki

Post by aggressor.perverssor »

SixPounder wrote:(HOMMATKAA SE PERKELEE MACHINE HEAD SUOMEEN :P)
Vitut!
SixPounder

Post by SixPounder »

aggressor.perverssor wrote:
SixPounder wrote:(HOMMATKAA SE PERKELEE MACHINE HEAD SUOMEEN :P)
Vitut!
mitä vikaa machine headissa muka on o_O katopa vaikka ihan huvikses niitten uusin elegies dvd siinä huomaat et on vitun kova live bändi.
J.P. Drinkmore
Posts: 284
Joined: Thu Oct 20, 2005 9:36 am
Location: kuopio

Post by J.P. Drinkmore »

SixPounder wrote:
aggressor.perverssor wrote:
SixPounder wrote:(HOMMATKAA SE PERKELEE MACHINE HEAD SUOMEEN :P)
Vitut!
mitä vikaa machine headissa muka on o_O katopa vaikka ihan huvikses niitten uusin elegies dvd siinä huomaat et on vitun kova live bändi.
Ei muuta vikaa ku paskat biisit.
SixPounder

Post by SixPounder »

J.P. Drinkmore wrote:
SixPounder wrote:
aggressor.perverssor wrote:
SixPounder wrote:(HOMMATKAA SE PERKELEE MACHINE HEAD SUOMEEN :P)
Vitut!
mitä vikaa machine headissa muka on o_O katopa vaikka ihan huvikses niitten uusin elegies dvd siinä huomaat et on vitun kova live bändi.
Ei muuta vikaa ku paskat biisit.
eieiei oletteko pojat kuulleet Burn my eyes levyä?aivan helvetin kovaa materiaalia joka jyrää melko monen nykypäivän levyn 100-0.
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

Juu, MH onkin ollut Suomessa vasta 5-6 kertaa muistaakseni... Jahuu.
aggressor.perverssor
Posts: 1122
Joined: Tue Mar 08, 2005 4:27 pm
Location: Helsinki

Post by aggressor.perverssor »

Dead Man wrote:Juu, MH onkin ollut Suomessa vasta 5-6 kertaa muistaakseni... Jahuu.
Niin mutta nuo fanit eivät taida tietää sitä...
SixPounder

Post by SixPounder »

aggressor.perverssor wrote:
Dead Man wrote:Juu, MH onkin ollut Suomessa vasta 5-6 kertaa muistaakseni... Jahuu.
Niin mutta nuo fanit eivät taida tietää sitä...
itse ei ole tullut headia kertaakaan nähtyä livenä, tästä siis johtuu tämä miksi toivonkin bändiä suomeen, ja syy miksi en ole ollut katsomassa on ollut tähän asti ikä, nyt sitä on yleensä se tarvittavat 18 v. tosin et nyt meni taas niin offtopikiksi ku olla ja voi.
WildFire
Imperiumi Crew
Posts: 980
Joined: Thu Nov 03, 2005 7:40 am
Location: Ylöjärvi

Post by WildFire »

SixPounder wrote:itse olen tasan yhdessä moshpitissa, tai ei sitä nyt voi edes siksi sanoa, ruisrockissa bodomin keikalla, kyllähän siellä tönittiin aika paljon ja joku tais kolauttaa mua päähänkin, sitten mun jalkojakin potkittiin siinä, kaatuakin meinasi muutaman kerran kun yleisö liikkui siinä edestakaisin, onneksi "tutustuiN" siinä muutamaan vieressä olevaan heppuun ennen keikkaa niin oli vähän sentään tukea siinä kun kiinni välillä pitivät , Slayerin keikalla en pitissä ollut kun olin väärällä puolella, tosin et moshasin kyl sit senkin puolesta, ja sielläkin tuli sitten jonkun olkapäästä tai jostain takaraivoon, ja aamulla olo oli sitten mukainen, mutta kesän festareita odotellassa \,,/(HOMMATKAA SE PERKELEE MACHINE HEAD SUOMEEN )
Vittu että on pitkä lause :shock: (Ja off-topic linjalla jatketaan).
Aldebaran

Post by Aldebaran »

Ja takas aiheeseen. En voi kuin yhtyä näihin aikaisempiin kommentteihin siitä, että pitit kuuluvat nimenomaan thrash-bändien keikoille. Jos haluaa riehumista ja kohellusta( :twisted: lue: asiameininkiä) niin sitten se eturivi on oikea paikka. Jos tahtoo katsella rauhassa, niin siirtyköön suosiolla taaemmas. Viime kesänä Tampereella Slayerin keikalla oli kyllä kova meno päällä, mutta valitettavasti jouduin siirtymään taaemmaksi seurueemme naispuolisten jäsenten painostuksen alaisena(eihän paria hevikeikkoihin tottumatonta tyttöstä voinut jättää sinne runnottaviksi). Itsekin tykkään joskus katsella ihan rauhassa jossain taaempana, mutta toisinaan tekee nimenomaan mieli riehua ja koheltaa ja moshata niska kipeäksi, ja silloin hakeudun nimenomaan sinne eturiviin! :evilmosh:
Heartbraker

Post by Heartbraker »

Pitti on ihan ok. Oma rajani menee hc-pitissä, en oikeasti ymmärrä mitä hauskaa siinä enää on jos joku potkii naamaan jne?
Omalta kohdalta jää varmaan pittailut joksikin aikaa vähemmälle, tuli nimittäin viimeksi lievä pittikammo... Rotten Soundin pitissä murtui 2 kylkiluuta. :P
Mutta joo, homman nimi on Metal.

Edit: Niin no, Tuskassa en ole koskaan käynyt ja tuskin käynkään. Osallistuin nyt vaan pittikeskusteluun yleisellä tasolla.
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Post by cfe »

Metalpitit on lasten leikkiä verrattuna lihas/new york -hardcore keikkojen pitteihin missä isot, tatuoidut körmyt harrastavat käsillään windmilliä ja missä oikeasti sattuu. Se onko homma järkevää, on sitten eri juttu.
Offensor
Posts: 1026
Joined: Fri Aug 23, 2002 12:53 pm
Location: Tampere
Contact:

Post by Offensor »

Kannatan kyllä itse täysin tätä "jos et kestä kuumaa, vältä saunaa"-periaatetta. Joskus on tullut oltua aikamoisessa käsittelyssä keikoilla ja onhan se vituttanut ja vienyt voimia mutta pakko oli kestää kun sinne piti änkeä. Jääkää vittu sivummalle.
Deathrace King
Posts: 386
Joined: Fri Sep 13, 2002 5:17 pm
Location: Helsinki

Post by Deathrace King »

Aldebaran wrote:Ja takas aiheeseen. En voi kuin yhtyä näihin aikaisempiin kommentteihin siitä, että pitit kuuluvat nimenomaan thrash-bändien keikoille. Jos haluaa riehumista ja kohellusta( :twisted: lue: asiameininkiä) niin sitten se eturivi on oikea paikka. Jos tahtoo katsella rauhassa, niin siirtyköön suosiolla taaemmas. Viime kesänä Tampereella Slayerin keikalla oli kyllä kova meno päällä, mutta valitettavasti jouduin siirtymään taaemmaksi seurueemme naispuolisten jäsenten painostuksen alaisena(eihän paria hevikeikkoihin tottumatonta tyttöstä voinut jättää sinne runnottaviksi). Itsekin tykkään joskus katsella ihan rauhassa jossain taaempana, mutta toisinaan tekee nimenomaan mieli riehua ja koheltaa ja moshata niska kipeäksi, ja silloin hakeudun nimenomaan sinne eturiviin! :evilmosh:
Ihan asia tekstiä, mutta pienenä tarkennuksena: pitti ei ikinä ulotu ihan eturiviin saakka, vaan yleensä alkaa about kymmenen metriä turva-aidan jälkeen. Pienellä varauksella voi siis eturivissä nauttia musiikista ilman pittiin joutumisen pelkoa. Painetta saattaa tosin aika-ajoin kasautua, mutta tiivis tunnelmahan on vaan hyväksi.
IMP wrote: Edit: Niin no, Tuskassa en ole koskaan käynyt ja tuskin käynkään. Osallistuin nyt vaan pittikeskusteluun yleisellä tasolla.
Mikset ole? Sehän on ihan loistava festari, loistavilla bändeillä!
PygmiO
Posts: 169
Joined: Tue Sep 02, 2003 2:53 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by PygmiO »

IMP wrote:Oma rajani menee hc-pitissä, en oikeasti ymmärrä mitä hauskaa siinä enää on jos joku potkii naamaan jne?
Ei se olekaan hauskaa kun saa potkua omaan naamaan, mutta potkia toisia naamaan, oih sitä ihanuutta!

No, oikeasti en itsekään ymmärrä tuollaista itsetarkoituksellista toisten vahingoittamista pitissä.
donalde
Posts: 72
Joined: Tue Feb 17, 2004 9:05 pm
Location: Helsinki

Post by donalde »

Pitit on imo ihan ok ilmio varsinkin thrash keikoilla. Ja kuten jo aikaisemmin sanottu, ei se pit eturivissä pyöri, siellä se taaempana pyörii. Esim Destructionin keikalla Tuskassa taisi pitti pyöriä jossain selän takana, eikä se siellä haitannut. Oli muutenkin ihan kiitettävän tiivis tunnelma siellä edessä. Itsellä riippuu fiiliksistä mistäpäin keikkaa katselee, pitteihin en itse osallistu, silmälasit on liian vaarassa niissä.

Ainakaan minua ei heiluminen keikoilla haittaa, jos on liikaa kohellusta jollain, muuutamalla sivuaskeleella / askeleella taksepäin pääsee helposti väljemmille vesille. Ja ei keikoilla liikkumiseen voimaa tarvita, miten muuten tälläinen 173cm tyyppi pärjäisi. :P

Mut tosiaan, joku järki koristautumiseen, pari kertaa ollu käsissä tms verinaarmuja kiitos terävien niittien. Mut mikä mua henk. koht. ottaa päähän, on se kun joku alkaa eturivissä vetään röökiä.. Noh, ei siinä mitään, mut sit kun alkaa heilua sen röökin kanssa, on käsissä / vaatteissa tupakanreikiä.

:offt: Ja vielä vähän offtopikkia: Sateenvarjot on perseestä millä tahansa keikalla, jouduin yksi vuosi melkein satuttaan yhtä naista kun se heilutti sateenvarjoa ilmassa sivuttain musiikin tahtiin.. siinä vaiheessa kun sateenvarjon piikki kolmatta kertaa naksahti olkapäähän, joutui asiasta huomauttaan kohteliaasti: puristaa naista sateenvarjoa pitelevän käden hauiksesta ja ystävällisesti kehoitaa: "Vie se sateenvarjo ja itses vittuun"
Jussi
Posts: 10668
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Post by Jussi »

donalde wrote:siinä vaiheessa kun sateenvarjon piikki kolmatta kertaa naksahti olkapäähän, joutui asiasta huomauttaan kohteliaasti: puristaa naista sateenvarjoa pitelevän käden hauiksesta ja ystävällisesti kehoitaa: "Vie se sateenvarjo ja itses vittuun"
Heh, ihan oikein. Samanlaista ajattelemattomuutta kuin röökin veto tiivissä etutungoksessa.

Mutta 2003 täällä Oulun rotuaaripiknikissä kun oli näitä kotimaisia junttabändejä kärkikolmikon verran, satoi tietysti vettä kaikkien kolmen vedon ajan. Taisi KT:n aikana olla kun eturivin pinkkiä sateenvarjoa toistuvasti laskemaan "vittuun se varjo sieltä" kehotettuaan eräs korsto poltti niin sanotusti hihansa ja mäjäytti nyrkillä (varjon, ei itsepintaisen tyttösen) päälle -SPRÄNG!- jäi koko hoito sojottamaan sillalailla ylöspäin :D Kuka voisi väittää vastaan etteikö väkivalta toimisi järkipuheen jatkona.
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

Jussi wrote:Heh, ihan oikein. Samanlaista ajattelemattomuutta kuin röökin veto tiivissä etutungoksessa.
No NIINPÄ. Mikä vittu siinäkin aina on, että sitä röökiä on pakko alkaa vetämään kun ympärillä on sentti-kertaa-sentti tilaa??! On meinaan ihanaa saada se tulipesä olkapäähän. Tehnyt mieli myös leipoa turpaan välillä moisesta.
Post Reply