U.D.O.

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Maxim
Imperiumi Crew
Posts: 1863
Joined: Sun Aug 25, 2002 10:05 am

Re: U.D.O.

Post by Maxim »

Eipä haittaisi yhtään vaikka olisi koko levy Faceless World -hengessä tehty.
eddie666
Posts: 597
Joined: Mon Sep 01, 2008 8:45 pm
Location: Turkkunen

Re: U.D.O.

Post by eddie666 »

Maxim wrote:Eipä haittaisi yhtään vaikka olisi koko levy Faceless World -hengessä tehty.
Eipä todellakaan. Faceless World on varmaan itselläni eniten kuunneltu Udon tuotos Animal Housen ohella.

Positiiviset fiilikset tulleet kummastakin julkaistusta biisistä, etenkin jälkimmäisestä (Pain) joten jännityksellä tässä osoitteessa odotetaan josko vuosien jälkeen jaksaisi vielä innostua U.D.O:sta.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: U.D.O.

Post by Sabbathman »

Kyllä Udo on nyt uudistunut paljon verrattuna 2004-2011 aikakauteen, nimenomaan musiikillisesti tämän uuden soundimaailman kera. Harva artisti saa tämän aikaan enää myöhemmillä päivillään. Ei sillä, pidän tuosta aikakaudesta mutta kuitenkin.
heraklos
Posts: 1847
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: U.D.O.

Post by heraklos »

Varmaan isoin tekijä on nämä kaksi uutta kitaristia. Ja Kasperi veti keikoillakin soolot todella mallikkaasti, ei esim. Stefan Kaufmann enää vanhoilla päivillään kyennyt moiseen. Suurin syy noitten vanhojen levyjen dissaamiseen keikoilla oli juurikin se, ettei Igorilla ja Stefanilla taidot riittäneet niiden soittamiseen. Nyt on sellaiset kitaristit, että mikä vaan taittuu. :)

Steelhammer-kiertueeseen tartun vielä siinä, että oli ensimmäistä kertaa ilo kuulla Metal Heart U.D.O:n soittamana. Jos Metal Heart soitetaan, se pitää soittaa kunnolla. Tosin pitää sekin sanoa, että Thunderball-kiertueen keikka oli Nosturissa myös mitä mainioin; silloin toki oli vanha kokoonpano.
Ekan kiven heittäjä
Posts: 193
Joined: Thu Aug 29, 2002 2:15 pm

Re: U.D.O.

Post by Ekan kiven heittäjä »

heraklos wrote: Steelhammer-kiertueeseen tartun vielä siinä, että oli ensimmäistä kertaa ilo kuulla Metal Heart U.D.O:n soittamana. Jos Metal Heart soitetaan, se pitää soittaa kunnolla. Tosin pitää sekin sanoa, että Thunderball-kiertueen keikka oli Nosturissa myös mitä mainioin; silloin toki oli vanha kokoonpano.
Ensimmäistä kertaa? Eiköhän Metal Heart ole ollut yksi varmimmista biiseistä ikinä U.D.O:n setissä? Myös Thunderball- kiertueella.

Itse Decadentista pikainen mielipide, että tuntuisi jatkavan samaa arvosanaltaan 7- linjaa kuin kaikki levyt Timebombin jälkeen (No ehkä poikkeuksena Man and Machine ja Holy). Eli muutama hyvä biisi, jokunen keskinkertainen ja jokunen jostain riffi/sanoitus- arpakoneesta napatun oloinen kehnompi vetäisy. Varsinkin sanoitukset aiheuttavat pariin otteeseen jo suorastaan myötähäpeää.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: U.D.O.

Post by Balm »

Ekan kiven heittäjä wrote:Ensimmäistä kertaa? Eiköhän Metal Heart ole ollut yksi varmimmista biiseistä ikinä U.D.O:n setissä? Myös Thunderball- kiertueella.
Tarkoitti siis sitä, että edellisillä kiertuilla ei ollut ilo kuulla Metal Heartia, koska se ei kuulostanut kovinkaan hyvältä. Nyt oli eri asia.
Ekan kiven heittäjä
Posts: 193
Joined: Thu Aug 29, 2002 2:15 pm

Re: U.D.O.

Post by Ekan kiven heittäjä »

Balm wrote:
Ekan kiven heittäjä wrote:Ensimmäistä kertaa? Eiköhän Metal Heart ole ollut yksi varmimmista biiseistä ikinä U.D.O:n setissä? Myös Thunderball- kiertueella.
Tarkoitti siis sitä, että edellisillä kiertuilla ei ollut ilo kuulla Metal Heartia, koska se ei kuulostanut kovinkaan hyvältä. Nyt oli eri asia.
Ah, niinpä toki. Jäi tuo painotus huomioimatta. Mun puolesta voisi U.D.O jättää kaikki Acceptit pois setistään ikuisiksi ajoiksi, oma matsku kantaa ja Hoffmann takoo Acceptia ku viimeistä päivää Acceptin kanssa naama hangon keksinä!
Heinrich von Totschlag
Posts: 736
Joined: Sun Jul 27, 2003 8:13 pm
Location: Hauptstadt Höllesinki

Re: U.D.O.

Post by Heinrich von Totschlag »

Mikä helvetti siinä oikein on, että bändin levyille ei saada asiallista kansitaidetta, ei sitten millään? Pitää taas ostamisen jälkeen jemmailla levyä, ettei lähimmäisillä olisi liian hauskaa.

Itse sisällöstä ei vielä mielipidettä.
heraklos
Posts: 1847
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: U.D.O.

Post by heraklos »

^Itse tilasin levyn CDONista, niin ei tarvinnut mennä levykauppaan ostamaan kamalakantista levyä. :lol:
Maxim
Imperiumi Crew
Posts: 1863
Joined: Sun Aug 25, 2002 10:05 am

Re: U.D.O.

Post by Maxim »

Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: U.D.O.

Post by Sabbathman »

Itse pidän tuosta nimibiisistä kertosäkeineen, mutta on tuo kansi aika hirveä...no ei se mitään, UDOlla on kuitenkin hienojakin kansia, viimeisimmistä Mission No X, Mastercutor, Rev-Raptor ja Steelhammer ovat onnistuneita kuvaltaan ja toteutukseltaan, sitten taas Dominator sekä Metallized- ja Celebrator-kokoelmat ovat uusimman kanssa melkoisia hirvityksiä...

Levy tilaukseen tänään. UDO lähti vielä kerran uuteen nousuun näiden kahden levyn myötä.
everon
Posts: 135
Joined: Mon Oct 16, 2006 5:17 pm

Re: U.D.O.

Post by everon »

Tietääkö kukaan sanoa, onko tätä tai esim. tuota Serious Black, eli näitä AFM -uutuuksia, tulossa tuonne Sportifyhin kuunneltavaksi heti tai pian?
mape
Site Admin
Posts: 2761
Joined: Thu Aug 22, 2002 6:39 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: U.D.O.

Post by mape »

Jos vilkaisee esim. tätä arviota:

http://www.imperiumi.net/index.php?act=albums&id=15754 ,

niin huomaa sivun alareunassa suoran Spotify-linkin. Eli kyllä ne siellä on. Jostain syystä Serious Blackilta puolestaan näkyisi löytyvän hajabiisejä, paitsi jos käyttää Spotify.to -osoitetta.
everon
Posts: 135
Joined: Mon Oct 16, 2006 5:17 pm

Re: U.D.O.

Post by everon »

Kiitos vastauksesta, mutta mä taidan olla aika kädetön, kun löydän edelleenkin vain yhden biisin tältä uudelta U.D.O. levyltä :(

EDIT: eiku joo...tuolta spotify.to -osoitteesta löytyy. Kiitos!
Metal Heart
Posts: 130
Joined: Sun Apr 22, 2007 1:05 pm

Re: U.D.O.

Post by Metal Heart »

Mä olen aika pirun innoissani tästä uutuudesta. Sanoisin, että oisko parasta Udoa sitten, hmm... Timebombin. Ja parempikin. Nimibiisi ja Pain menisivät heittämällä Best of- kokoelmalle ja muitakin ässäbiisejä löytyy. Decadentin riffi on hypnoottinen ja Secrets in Paradise taitaa olla paras Udo-slovari ikinä. Todellakin, Udo is BACK (with a vengeance)!
Ei oikeastaan häviä yhtään Acceptin viimeisimmälle. Jopa Udon äänikin kuulostaa yhtä käreältä kuin kultaisella 80-luvulla.

Ai hitsi jos sinne kasarille pääsis takaisin.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: U.D.O.

Post by Sabbathman »

Metal Heart wrote:Ai hitsi jos sinne kasarille pääsis takaisin.
Mille vuosiluvulle haluat? Mulla on täällä aikamatka-nappi valmiina...En takaa oletko siellä töissä, mikä perhe- ja rahatilanne jne. mutta tähän aikamatkaan kuuluu varmasti se että menet sinne nykyisen ikäisenä ja valitsemaasi vuosilukuun asti kaikki omistamasi levyt muuttuvat vinyyleiksi ja kaseteiksi (1 CD = 1 vinyyli + 1 kasetti autoon/mankkaan, 1 DVD = 1 VHS, 1 mp3-kansio = 1-2 kasettia).

:lol:

Itse menisin takaisin alkuvuoteen 1986. Huikea julkaisuvuosi... 8)
Jussi
Posts: 10668
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: U.D.O.

Post by Jussi »

Mystery äsken oli aika kuraa kolmosbiisinä, mutta onneksi jatkui yhdellä parhaista, Painilla. Kuten myös yllämainittu hieno slovari Secrets In Paradise ja Meaning Of Lifen kivat lätkytykset! Nimibiisikin kuulosti paremmalta nyt, joten kun Let Me Out (Animal Housen henkeä?) -bonarissa mennään, niin odotukset on jo ylitetty. Mutta tuosta kannesta ei kyllä tahdo päästä yli :lol: Tilaisuuden tullen olisin ite kysynyt päättävältä taholta, että eikö tätä levyä haluta myydä kellekään?!

edit: oho, hienot melodiat Shadow Eyesissa vielä, ja tämäkin bonuskappale!

V: elä nyt viitti, onhan siellä sellainen tukku kuraa, kuralevyillä Mission No. Shit, Masturbator & Rev-Craptor, että ei nyt Heavy Rain tai tuo hyvä kun kyseenalaiseen top-kymppiin pääsee...
Last edited by Jussi on Wed Jan 28, 2015 7:30 pm, edited 1 time in total.
heraklos
Posts: 1847
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: U.D.O.

Post by heraklos »

Jussi wrote:Mystery äsken oli aika kuraa kolmosbiisinä, mutta onneksi jatkui yhdellä parhaista, Painilla. !
Spotifystä olen itse levyä kuunnellut, kunnes saan tilaamani levyn. Tuo Mystery on kyllä varsin eriskummallinen kappale - ihmeellistä moukunaa Udo pitää siinä biisissä. Steelhammerilla Heavy Rain oli ehkä huonoin UDO-biisi ikinä, mutta nyt tuo Mystery on aika liki tuota kyseenalaista titteliä.
Maxim
Imperiumi Crew
Posts: 1863
Joined: Sun Aug 25, 2002 10:05 am

Re: U.D.O.

Post by Maxim »

Alkuun mullakin tuo Mystery aiheutti enimmäkseen inhonvärinöitä, juuri noiden outojen moukunoiden takia, mutta sittemmin se on kyllä noussut yhdeksi levyn vahvimmista paloista. Mukavaa King Diamond -fiilistä siinä.
hex
Posts: 221
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:33 am

Re: U.D.O.

Post by hex »

heraklos wrote:
Jussi wrote:Mystery äsken oli aika kuraa kolmosbiisinä, mutta onneksi jatkui yhdellä parhaista, Painilla. !
Spotifystä olen itse levyä kuunnellut, kunnes saan tilaamani levyn. Tuo Mystery on kyllä varsin eriskummallinen kappale - ihmeellistä moukunaa Udo pitää siinä biisissä. Steelhammerilla Heavy Rain oli ehkä huonoin UDO-biisi ikinä, mutta nyt tuo Mystery on aika liki tuota kyseenalaista titteliä.
Miten tuon löytää Spotifystä? Ei löydy muiden U.D.O levyjen joukosta?
heraklos
Posts: 1847
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: U.D.O.

Post by heraklos »

Löytyy spotify.to -osoitteesta.
hex
Posts: 221
Joined: Thu Aug 16, 2007 11:33 am

Re: U.D.O.

Post by hex »

heraklos wrote:Löytyy spotify.to -osoitteesta.
ahaa.. taitaa olla joku piraattisivusto.
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: U.D.O.

Post by Nuclear Holocaust »

Lueskelin tuossa uutta Infernoa ja Udoa pölkyllä. Sieltä selvisi, että hänen poikansa Sven paukuttaa kannuja ja nyt olisi tuurauskeikkaa jossain "nevö hööd tusinabändissä"

Svenin meriitit tähän asti löytyvät "homorokki-retkueesta".

[youtube]YyGzy7vF28M[/youtube]
heraklos
Posts: 1847
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: U.D.O.

Post by heraklos »

Niin ja soittihan Sven U.D.O:ssakin rumpuja muutamassa biisissä Wackenissa.

[youtube]WmCwCTsTVWE[/youtube]
heraklos
Posts: 1847
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: U.D.O.

Post by heraklos »

Taitaapi uusi U.D.O.-levy mennä Suomen virallisella listalla ainakin top 40:n joukkoon. Rumban listalla Decadent oli viidentenä.
Post Reply