Moshpit tuskassa

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
Offensor
Posts: 1026
Joined: Fri Aug 23, 2002 12:53 pm
Location: Tampere
Contact:

Post by Offensor »

ON SE NIIN VAIKEAA, pää kiinni apinat.
Valtias

Post by Valtias »

Pakko sanoa: ei hyvää päivää - yleensä en edes jaksa tällaista paskaa lukea, mutta nyt kännispäissään oli "pakko". Mistä helvetistä tällainen kermaperseinen "metallikansa" on siinnyt? 90-luvun alun Lepakon keikoilla ei ollut kuin yksi suuri pitti, inisijät kyllä puskettiin takaisin takariveihin ihmettelemään menoa. Tosin nykypäivän ja tuon "lepakkoajan" erottaa se, että silloin jengi ei kenkinyt maassa makaavia, kuten nykyään saattaa sattua, vaan porukka nostettiin ylös jatkamaan riehumista ilman sen kummempia rähinöitä. Oli se mukavata aikaa se.

Pakko kysyä kermaperseiltä; minkä helvetin takia te tungette eturiviin jos ette halua takaraivoa naamaan ja tukkaa suuhun? Pitit ovat Metallia, ovat olleet sitä yli kaksikymmentä vuotta. Bändit haluavat että eturivi riehuu, siitä tulee parempi soittofillis. Mikään ei ole paskempaa kuin aneeminen yleisö joka vain mölyää. Luuletteko olevanne jollain NRJ:n teinikeikalla katselemassa Jari Sillanpään homoshowta tai Niskalaukauksen jeesusrokkia? Ei, ei, ei. Voitte olettaa että jokaisella Metallikeikalla tulee olemaan pitti lavan edessä, pysykää helvetin kaukana siitä jos ette halua että teidän herkkää hipiää kosketellaan väärillä tavoin.

Eäh, get the fuck outta my Metal. Painukaa sinne helvetin Mewin keikalle ihastelemaan kuinka sööttejä ne soittajat on tai kuinka vitun hyvin ne tiluttaa. Meikäläinen on siellä Nifelheimin, tai Bolt Throwerin, tai King Diamondin eturivissä, MOSHPITISSÄ, moshaamassa niskat paskaksi ja ottamassa osumaa pitkin kehoa. Jos joku kokee sen jollain tapaa ärsyttäväksi, niin turha siellä on vedellä nyrkillä selkään, sitten saattaa täältäkin suunnalta nyrkki heilahtaa, että ihan seisoskelee siellä sivummalla ilman että kukaan astuu juuri teikäläisen reviirille.

Ja muuten, jos Celtic Frost varmistuu tuskaan, niin aivan turha edes yrittää eturiiviin "fiilistelemään", siellä saattaa sattua, sen verran liikehtii "vitun ärsyttäviä rässiliivejä ja bläkkiksiä" paikalle. Eiköhän siellä aikamoinen "kansanliike" vello eturivissä.

...Ja helvetti, olen kohta kolmekymppinen. Teinit helvettiin MUN Metallista.
ouzei666
Posts: 363
Joined: Sat Aug 24, 2002 8:20 pm
Location: Kotka
Contact:

Post by ouzei666 »

Siis mitä vittua? Edetään eturiviin agressiivista musiikkia soittavan bändin keikalla koska halutaan hyvä paikka seuraavan bändin keikalle. Ja sitten aletaan itkemään siitä kun joutuu tönäistyksi kerran tai kaksi vahingossa. Mitä järkeä!!?? Mä en tajua...
Valtias

Post by Valtias »

Joo-o, mitä järkeä odottaa sitä jööttikuusysiä eturivissä jos sitä ennen soittaa esim. Rotten Sound tai Napalm Death? Se on satavarmaa ettei siellä punkkupullo pysy pystyssä.

Ayasha, ei muijia mun metalliin, kiitos. Ihan vaan sen takia ettei siellä kukaan katso kuka siellä eturivissä on. Sitä kutsutaan musiikkin eläytymiseksi. Se on ihan sama onko siinä 160cm/40kg muija vai 200cm/150kg karvahevari edessä, pitti elää siitä huolimatta. Enkä todellakaan pyytele kummaltakaan anteeksi jos satun hedarin antamaan sille edessäolijalle.

Nim.merk. Melkein musta silmä Nifelheimistä -77 (perkeleen moshaajat, varokaa niitä takaraivojanne, yhy yhy)
Jussi
Posts: 10669
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Post by Jussi »

Valtias wrote:tai King Diamondin eturivissä, MOSHPITISSÄ
Valtias Mustahuuli kimpaantuneena? Sääli että olen pohjoisemmalle KD-keikalle vain menossa, sillä olisi ollut hauskaa nähdä kaltaisesi OMG METAL KVLT -reliikki vetämässä siinä pitissään So Sad tai Eye Of The Witch -biisejä.

Tuokin tyttö pääasiassa odottamistaan Sonata Arctican keikoista kirjoitteli, joten siinä teille se "aggerssiivinen" musiikkinne, jonka aikana koko yleisön tulisi olla yhtä pittiä. Sivistystä, kyldyyriä!
ouzei666
Posts: 363
Joined: Sat Aug 24, 2002 8:20 pm
Location: Kotka
Contact:

Post by ouzei666 »

Itseasiassa tyttö kirjoitti että oli oma moka mennä odottamaan Sonataa Nasumin keikan eturiviin pitin takia mutta pitää sitä aivan hyväksyttävänä tekona ja odottaa saavansa olla rauhassa kun eturiviin etenee.
kjs

Post by kjs »

Antaisin Valtiaalle plussan mikäli se olisi tän foorumin puitteissa mahdollista.
ouzei666
Posts: 363
Joined: Sat Aug 24, 2002 8:20 pm
Location: Kotka
Contact:

Post by ouzei666 »

Itse olen aika usein kaatunut pitissä. Joka kerta on ollut enemmän kuin yksi henkilö nostamassa ylös.

Kerran onnistuin jopa jotenkin kolauttamaan polven toisen ihmisen polveen niin ettei jalka hetkeen kantanut kunnolla. Joku ystävällinen ihminen huomasi vahinkotörmäyksen ja auttoi nilkuttavan meikäläisen ulos pitistä.

Pelkkiä positiivisia muistoja!
Shrapnel
Imperiumi Assistant
Posts: 86
Joined: Sat Dec 21, 2002 12:03 pm
Location: Helsinki

Post by Shrapnel »

Joonatan wrote: Sikälimikäli minulla piteistä kokemusta on niin suurin osa siellä vain riehuu päättömästi ja hyppii toisten selkään eikä ketään kiinnosta, montako ruumista tulee.
Bullshit.
ouzei666 wrote: Itse olen aika usein kaatunut pitissä. Joka kerta on ollut enemmän kuin yksi henkilö nostamassa ylös.
THE shit.

Varmaan sadassa pitissä ollut ja aina on sama meiniki: kaatunut autetaan ylös.

Joka kerta pitissä ollessani tahallinen väkivaltainen käytös pitissä on ollut jonkun sivullisen urpon aiheuttamaa, eli ei-pittaavan henkilön (tai jonkun jonka on pakko tulla pitin keskelle "estämään tätä hulluutta").

In flamesin tuskakeikalla pari vuotta sitten, joku naishenkilö päätti suunnistaa läpi pitin taaksepäin ja kävi ystävällisesti takaapäin kiskomaan mua hiuksista ja huuteli että "vitun riehujat, varokaa vähän", poikaystävän nyökkäillessa taustalla. Ja minähän en ollut hipaissutkaan koko muijaa tai edes nähnyt koko tyyppiä aiemmin. Nämä henkilöt poistettiin pitin toimesta tilanteesta, mielestäni täysin aiheesta.

Ja huvittavaa oli se, että tämä oli juuri se pitti, joka pyöri siellä taaempana, eikä "eturivissä pilaamassa kaikkien pikkuisten keikkakokemusta".


NO NIIN, kiteytetääs nyt pelin henki:

Vaikka te hyvät ihmiset kuinka täällä itkisitte, pittikulttuuri tulee silti kukoistamaan jatkossakin. Pitin vastustajien täytyy nyt vaan hyväksyä se ja yrittää olla ajautumatta pittiin. Sinne keskelle/reunoille on ihan turha tulla valittamaan, että juoma läikkyy tai kynsi katkee. Turha nyt taas kerätä mitään angstia täältä ensi kesää varten ja tulla urputtamaan kun muut pitää hauskaa.
ouzei666
Posts: 363
Joined: Sat Aug 24, 2002 8:20 pm
Location: Kotka
Contact:

Post by ouzei666 »

Ei kai siinä mitään väärää ole. Typerää se tosin on seisoa eturivissä kiinnostamattoman (hmm onkohan tää oikea sana??) bändin keikalla odottamassa vain seuraavaa esiintyjää ja siinä samalla vaatia kyseisen bändin fanien toimivan eturivissä samalla lailla kuin toimitaan Sonatan keikalla.

Tavallaan julistat että ainoa oikea ja hyväksyttävä fiilistelymuoto on muoto jota itse harrastat. Kovin on itsekästä ainakin meikäläisen mielestä.
ouzei666
Posts: 363
Joined: Sat Aug 24, 2002 8:20 pm
Location: Kotka
Contact:

Post by ouzei666 »

En tarkoita nyt sitä pelottavaa Nasumin keikkaa vaan ylipäänsä.

En nyt jaksa alkaa selaamaan topikkia läpi mutta olen melko varma että mainitsit että koska muutkin menevät odottamaan omaa suosikkibändiään eturiviin muiden keikkojen ajaksi ei siinä ole mitään väärää jos itsekin menet. Mainitsit muistaakseni samassa tekstipätkässä myös että kun olet edessä et todellakaan halua että joku tönii sinua takaapäin.

Eikös se silloin tarkoita sitä että kyseisen bändin fanienkin pitäisi ottaa rauhallisesti etualalla koska sinä et halua tulla tönityksi odottaessasi omaa suosikkiasi lavalle?

Mutta en taida kirjoittaa enää mitään koska tästä paikallaan junnaamisesta ei ole kenellekään hyötyä.
HassuWraith
Posts: 91
Joined: Mon May 23, 2005 7:41 pm

Post by HassuWraith »

ouzei666 wrote:tästä paikallaan junnaamisesta ei ole kenellekään hyötyä.
Tämä koko aihehan on jo syntyjään ollut pelkkää paikallaan junnaamista eikä varmasti yksikään henkilö ole muuttanut mielipidettään piteistä.
Valtias

Post by Valtias »

Jussi, haluatko ottaa multa suihin? Voidaan järjestää tapaaminen.

"Thunder bring the rain, penetrate my brain
I am no more the same, that special night has come
losing track of time."

Olet vain homo.
Jussi
Posts: 10669
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Post by Jussi »

Valtias wrote:Jussi, haluatko ottaa multa suihin? Voidaan järjestää tapaaminen.

"Thunder bring the rain, penetrate my brain
I am no more the same, that special night has come
losing track of time."

Olet vain homo.
Valtias wrote:..Ja helvetti, olen kohta kolmekymppinen.
Fägä-'Valtias', tässä vaiheessa vasta?! Yöllä & päisän tullaan herkemmin kaapista näemmä.

Onko pililläsi naularanneke? Muista maalaukset :rotfl:
PygmiO
Posts: 169
Joined: Tue Sep 02, 2003 2:53 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by PygmiO »

Shrapnel wrote:Vaikka te hyvät ihmiset kuinka täällä itkisitte, pittikulttuuri tulee silti kukoistamaan jatkossakin. Pitin vastustajien täytyy nyt vaan hyväksyä se ja yrittää olla ajautumatta pittiin. Sinne keskelle/reunoille on ihan turha tulla valittamaan, että juoma läikkyy tai kynsi katkee. Turha nyt taas kerätä mitään angstia täältä ensi kesää varten ja tulla urputtamaan kun muut pitää hauskaa.
Juuri näin.

Älkää nyt kuitenkaan jauhako, että pitti EI KOSKAAN ole eturivissä tai että siellä AINA nostetaan toiset ylös. Vaikka näin olisi ollutkin jokaisella keikalla, jolla te olette olleet, niin ei se tarkoita, että näin olisi kaikilla muillakin keikoilla.
Wilho

Post by Wilho »

Hei tajusin just, että täähän on tosi älykäs keskustelu moshpiteistä ja joidenkin on pakko olla oikeassa ja toisten väärässä. Ei voi ollenkaan olla niin, että toiset ei vain pidä niistä ja toiset pitävät. Pitää olla joku hieno perustelu. Ja Metal on hieno ilmiö ja ei voi olla Metal, jos ei tykkää piteistä ja ne on aina kuulunu Metalliin ja ei voi olla Metal, jos ei tykkää piteistä. Näyttäkää mulle kuka on Metal ja käskekää sen kertoa meille Metallitotuus tai vähän spesifisemmin vain Moshpit-totuus. Sitten uskon, että on naurettavaa valittaa piteistä, jos on Metal. Taviksilla on helpompaa. Kuka ymmärsi? Terveisiä sille.
Valtias

Post by Valtias »

Jussi wrote:
Valtias wrote:Jussi, haluatko ottaa multa suihin? Voidaan järjestää tapaaminen.

"Thunder bring the rain, penetrate my brain
I am no more the same, that special night has come
losing track of time."

Olet vain homo.
Valtias wrote:..Ja helvetti, olen kohta kolmekymppinen.
Fägä-'Valtias', tässä vaiheessa vasta?! Yöllä & päisän tullaan herkemmin kaapista näemmä.

Onko pililläsi naularanneke? Muista maalaukset :rotfl:
Voi ei, tarkoittaako tämä ettei meillä olekaan treffejä? Odotin jo innolla ämmäilyäsi ja sofistikoitunutta jeesusrautiaisen dikkailua. Ootko nyt aivan varma ettet lähde treffeille? Voitais niinq käydä punttiksella ja sit vaikka lostarissa ja sitten vähän meikata ja pussailla.
luonnonoikku

Post by luonnonoikku »

Eipä moshpitit minua koskaan haitannut. Osittain varmaa siksi, että en tykkää ängetä itseäni lähelle lavaa pahimpaan tungokseen, vaan tykkään seurata vähän kauempaa missä on tilaa hengittää.

Meitsin keikkakäyttäytyminen... Jos keikka on tosi huono ja toivon, että bändi lopettaisi, niin seison kädet puuskassa hapan ilme naamalla. Jos taas keikka on huippuhyvä ja olen revetä innostuksesta, niin seison kädet puuskassa hapan ilme naamalla. Villeimmillään saatan vähän nyrkkiä puida, mikäli alkoholi vienyt kaikki estot, mutta vain jos kukaan ei näe.
Nightmare82

Post by Nightmare82 »

luonnonoikku wrote: Meitsin keikkakäyttäytyminen... Jos keikka on tosi huono ja toivon, että bändi lopettaisi, niin seison kädet puuskassa hapan ilme naamalla. Jos taas keikka on huippuhyvä ja olen revetä innostuksesta, niin seison kädet puuskassa hapan ilme naamalla. Villeimmillään saatan vähän nyrkkiä puida, mikäli alkoholi vienyt kaikki estot, mutta vain jos kukaan ei näe.
:D Samaten. Paitsi, että musta tuo "nyrkinpuiminen" on kyllä jo melkein vähän "turhaa hifistelyä".
Tikki

Post by Tikki »

Isoin ongelma tässä näyttää olevan se, että pitteilijät tuntuvat olevan sitä mieltä, että ei-pitteilijöiden pitäisi jäädä kokonaan kotiansa mököttämään jos piteissä oleminen ei miellytä. Se nyt vain on ihan tosi että ei se kaikkien juttu ole ja sillä selvä, koittakaa ymmärtää.

On myös tullut ristiriitaista argumenttia siitä että onko se pitti nyt eturivissä vai ei ja Valtias taitaakin olla ainoa joka on myöntänyt että kyllä ne sinne eteenkin joskus ajautuvat. Asia selvä. Olkaa ja elämöikää. En kuitenkaan anna sen häiritä jos se teille on niin elämää suurempi juttu että sitä pitää nyrkkiä puimalla puolustaa. Kyllähän se piteissä reuhaaminen voittaa AINA sen kädet puuskassa tuijottelun. Just joo. :?

Pitit on aina olleet osa metallikeikkoja ja tulevat olemaan, tässä asiassahan ei jousteta, vai?
Kun teille pittiläisille tulee joku sanomaan että varokaas niin voi ei mikä älämölö siitä pitää nostaa! Teillä on siis oikeus reuhata ilman että muilla on siihen mitään sanomista mutta jos teidän toiminta häiritsee jotakuta niin voi itku, ei maha mitään? Koska pitit on metallia!

Porukallahan tässä ollaan liikenteessä ja kaikki on keikalla samanarvoisia. Toiset vain haluavat nauttia musiikista vähän rauhallisemmin kuin toiset, eli nyt vähän ajatusta peliin ja miettimään, onko tuossa uhoilussa yhtään mitään järkeä. Pitit jääköön mutta ei sitäkään tarvi noin vakavasti ottaa. Kai se on tärkeintä pitää hauskaa kun keikoille lähdetään.
ouzei666
Posts: 363
Joined: Sat Aug 24, 2002 8:20 pm
Location: Kotka
Contact:

Post by ouzei666 »

Voi jeesus sentää! :lol:
Wilho

Post by Wilho »

CrazyCatt wrote:
Bash wrote:Eikö tätä threadia saatais jo loppumaan?
Ei varmastikaan. Miksi pitäisi? :roll:
Etää Bash voisi jo mennä nukkumaan sen sijasta, että selailee Imperiumin messulautaa epätoivoisesti tähän threadiin uusia kommentteja odottaen.
Nordi

Post by Nordi »

Tikki wrote: Porukallahan tässä ollaan liikenteessä ja pla pla pla...
Metallivelihali! :idiot:
Leprosy
Posts: 384
Joined: Mon Dec 16, 2002 9:33 am

Post by Leprosy »

Tikki wrote:Isoin ongelma tässä näyttää olevan se, että pitteilijät tuntuvat olevan sitä mieltä, että ei-pitteilijöiden pitäisi jäädä kokonaan kotiansa mököttämään jos piteissä oleminen ei miellytä.
Isoin ongelma tässä minun mielestäni on se että ei-pittailijat eivät ilmeisesti ymmärrä että pitin laidalla (tai vastavuoroisesti keskellä) ei kannata hengailla jos haluaa olla rauhassa.
Tikki wrote:On myös tullut ristiriitaista argumenttia siitä että onko se pitti nyt eturivissä vai ei ja Valtias taitaakin olla ainoa joka on myöntänyt että kyllä ne sinne eteenkin joskus ajautuvat.
Eivät ajaudu koskaan eturiviin, ainakaan isommilla keikoilla. Veikkaan että Valtiaan "myöntäminen" oli lähinnä provo. Tosin jostain neljännestä rivistä taaksepäin alkaa olemaan jo sitä aluetta että slämmääjiä saattaa välillä lennellä selkään.
Tikki wrote:Asia selvä. Olkaa ja elämöikää. En kuitenkaan anna sen häiritä jos se teille on niin elämää suurempi juttu että sitä pitää nyrkkiä puimalla puolustaa. Kyllähän se piteissä reuhaaminen voittaa AINA sen kädet puuskassa tuijottelun. Just joo. :?
En tiedä voittaako vai ei, riippuu keikasta. Silti kun aletaan jauhamaan paskaa jostain asiasta mistä ei ilmiselvästi tiedetä vittujakaan niin se pistää vihaksi.
Tikki wrote:Pitit on aina olleet osa metallikeikkoja ja tulevat olemaan, tässä asiassahan ei jousteta, vai?
Ei. Ja miksi pitäisi?
Tikki wrote:Kun teille pittiläisille tulee joku sanomaan että varokaas niin voi ei mikä älämölö siitä pitää nostaa! Teillä on siis oikeus reuhata ilman että muilla on siihen mitään sanomista mutta jos teidän toiminta häiritsee jotakuta niin voi itku, ei maha mitään? Koska pitit on metallia!
Edelleen, en käsitä miten pitit voivat häiritä ketään, kuka ei tunge väkisin pitin keskelle kädet puuskassa murjottamaan tai pitin laidalle tönimään tai ottamaan osumaa pittaajista. Voi pittaamista kritisoidakin mutta kannattaa silti perustella faktoilla eikä pelkällä paskanjauhannalla (pitteihin mennään vahingoittamaan muita, pittaajat eivät välitä muista ja pitit pistetään pystyyn minne tahansa ja mieluummin vielä vedetään ei-pittaajia sinne väkisin mukaan, yeah right :roll: )
Tikki wrote:Porukallahan tässä ollaan liikenteessä ja kaikki on keikalla samanarvoisia. Toiset vain haluavat nauttia musiikista vähän rauhallisemmin kuin toiset, eli nyt vähän ajatusta peliin ja miettimään, onko tuossa uhoilussa yhtään mitään järkeä. Pitit jääköön mutta ei sitäkään tarvi noin vakavasti ottaa. Kai se on tärkeintä pitää hauskaa kun keikoille lähdetään.
Jep ja jep. Mutta samat terveiset myös "vastapuolelle" tuosta ajattelemisesta ja järjen käytöstä niin mielipiteiden perusteluissa kuin oman paikan valinnassa metallikeikoilla.

Ja tässä myös oma myönnytykseni: mikään, mitä olen sanonut yläpuolella ei koske jo aikaisemmin mainittuja idioottipittailijoita eli. ns selkäänhyppijiä ja pitin ulkopuolella olevien taklailijoita. Näitäkin ilmeisesti on olemassa mutta ovat todellakin vähemmistö. Itse en edes muista milloin olisin tällaisiin tapauksiin törmännyt.



Anteeksi että jatkoin tähän thrediin kirjoittamista.
ouzei666
Posts: 363
Joined: Sat Aug 24, 2002 8:20 pm
Location: Kotka
Contact:

Post by ouzei666 »

Teräsmieheni sarjassa lauantaina joku toimittaja oli saanu haavan silmäkulmaan Pearl Jamin keikan moshpitissä. On ne vaarallisia paikkoja :(
Post Reply