Dreamtale

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
blankfile
Posts: 117
Joined: Mon Dec 15, 2008 11:44 am
Location: Toholampi

Dreamtale

Post by blankfile »

Silmääni ei osunut yhtään topiccia kyseisestä yhtyeestä, oishan siitä voinu jauhaa tuolla Powermetal osiossa, mutta ainaki meikän mielestä on kyse sen verran laadukkaasta yhtyeestä että vaatinee oman ketjunsa. Ja asiaan:

Elikkäs tässä muutama viikko sitten olin kuuntelemassa Dreamtalen uutta levyä Epsilonia, ja täytynee sanoa että on tulossa niin aimo annos huippuluokkaista powermetallia että genren fanit tulevat varmasti tykkäämään ko. levystä,

Aihe on auki, keskustelkaa vapaasti!
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Dreamtale

Post by Jussi »

Hyvä homma, että on kuulostanut hyvältä! Sitä & kesän paikalliskeikkaa odotellessa ei kyllä ole mitään lisättävää em. ketjun viimekuukauden viesteihin.
Jussi wrote:
Seppänen wrote:Keikalla kuullaan uudelta levyltä ainakin 4. biisiä, joista kahta on soitettu vasta näillä syksyn keikoilla. ..Viimeisiä kappaleita myydään myös kaikista kolmesta ekasta levystä (Beyond Reality, Ocean's Heart ja Difference) hintaan 10e - ne on myyty kaikki loppuun, eikä Spine aio painaa lisää.

Studioon mennään tammikuun alusta heti. Japanin julkaisupäivä on jo tiedossa, mutta se julkistetaan vasta kun saadaan Suomen kuvio selväksi. Toistaiseksi Suomessa ei ole julkaisijaa, eli levy on tulossa myyntiin vain Japanissa, Portugalissa ja Venäjällä.
Kuten tuolla keikkaosiossa tosiaan jo näin kuulimme, niin pitää tosiaan itse albumista toivoa että järki välähtäisi jossain päin ja saataisin meikäläinen (euroopan) Dreamtale-julkaisukin. Eiköhän näin kuitenkin tapahdu. Tai sitten noita kulkeutunee tännekin päin.

Noista uusista biiseistä perjantaina tuli kuultua jo aiemmilta tämänvuotisilta tuttu Strangers' Ode, mutta parhaiten jäi mieleen todella rivakka Where Eternal Jesters Reign. Reasons Revealed ja Angel Of Light ovat pari muuta julkaisematonta mutta keikoilla soitettua raitaa.
Jussi wrote:
WildFire wrote:
Imperiumi.net wrote:DREAMTALE''s 5th studio album "Epsilon" has now been mixed and mastering will begin tomorrow. Work has proceeded very quickly, as the recordings were done in the beginning of January. The tracks sound fresh, the guitar & keyboard solos are fantastic and the whole package seems to be a well-rounded effort!, say the band on its home page.

The album will be released in Japan on April 20th and in Finland on May 11th.

Here's the list of tracks (the final order has not been confirmed yet): Firestorm / Each Time I Die / Where Eternal Jesters Reign / Strangers' Ode / Mortal Games / Angel Of Light / Reasons Revealed / Lady Of A Thousand Lakes / Fly Away / March To Glory.

The first single from the album will be released in late February or early March.

Finnish shows are being booked for May at the moment, so far there are five confirmed shows, but more are booked all the time.
Uuh, enpä tiennyt, että Dreamtalen uusi lätty on jo noin loppusuoralla. Mielenkiinnolla odotellaan, edellinen oli kova.
Johan tässä (ja meikäläisen julkaisun varmistumista, ettei käy Cardiantit) on tätä uutista huolestuneena pitkään odoteltukin, joten täällä ainakin yksi varma ostaja!
Noista kymmenestä kappaleesta minkään ei vain kestäne olla japsibonus, ainakin jos lukumäärää tuijotetaan?

Toivotaan myös parempaa tuotantoa kuin (ainoastaan sillä osa-alueella hiukan mättäneellä) Phoenixillä.
WildFire
Imperiumi Crew
Posts: 980
Joined: Thu Nov 03, 2005 7:40 am
Location: Ylöjärvi

Re: Dreamtale

Post by WildFire »

Bändin kotisivuilla olevat lyhyet pätkät lupailevat ainakin taattua laatua. Vähempää en odota kuin yhtä vuoden parhaista kotimaisista levyistä, sen verran vahvaa jälkeä yhtyeen tuotanto on Differenceä lukuunottamatta. Eikä sekään huono ole, Ahola vain ei ihan parhaiten sopinu bändille, kuten ei levylle päätyneet sävellyksensäkään.
blankfile
Posts: 117
Joined: Mon Dec 15, 2008 11:44 am
Location: Toholampi

Re: Dreamtale

Post by blankfile »

WildFire wrote:Bändin kotisivuilla olevat lyhyet pätkät lupailevat ainakin taattua laatua. Vähempää en odota kuin yhtä vuoden parhaista kotimaisista levyistä, sen verran vahvaa jälkeä yhtyeen tuotanto on Differenceä lukuunottamatta. Eikä sekään huono ole, Ahola vain ei ihan parhaiten sopinu bändille, kuten ei levylle päätyneet sävellyksensäkään.
Viimeisen lauseen pilkun jälkeen sanat sopisivat minunkin suuhun, Jarkon tekemät kappaleet ovat valitettavasti olleet Dreamtalen heikoimpia. Laulajana sopi tosi hyvin Taleen. Viiltolan äänestä en tykänny sitten pätkääkään, Oceans Heart oli levynä todella hyvä, toisella laulajalla ois ollu ihan täyttä timanttia.

Epsiloniin sen verran että vähän vaikea alkaa tässä kertailemaan mimmosia piisit oli, koska Mr. Keränen ja kumppanit olivat kuuntelu tilaisuuteen varanneet myös reilunlaisesti alkoholituotteita, niin näin Keski-Pohjanmaalaisena kuuntelusessio päätyi reilunlaiseen "tuhunutteluun". Mutta kuten edellisessä viestissä jo hehkutin, ja Wildfireä kompaten odotan myös yhtä kovimmista tämän vuoden levyistä!
Tonzuko

Re: Dreamtale

Post by Tonzuko »

Oh yeah! Dreamtale! Siinä on tosiaan yksi suomen parhaista bändeistä näin omasta mielestäni.
Nyt seurattuani bändiä jo useamman vuoden ajan voin todeta että tämän bändin meno ei hiivu missään vaiheessa. Uus levy tosiaan kuullostaa aika tykiltä näin sen myös kuulleena voin mainita. Ei voi muuta odottaa kuin vuoden kotimaista kärkilevyä. Levyjulkkarikeikkaa odotellessa!
Tonzuko

Re: Dreamtale

Post by Tonzuko »

Osuipas tuossa silmääni että on taas uusi sample heidän sivuillaan :D
Palantyre
Posts: 477
Joined: Sun May 04, 2003 2:21 pm
Location: Pori

Re: Dreamtale

Post by Palantyre »

Kummaa, meikäläisen mielestä Difference taas on bändin kirkkaasti paras albumi. Helvetin hienoja takiaiskertsejä ja New Life on ihan sairaan hyvä keskitemporokkiralli.

Ei ole kyllä silti viimeiseen muutamaan vuoteen tullut paljoa ajatuksia bändille uhrattua, ehkä sitä vois taas kun kerran uus levykin on tulossa.
Jack the Jester
Posts: 263
Joined: Wed Nov 01, 2006 5:35 pm

Re: Dreamtale

Post by Jack the Jester »

Palantyre wrote:Kummaa, meikäläisen mielestä Difference taas on bändin kirkkaasti paras albumi
Ei lainkaan kummaa, sillä minusta se on myös bändin aivan ylivoimaisesti paras albumi. Elin pahinta power-huumani niihin aikoihin kun Ocean´s Heartin ostin (tuolloin ostelin power-albumeja ylipäätään ihan työkseni) ihan randomilla kun olin debyytiltä pari biisiä kuullut, ja sellaisella "ihan ok" -tasolla diggailin. Ainoa tosiaan että Viiltolan lauluääni oli yksi karmeimmista koskaan kuulemistani, ja on sitä yhä tänäkin päivänä, mutta kyllä se nyt nippa nappa siedettävyyden rajoissa vielä oli. Kappaleiden taso vain heitteli todella paljon..

Difference iskikin sitten aivan eri tavalla: pelkästään Wings Of Icaros ja World´s Child ovat vielä tänäkin päivänä aivan esimerkillisen hienoja power-veisuja.. ja sama koskee Palantyren mainitsemaa New Lifea omassa genressään. Puhumattakaan levyllä olevasta, bändin historian parhaasta kappaleesta Lucid Times

Phoenix on sitten luku sinänsä bändin diskografiassa, levy on todella (korostan: todella) huono

Enpä usko että jaksan korvaani lotkauttaa tulevan levyn suuntaan, samplet käynen kuuntelemassa jahka töistä pääsen kotikoneelle.. mutta olen vain jo monta vuotta ollut niin kurkkuani myöten täynnä poweria, että en kaipaa sitä elämääni enää yhtään lisää
WildFire
Imperiumi Crew
Posts: 980
Joined: Thu Nov 03, 2005 7:40 am
Location: Ylöjärvi

Re: Dreamtale

Post by WildFire »

Jack the Jester wrote:mutta olen vain jo monta vuotta ollut niin kurkkuani myöten täynnä poweria, että en kaipaa sitä elämääni enää yhtään lisää
Turhaanpa sitten aikaasi noihin sampleihin hukkaat. Ei tuosta paljoa powerimmaksi enää pääse. :D
Palantyre
Posts: 477
Joined: Sun May 04, 2003 2:21 pm
Location: Pori

Re: Dreamtale

Post by Palantyre »

Meikän ylivoimaisesti surimmat power-vuodet oli kanssa tuolla teini-iän puolella, mutta tässä sanotaanko parin viime vuoden aikana se sisäinen power-teini on alkanut nostelemaan päätään taas. Liekö joku keski-iän kriisi iskemässä näin kolmeakymppiä lähestyessä, mutta kummasti on taas alkanut innostumaan jostain Pathfinderista ja Galderiasta yms. :)

Että sikäli just vois kyllä pitää tutkassa tämän albumin ja tsekata sen kunhan ilmestyy.

EDIT: Ainiin se samplet. Kuuntelin just läpi ja perkeles, komeeta on setti. Hienoa huomata että mukana on edelleen tuo diskojumputuskomppi yhdessä biisissä, on niin ihanan hauskan juustoista että väkisinkin hymyilyttää.
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: Dreamtale

Post by Spunkmeyer »

Mulla on tähän mennessä joka toinen Dreamtale kolahtanut. Nyt ollaan sitten taas parittoman levyn parissa, eli hyvää on lupa odottaa :) Lucid Times on todellakin bändin ellei paras niin sitten toiseksi paras biisi, nimittäin Where the Rainbow Ends, joka ilmeisesti on keikoillakin aikamoinen suosikkibiisi, on kertosäkeeltään puhdasta kultaa. Ja itse asiassa muutenkin.
blankfile
Posts: 117
Joined: Mon Dec 15, 2008 11:44 am
Location: Toholampi

Re: Dreamtale

Post by blankfile »

Jotenki tulee puun takaa tää että osa jotka bändistä diggaa, eivät arvosta Phoenixia korkealle, mutta jokaisen korva on erilainen. Itselläni oli Differencen jälkeen koko ajan kutina että Dreamtalekin tekee sen mitä powerbändit parhaiden osaa, eli unohtaa juurensa ja alkavat kikkailemaan. Onnekseni näin ei käynyt, vaan sieltä tuli parasta Dreamtalea sitten esikoislevyn. Itselleni Phoenixilta ei töki muuta kuin Paypack, mutta sekin sellaisen muutaman vuoden kuuntelun jälkeen menee hyvin, ja toimii livenä todella hyvin.

Ilmeisesti uusin "radio-sinkku" Firestorm on toimitettu ainaki Radio Rockille, itsestäni ois makea kuulla se kans ilman sitä 3.58 promillea, joten eiköhän laiteta toivoen niin saatais vähän maistiaisia koko pitkästä piisistä tulevalta levyltä?
WildFire
Imperiumi Crew
Posts: 980
Joined: Thu Nov 03, 2005 7:40 am
Location: Ylöjärvi

Re: Dreamtale

Post by WildFire »

Jussi wrote:Toivotaan myös parempaa tuotantoa kuin (ainoastaan sillä osa-alueella hiukan mättäneellä) Phoenixillä.
Wanhaa kirjoitusta kommentoin, mutta tänään kiinnitin ekaa kertaa huomiota noita näytteitä kuunnellessa, että soundit on näemmä saatu uutukaiselle kuntoon. Ovat tosiaan hieman kökköiset Phoenixilla, mutta eivät sentään onnistu hienoa levyä pilaamaan.
F_Lame
Posts: 67
Joined: Wed Jan 01, 2003 9:51 pm
Location: Tampere

Re: Dreamtale

Post by F_Lame »

Firestorm, eli ensimmäinen sinkku, on nyt lisätty myspaceen. Paskaahan toi myspacen laatu on, mutta ei anneta sen häiritä ;)

http://www.myspace.com/dreamtaleband
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: Dreamtale

Post by anselmo »

Spunkmeyer wrote: nimittäin Where the Rainbow Ends, joka ilmeisesti on keikoillakin aikamoinen suosikkibiisi, on kertosäkeeltään puhdasta kultaa. Ja itse asiassa muutenkin.
Tulikin kuunneltua ko. biisi pitkästä aikaa. Tarttuva tsipale, mutta itse pidän Hardwaren versiota vielä kovempana. Tuo Hardware on siis Keräsen Dreamtalea edeltänyt bändi. En löytänyt mainintaa Metal Archivesista, enkä demon biisejä youtubesta tai blogspoteista. Mulla ei itselläni ole tuota demoa, mutta muistaisin että lähes paikallisesta kirjastosta se löytyy. Täytyykin lainata ja uploadata johonkin, niin pääsee muutkin ihmetteleen. Ainakin intro ja säkeiden sovitukset eros muistaakseni melko radikaalisti tuosta debyytin levyversiosta.
Sacrilegium

Re: Dreamtale

Post by Sacrilegium »

WildFire wrote:Bändin kotisivuilla olevat lyhyet pätkät lupailevat ainakin taattua laatua. Vähempää en odota kuin yhtä vuoden parhaista kotimaisista levyistä, sen verran vahvaa jälkeä yhtyeen tuotanto on Differenceä lukuunottamatta. Eikä sekään huono ole, Ahola vain ei ihan parhaiten sopinu bändille, kuten ei levylle päätyneet sävellyksensäkään.
Minusta Difference on törkeän hyvä levy ja Aholan ääni toimii hienosti. Odotan silti uutta levyä innolla, sillä tähän asti ilmestyneet ovat kaikki vähintään hyviä.
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Dreamtale

Post by Nuclear Holocaust »

:clap: Wau, tältähän sen Power Metallin tuleekin kuulostaa.

Pitääkö Seppäselle pikku hiljaa alkaa sovittelemaan Suomen aliarvostetuimman kiljukaulan viittaa :?:
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: Dreamtale

Post by Spunkmeyer »

anselmo wrote:Täytyykin lainata ja uploadata johonkin, niin pääsee muutkin ihmetteleen.
Props and rispekts!
ts
Imperiumi Assistant
Posts: 1686
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:12 pm
Location: VANTAA!
Contact:

Re: Dreamtale

Post by ts »

anselmo wrote:
Spunkmeyer wrote: nimittäin Where the Rainbow Ends, joka ilmeisesti on keikoillakin aikamoinen suosikkibiisi, on kertosäkeeltään puhdasta kultaa. Ja itse asiassa muutenkin.
Tulikin kuunneltua ko. biisi pitkästä aikaa. Tarttuva tsipale, mutta itse pidän Hardwaren versiota vielä kovempana. Tuo Hardware on siis Keräsen Dreamtalea edeltänyt bändi.
anselmo wrote:Ainakin intro ja säkeiden sovitukset eros muistaakseni melko radikaalisti tuosta debyytin levyversiosta.
Mites tuo vertautuu Refuge from Reality demon version kanssa?
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: Dreamtale

Post by anselmo »

ts wrote:
anselmo wrote:
Spunkmeyer wrote: nimittäin Where the Rainbow Ends, joka ilmeisesti on keikoillakin aikamoinen suosikkibiisi, on kertosäkeeltään puhdasta kultaa. Ja itse asiassa muutenkin.
Tulikin kuunneltua ko. biisi pitkästä aikaa. Tarttuva tsipale, mutta itse pidän Hardwaren versiota vielä kovempana. Tuo Hardware on siis Keräsen Dreamtalea edeltänyt bändi.
anselmo wrote:Ainakin intro ja säkeiden sovitukset eros muistaakseni melko radikaalisti tuosta debyytin levyversiosta.
Mites tuo vertautuu Refuge from Reality demon version kanssa?
Enpäs valitettavasti osaa sanoa tähän mitään; mä en ole kuullut tuota Dreamtalen demoa. Laulaakos Keränen itse tuolla demolla? Nyt täytyy ruveta haeskeleen blogspoteista yms. tuota Dreamtalen demoa. Varmaan muuten hetki menee ennenkun pääsen lähikunnan kirjastoon tuon Hardwaren demon lainauspuuhiin...
Sacrilegium

Re: Dreamtale

Post by Sacrilegium »

Täytyy hommata tuo uusi tekele. Sen verran hyvältä kuulostaa :drool:
Restoni
Posts: 150
Joined: Wed Mar 30, 2011 12:28 pm

Re: Dreamtale

Post by Restoni »

Saunan aikaan ilmeisesti järjestetään taas NKM metalfest, kerta bändillä on siellä 11.6 keikka. Kyllähän Judas Priestin jälkeen vielä huippuluokan poweria jaksaa. Viime vuonnahan Dreamtalen keikka oli viikonlopun paras, no Kiss tietenkin poislukien. Se loppuillan oma humalatila ei tietenkään vaikuttanut keikan kovuuteen, no sir!

Tietääköhän kukaan milloin tuo NKM ilmoittelee virallisesti toisesta tulemisestaan ja esiintyjistään, oli nimittäin erittäin hyvät Sauna jatkot viime vuonna.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Dreamtale

Post by Jussi »

^ toinen kehuja (riehuja..) ilmoittautuu! Mie olin tosin jo Insanian aikaan niin mehuissani (kaljoissa..) että!
anselmo wrote:Enpäs valitettavasti osaa sanoa tähän mitään; mä en ole kuullut tuota Dreamtalen demoa. Laulaakos Keränen itse tuolla demolla? Nyt täytyy ruveta haeskeleen blogspoteista yms. tuota Dreamtalen demoa. Varmaan muuten hetki menee ennenkun pääsen lähikunnan kirjastoon tuon Hardwaren demon lainauspuuhiin...
Laulaahan se; jos tuon lupaat upata (& heität vaikka privana meiliosoitteen) niin mie lähetän sulle ko. 2001 demon vaikka biisi kerrallaan, vain 4 raitaa niin gmailiin mahtuu! :D
Miltähän vuodelta tuo Hardware on, kun koneelta löytyy myös Dreamtalena julkaistu Shadow Of The Frozen Sun -demo all the way from 1999.
Khansen
Imperiumi Assistant
Posts: 200
Joined: Fri Aug 23, 2002 1:06 pm
Location: Milloin missäkin
Contact:

Re: Dreamtale

Post by Khansen »

Jussi wrote:^ toinen kehuja (riehuja..) ilmoittautuu! Mie olin tosin jo Insanian aikaan niin mehuissani (kaljoissa..) että!
anselmo wrote:Enpäs valitettavasti osaa sanoa tähän mitään; mä en ole kuullut tuota Dreamtalen demoa. Laulaakos Keränen itse tuolla demolla? Nyt täytyy ruveta haeskeleen blogspoteista yms. tuota Dreamtalen demoa. Varmaan muuten hetki menee ennenkun pääsen lähikunnan kirjastoon tuon Hardwaren demon lainauspuuhiin...
Laulaahan se; jos tuon lupaat upata (& heität vaikka privana meiliosoitteen) niin mie lähetän sulle ko. 2001 demon vaikka biisi kerrallaan, vain 4 raitaa niin gmailiin mahtuu! :D
Miltähän vuodelta tuo Hardware on, kun koneelta löytyy myös Dreamtalena julkaistu Shadow Of The Frozen Sun -demo all the way from 1999.
Hardware on muistaakseni vuodelta 1997, jos en nyt ihan väärin muista. Shadow of the Frozen Sun tuli siinä '99 vuoden alkupuolella. Itse taisin tulla mukaan kuvioihin joskus loka-marraskuussa 1999. Mietin tossa just, että onkohan kellään (edes Keräsellä) sitä versiota Refuge From Reality biisistä, millä mä en soita (olin poissa bändistä kevään 2000, tulin taas mukaan 2000 kesällä)?

Muinaishistoriaa :D

Kumpi versio Frozen Sunista sulla on Jussi? Alkuperäinen, vai se mikä tehtiin DiskHeavenille "uusintapainoksena"?
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Dreamtale

Post by Jussi »

Khansen wrote:Kumpi versio Frozen Sunista sulla on Jussi? Alkuperäinen, vai se mikä tehtiin DiskHeavenille "uusintapainoksena"?
Hox, koneella, eli en tiedä ilman fyys. kappaletta eroavaisuuksista. Biisilista on kuusinumeroinen: Winds Of Change / Secret Wish / Time Of Fatherhood / Wasteland Of The Forgotten / Now It's Time / Shadow Of The Frozen Sun

edit: Fallen Star soi em. RFR-demolta ja perkeles että näihin neljään kyllä läntättiin 3 debyytin 4 parhaasta biisistä! Eli tämän lisäksi Heart's Desire & WTRE; Time Of Fatherhood on lisäksi ollut ekan levyn suosikkeja mulle aina sen ilmestymisestä asti, melkoinen koukku keksitty kertsiin ja muutoinkin mainiota melodiaa täynnä. Nopeneeko tämä Where The Rainbow Ends -versio muuten tarkoituksella ennen 2 min kohtaa? Tuntuu että lähtee "kiilaamaan".
Post Reply