Mieleenpainuvin kokemus Tuskasta vuosien varrelta?

Tuska Metal Fest - keskustelu
TrollhorN
Posts: 432
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:20 pm
Location: Metal Institution
Contact:

Post by TrollhorN »

Necromancer wrote:Yö spudassa.
Onko tämä joku kaupunki Latviassa vai oliko kyseessä kenties pude?

Yst.Terv.Nimim. "Turpa kii tai mä dokaan sua röökiin -78", Helsinki.
Tikki

Post by Tikki »

Taisi olla 2004 Tuskassa kun juotiin pussaria kaverin ja Sovan kanssa alueen ulkopuolella kun odoteltiin mulle lippua saapuvaksi. Se oli hienoa aikaa se. Muutenkin reissu oli varsin ikimuistoinen; liian painava laukku aiheutti parin viikon selkäkivut, jonka takia ainakin sen vuoden lauantain esiintyjät jäi suurimmalta osin näkemättä. Vitutti.
ts
Imperiumi Assistant
Posts: 1686
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:12 pm
Location: VANTAA!
Contact:

Post by ts »

Vuosi taisi olla 2000, makasiineilla vielä festarit. Jomman kumman illan lopputiimellyksessä kun olin ulkona haukkaamassa happea, talutettiin sisätiloista ulos kaveri jolla tyyliin kirjaimellisesti/kuvainnollisesti roikkui puoli naamaa poskella.

Myöhemmin kuulin jotina huhua jostain kaverista ja kaatuiluista sekä nauloista, mutta tarina ei ikinä kertonut liittyikö se tähän minun bongaamaani hemmoon.
herr nabel
Posts: 662
Joined: Tue Dec 17, 2002 9:12 am
Location: 1K

Post by herr nabel »

ts wrote:Vuosi taisi olla 2000, makasiineilla vielä festarit. Jomman kumman illan lopputiimellyksessä kun olin ulkona haukkaamassa happea, talutettiin sisätiloista ulos kaveri jolla tyyliin kirjaimellisesti/kuvainnollisesti roikkui puoli naamaa poskella.

Myöhemmin kuulin jotina huhua jostain kaverista ja kaatuiluista sekä nauloista, mutta tarina ei ikinä kertonut liittyikö se tähän minun bongaamaani hemmoon.
Blame it on Sorbus. Eli tietäneekö uhrikaan mitä tapahtui (vieläkään)...

Oli muuten sekava viikonloppu, porttikieltoja baareihin jne. Silloin jaksoi heilua, vai oliko se '99?
Van Island
Posts: 285
Joined: Thu May 06, 2004 10:50 am
Location: Helsinki

Post by Van Island »

Paljon hienoja muistoja, mutta yksi merkityksellisimmistä oli 2005 kun asetuin kädet puuskassa katsomaan Testamentin keikkaa ajatuksenani "noniin, tsekataanpas nämäkin, viime kerrasta on aikaa 10 vuotta".

Silmäni avautuivat seuraavan tunnin aikana ja tajusin yhtyeen mestarillisuuden pitkän kuuntelutauon jälkeen. Pyysin Chuck Billylta nimmaria kunnioituksen kimallus silmissäni ja sain sen. Viime vuonna piti käydä katsomassa heitä Tallinnassa asti ja iloitsen jo nyt tulevasta kesäkuun keikasta, joskin Tampereella se on.

OBEY!
Kannibaali Korppu

Post by Kannibaali Korppu »

06 ennen Opethin keikkaa joku tyyppi lasol-pullo kourassa muodosti "suklaajunan" parin kaverinsa kanssa (muiden läsnäolijoiden onneksi vaatteet pysyivät päällä) ja yritti pyytää siihen muita lähellä olleita mukaan... :roll: Itse en veturiin liittynyt, ei kyllä pyydettykään.
Archtur
Posts: 96
Joined: Sat Aug 24, 2002 10:17 am
Location: Hell On Earth
Contact:

Post by Archtur »

Taisi olla 2002, kun Machine Head oli pääesiintyjänä Tuskassa ekana päivänä. Totta kai pitit pöyri, jotain crowd surfingiä oli ja muutenkin meno MH:n aikana oli aika riehakasta. Noh kun keikka loppu, jengi oli niin täpinöissään vyörytyksestä, että ei malttanut pysyä paikoillaan. Valpio pyyhkäsi lavalle ja huuteli jotain tyyliin "Machine Head, iso käsi". Johan alkoi lavalle lentää kamaa melkoisella vauhdilla ja Valpio taisi ottaa muutamia osumia myös, kun keräili itseään lavalta. Nikula ryntäsi paikalle ja meuhkasi omalla tyylillään ja tavaraa tuli myös Nikulan päälle. Noh vähitellen alkoi jengi rauhoittua.
scorpse

Post by scorpse »

Viime Tuskassa joku jätkä halus että meen pussailemaan sen muijaa joka oli vieläpä hyvännäkönen ja sain siitä hyvästä vielä femman. Ja mainittuani sille emännälle että mulle maksetaan siitä ni sehän sitte anto pusua koko rahan edestä ja lähti sitte vihasena ukkonsa perään. Helevetti :lol: Terkkuja vaan. 2002 oli kans hauska kun kaveri heilutteli päätä Sentencedin tahtiin ja oksens samalla niin että farkuille puolet, oli aika tyylikästä. Itse menin kyseisen keikan jälken syömään kebabia ja sitte sammuin sen kiskan kylkeen ni kaverit töni mut sinne alle etten jää jalkoihin, sieltä herääminen oli aika kvlt. Kokonaisuudessaan varmaankin viime Tuska oli paras, bändit oli hyviä ja meininki myös. Fuck the sun.
herr nabel
Posts: 662
Joined: Tue Dec 17, 2002 9:12 am
Location: 1K

Post by herr nabel »

Junailua, painimista poikien kesken, Koivuniemen hoilaamista, vaimon antamista muille jne. Vahvasti näkyy hevikansassa Helsinki Priden osuminen samalle viikonlopulle!
TheFallenOne

Post by TheFallenOne »

Ilarion wrote:...ja Nikula otti pullosta päähän yms.
Noita pullonheittelijöitä pitäisi ampua nivusiin. Se olisi varmasti varsin mieleenpainuvaa.
Teemu Suominen

Post by Teemu Suominen »

Ilarion wrote:No enpä nyt tiedä. Nikula ansaitsee sen.
Haistahan nyt vittu. Ihan sama mitä mieltä on Nikulasta, Hetasta tai vaikka allekirjoittaneesta, mutta lavalle pullojen heittely on harvinaisen hiekkalaatikko-osastoa.

Emmää muuten mitään heittelyä silti viime vuodelta muista, saatika, että Joneen jotain olisi osunut. Itse samaan aikaan siis lavalla olleena. Tai sitten Jekku teki tehtävänsä after all.
LRZ
Posts: 490
Joined: Sat Jan 10, 2004 7:15 pm
Location: Espoo

Post by LRZ »

TheFallenOne wrote:
Ilarion wrote:...ja Nikula otti pullosta päähän yms.
Noita pullonheittelijöitä pitäisi ampua nivusiin. Se olisi varmasti varsin mieleenpainuvaa.
Juuri näin. Heitteli niitä pulloja sitten lavalle tai yleisön sekaan/yleisössä, hauleja nivusissa olisi ehdottomasti oikea ratkaisu tekoon.
Skriiveri
Imperiumi Crew
Posts: 550
Joined: Wed Mar 24, 2004 10:15 am
Location: Espoo
Contact:

Post by Skriiveri »

Ilarion wrote:Itse en yhtään pulloa tai muuta esinettä heittänyt, mutta kieltämättä hymy nousi huulille kun hra. Nikulan ansiosta buuaus ja pullojen heittely alkoi. Muistan vielä kun hänen ÄIJÄstetsoni putosi pullon iskusta.

Mitähän tässä uskaltaa sanoa, ettei tule kutsua raastupaan... radiosta kuultuna surkea, Tuskan lavalla surkea, Popstars/Idols-kisassa surkea, Äijä-ohjelmassa surkea. Henk. koht henkilöä en tunne, mutta aika egopellen kuvan olen hänestä saanut.
Niin, mitä sitten? Olkoon vaikka kuinka egopelle, mutta ei se ketään oikeuta heittämään pullolla päähän.
SOTG

Post by SOTG »

Kaikki laulamaan yhteen ääneen!!
Jone on perseestä!!!
burned

Post by burned »

LRZ wrote:
TheFallenOne wrote:
Ilarion wrote:...ja Nikula otti pullosta päähän yms.
Noita pullonheittelijöitä pitäisi ampua nivusiin. Se olisi varmasti varsin mieleenpainuvaa.
Juuri näin. Heitteli niitä pulloja sitten lavalle tai yleisön sekaan/yleisössä, hauleja nivusissa olisi ehdottomasti oikea ratkaisu tekoon.


Jaa että muovipullojen heittely on arveluttavampaa kun
haulikolla munille ampuminen?!
Taidanpa lähteä huomenissa ostarille! 8)
Caligula

Post by Caligula »

Vittu mitä angstailua täällä vaan tapahtuu.
Ludicrous
Posts: 497
Joined: Mon Jan 05, 2004 10:03 am
Location: Ratavartijan mökki
Contact:

Post by Ludicrous »

vuotta en muista.. -01 tai -02 kun oltiin makasiineilla vielä, ja niskalaukaus oli (ehkä) pääesiintyjä. hyvät tuntomerkit? :D ostin katlalta trollin ekan suoraan kädestä, ja loppujen lopuks häippäsin alueelta aika aikaseen kun kaverilla olikin lava kaljaa joka kaipaili pikaista nauttimista. koko reissu oli rahoitettu löytöpalkkiorahoilla kun bongasin jonkun business heeban kalenterin bussi 69:stä.. ja ikää oli se 16? nize.
Raddox
Posts: 250
Joined: Tue Mar 06, 2007 6:37 pm
Location: HellSINki

Post by Raddox »

SOTG wrote:Kaikki laulamaan yhteen ääneen!!
Jone on perseestä!!!
Jone on perseestä!!
Woo-oo-aah!!!
Jone on perseestä!!
Satisfied? :hyper:
Koskenkorvasieni
Posts: 1133
Joined: Fri Aug 23, 2002 4:56 am
Location: Pohjois-Espoo

Post by Koskenkorvasieni »

Muistoja, muistoja.. *syvä huokaus*

2000 Meikän eka Tuska ja jo pelkästään sen takia ikimuistoinen. Children Of Bodomin ja nightwishin setit jäivät mieleen, kuten myös se, kuinka Tarjan housut ratkesivat haaroista kesken keikan . :P

2001 Toinen Tuska, ensimmäinen Kaisaniemessä. In Flames oli silloisista akteista odotetuin. Muistan ainakin sen, kuinka parin kaverin kanssa istuttiin kaljateltassa ja toinen niistä selitti hirveässä jurrissa kädet huitoen jotain, horjahti hieman taaksepäin ja kaatoi koko penkin, jolla me kaikki kolme istuttiin. Myöhemmin samaisessa teltassa tuli meidän pöytään kaksi ryhävalaan kokoista ämmää, joista toinen halus ruoskia mun kaveria. Kaveri sitten istu siinä naama pokerilla ottamassa raipasta käsivarteensa muutaman minuutin ja kysyi lopuksi "koska sä alotat"? Sotanorsu tuhahti, käänsi selkänsä ja poistui paikalta närkästyneenä kaljatuoppien täristessä pöydällä kuin Jurassic Parkissa ikään. :D

2002 muistuu mieleen jo senkin takia, että oli eka Tuska nykyisen vaimon kanssa. Vaimo ei aiemmin oikein metallille lämmennyt, mutta soitin sille vähän Sentencediä ja vaimo tykästyi siihen siinä määrin, että halusi Tuskaan mukaan nähdäkseen bändin livenä. Machine Head oli muistaakseni perjantain viimeinen esiintyjä päälavalla ja olin siinä vaiheessa ehtinyt kaataa niin paljon leijonakolaa sisääni, että näin koko festarialueen, lava ja bändi mukaanlukien, kahtena. Vaimo raahas mua portteja kohti MH:n setin puolivälissä meikäläisen mesotessa "hei älä ny viitthi shiellä on keikha keshken"... :oops:

2004 vuoden Tuskassa kaverini oli kotiteollisuuden keikan aikana niin mäiskeessä, ettei meinannut tolpillaan pysyä. Huvitti katsoa kun kolme metriä joka suuntaan oli kaverin ympärillä tilaa, tämän horjuessa holtittomasti ympäriinsä ja huutaen lavan suuntaan "TÄYSII!! HEI HYNYNEN, NÄYTÄ JORTIKKA!" Keikan jälkeen samainen kaveri roikkui Hellsinki-stagen telttanaruissa pystyäkseen moshaamaan ja onnistui siinä sivussa tyrmäämään yhden sivustakatsojan telttanarulla. In Flamesin settiä odotellessa heebo istuu keskellä kenttää oksentaen syliinsä, toisen kaverin ja mun pikkuveljeni pitäessä sen hiuksia pois naaman edestä. :D

2007 eli viime kesän Tuskassa kolmen päivän känniääliöinti saavutti lakipisteensä Stratovariuksen setin aikana kun meikäläisen puolentoista litran vesipullo alkoi kiertää kaveriporukassa ja puhalleltiin kilpaa suihkulähteitä suoraan kohti taivasta. Jossain vaiheessa kaveri hyppää pikkubroidin selkään ja toinen kaveri taas sen selkään ja sitten kaikki kolme kaatuu kanveesiin. Toinen näistä kavereistani veti samaisen keikan aikana myös hillittömän polvislaidauksen hiekkakentällä tuhoten housunlahkeensa. :D

Saas nähdä mitä ens kesänä tapahtuu... :twisted:
scorpse

Post by scorpse »

Koskenkorvasieni wrote:2007 eli viime kesän Tuskassa kolmen päivän känniääliöinti saavutti lakipisteensä Stratovariuksen setin aikana kun meikäläisen puolentoista litran vesipullo alkoi kiertää kaveriporukassa ja puhalleltiin kilpaa suihkulähteitä suoraan kohti taivasta.
Ai vähä niinku Triple H? :P
Koskenkorvasieni
Posts: 1133
Joined: Fri Aug 23, 2002 4:56 am
Location: Pohjois-Espoo

Post by Koskenkorvasieni »

scorpse wrote:
Koskenkorvasieni wrote:2007 eli viime kesän Tuskassa kolmen päivän känniääliöinti saavutti lakipisteensä Stratovariuksen setin aikana kun meikäläisen puolentoista litran vesipullo alkoi kiertää kaveriporukassa ja puhalleltiin kilpaa suihkulähteitä suoraan kohti taivasta.
Ai vähä niinku Triple H? :P
Juurikin näin :D
CT79

Post by CT79 »

arvet wrote:PARAS ja mieleen painuvin kokemus tapahtui kesän 2006 Tuskassa. Kyseinen tapahtuma tapahtui Helsingin metrossa Tuska-kekrien jälkeen kun olin matkalla majapaikkaani. Eli istuskelin kaikessa rauhassa penkissäni ja juttelin niitä näitä vastapäätä olevan herran kanssa kun selkäni takaa alkoi kuulua helvetillisellä voluumilla : SIEG HEIL! SIEG HEIL! SIEG HEIL! No, tottakai REPESIN ihan täysin! :D Katsoin taakseni, ja siellä seisoi 3 pitkätukkaa käsi ojossa huutamassa ylistystä Hitlerille! :D Se oli ihan helvetin hauskaa!!!!!
Just.
cthulhu-fhtagn

Post by cthulhu-fhtagn »

Makasiinituskien aikaan kohtalaisen jyrkät rappuset kenttäalueelle aiheuttivat ongelmia niin mahtikorkokenkäteineille kuin vahvasti päihtyneillekin. Otsa edellä laskeutui rappusia useampikin yksilö.
Usein kompuroiva yksilö jätti alleen pari rappusissa alempana olevaa ja päällekin kasaantui lisää populaa. Hienoja kasoja.

Jotenkin parhaat tuskamuistot liittyvät makasiinien aikoihin. Liekö syynä sitten silloinen oma teiniys vai makasiinit erikoisena festaripaikkana.
rankku

Post by rankku »

Ekat kaksi Tuskaa, 03&04, tuli ryypättyä perjantaina erittäin rankasti ja unohdettua syöminen kokonaan joten en päässyt lauantaina kotoa mihinkään ennenkuin viimeinen bändi oli jo soittanut :D Putkareissu tais olla toisena vuonna myös perjantaina.

Olikohan 2003 perjantai kun menin kusijonoon ja kun edelläni oli enää yksi jannu, siihen ilmsty joku muija joka veti edelläni olevan tyypin vessaan ja tarjoilu poskihoidot.

2006 istuin omatekemä Meshuggah-paita päällä kalja-alueella yksikseni katsoen sivusilmällä celtic frostia. No siihen sitten pamahti Swallow the sunin rumpali Pasanen joka halusin välttämättä ostaa paitani pois :D Kaupat tuli.

Legendaarisin näky, jonka muistaa, lienee takavuosina vastaan tullut lihava ämmä, joka oli meikannut naamansa asiaankuuluvasti valkoiseksi, päällä oli verkkopaitaa ja napapaitaa ja läskit riippuivat somasti vyön päällä. Tämä 120kg hirvitys huusi tuhannen päissään: "Mä haluun munaa!! niin, kuulitte oikein! MUNAA!!"

Kovin Tuskassa nähty keikka, josta pientä muistikuvaa enemmän muistaa, lienee viime vuoden Vaderin veto. Perkele mitä murskaamista!!
-Untamo-
Posts: 510
Joined: Mon May 15, 2006 5:25 pm
Location: Delfinaario

Post by -Untamo- »

Metal--Warrior wrote:Kyllä yks unohtumattomimpia kokemuksia oli se kun Nikulaa heitettiin pullolla päähän ja stetsoni putosi kyseisen herran päästä. (Kiitosta pullon heittäjälle.) :wink:

Poistakaa joku tämä viesti äkkiä ennen kuin porukka pääsee vauhtiin :x
Post Reply