B L A S T-B E A T......

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
Zyklon

Post by Zyklon »

Mulla on kans crashit alhaalla.. niin alhaalla, että jos niitä vielä laskis jonkin verran, niin ne kolahtaisivat niitä lyödessä tomeihin.

Mä en usko että se crashien ylös asettaminen helpottaa kenenkään soittoa.. tulee vain pitempi matka esim. haikasta crashiin jos se on ylhäällä..

Äh.. vaikka Pearlit ostatkin, niin ei sen räkin tartte olla Pearl.. Gibraltarit on hienompia ja parempia :wink:
Kassara

Post by Kassara »

http://www.deathchain.com/diary/day%201-2/IMG_0018.jpg
http://www.deathchain.com/diary/day%201-2/IMG_0019.jpg

Tuossa olis pari kuvaa minun rummuista studio kunnossa. Pellit piti nostaa normaalia korkeammalle mikkien takia mutta kyllähän tuo soitanto luonnistui noinkin.
Osoitteesta www.deathchain.com löytyy myös lyhyt sample tulevasta levystä (raaka versiona tietenkin).
Zyklon

Post by Zyklon »

Joo asiallisen näköinen setti :)

Mulla on ollut mikkien kans sama ongelma joskus, eli piti muuttaa crashien paikkoja mikkien takia..
Anonymous

Post by Anonymous »

Tähän väliin kysymys että: Onko noi punaset "jutut" basarissa ja virvelissä, Triggi mikit?
Zyklon

Post by Zyklon »

Ne on triggerit.. eli ei mitkään mikit. Triggerit ei ota rummusta sitä ääntä, vaan sen iskusta seuraavan impulssin ja välittää sen moduliin.. niinku sähkörummuissa.

BTW: Marduk on kyllä ihanaa.. viisi biisiä kun soittaa niin heti huomaa että grindi alkaa meneen paljo varmemmin ja paremmin.. sehän ei siis vielä tarkoita sitä että se menis tarpeeksi hyvin, mutta kun noita jonkin aikaa soittelee niin tuntuu auttavan hieman.. :roll:

Niin joo Kassara: Sulla näkyy olevan tollanen Paisteen 2002 Novo China.. Miltäs se kuulostaa? En oo ite päässyt nimittäin kokeileen, mutta olen nähnyt esim. Nick Barkerin tollasta käyttävän ja ainakin niillä videoilla se on kuulostanut pirun hyvältä.. eli mites on?
Näkyy sullakin olevan Ride aika pystyssä.. Mä taas tässä suunnittelin että nostan ite kans vielä pystympään sen. Vois jotain tollasta samanlaista kokeilla ku sulla.. Siinä on vaan se vittumainen että kun toi on 22" niin se vie niin perkeleesti tilaa jos se on ihan pystyssä...
Kassara

Post by Kassara »

Zyklon: Se Novo China on kyllä aika rouhee ja vitun kova ääninen. Nyt kun on noita rumpuraitoja kuunnellu niin se on loppupeleissä myös aika lyhyt sointinen, vähän saman tyylinen kun Testamentin Gatheringilla. Kuuntele se sample sieltä Deathchainin sivuilta, kun siinä saattaa kuulua jopa se China.
Se ride kannattaa kyllä nostaa aika pystyyn. Helpottaa nopeiden juttujen soittamista kummasti, kun sen riden saa lähemmäs kaikkea muuta sälää ja eri kilistimien välimatka lyhenee. Se ride kannattaa laittaa oikeestaan yhtä kallelleen kuin se tomi mikä on sen vieressä, niin riden saa pikkusen sen tomin päälle ja sillon säästää tilaa.
hakkinti

Post by hakkinti »

Livenä törmäät varmasti ongelmiin jos sulla on pellit alhaalla, kun miksaaja saapuu paikalle laittamaan mikkejä tomeihin. Niin, ja tuo Kassaran ride on muuten järkyttävän hyvä. Soitin sillä kaksi keikkaa ja ostin itse samanlaisen. Suht. halpa (320euroa - Sabianin paremmat ovat helposti yli 500e) ja erottuu todella hyvin livenä. Istanbul Alchemy Raw rock ride oli muistaakseni tarkka malli.

Huom, signature ;D
Anonymous

Post by Anonymous »

Jos haluatte kuulla kunnon blastbeattiä niin ostakaapa originin:informis infinitas inhumanitas lätty siinä on kuulkaas paras rumpali mitä oon ikään kuullu.Äijä on niin nopia ja taitava että heikompia hirvittää.Muutenkin se on loistava levy alusta loppuun!. :evil:
Sacrific
Posts: 38
Joined: Fri Aug 23, 2002 6:23 am
Location: Kuopio
Contact:

Post by Sacrific »

wargod wrote:Jos haluatte kuulla kunnon blastbeattiä niin ostakaapa originin:informis infinitas inhumanitas lätty siinä on kuulkaas paras rumpali mitä oon ikään kuullu.Äijä on niin nopia ja taitava että heikompia hirvittää.Muutenkin se on loistava levy alusta loppuun!. :evil:
Hmm... Origin. Mikäs se semmonen on? Tällä Pelimannit -palstalla siitä levystä ei ole taidettu sanoa mitään, eikä edes siitä rumpalista. :wink:
Gutlord
Posts: 169
Joined: Sun Sep 08, 2002 12:37 pm
Contact:

Post by Gutlord »

Jos joku tätä keskustelua "seurannut" ei ole vielä tutustunut tai edes kuullut sanaa Origin, saa hommata itselleen lasit ja aivot. :D
hakkinti

Post by hakkinti »

LOL

Toisaalta, ei tuo John nyt kuitenkaan ihan niin nopea ole. Kompit vaihtuvat vain niin tiuhaan, paljon one-hand-rollia, kivasti kahden riden käyttöä ja hirveästi chinoilla ja splasheilla ja cupeilla leikkimistä. Niin ja basarithan jauhavat melkein koko levyn läpi, eli kestävyyttä kyllä löytyy. Mut sehän on aina hyvä, jos bändi kuulostaa nopeammalta, kuin mitä on. Hate Eternal kuulostaa esim. uudella hitaammalta kuin mitä oikeasti on.
Zyklon

Post by Zyklon »

Häh... Mikä Origin??? :lol: :lol: :lol:

:P

No jooh.. eiköhän tuo ala olemaan kaikille rumpaleille jotka täällä juttua seuraa aika tuttu.

Voisi melkein tänään vähän säätää tota rideä ja kokeilla erilaisia juttuja. Sabianin HH sarjan ridet kyllä on pirun kalliita, mutta mulla esim. on 22" AA Rock Ride, ja täytyy sanoa että se on paras ride mitä olen testannut. Mutta en kyllä esim. tuota Istanbulin Alchemy ridea ole kokeillut, mutta kyllä tuo Sabian on helvetin hyvä.. ja oli halvempi näköjään ku tuo Alchemy.. ja kun ostin sen vielä käytettynä. Uusikin olisi ollut halvempi.
hakkinti

Post by hakkinti »

Sehän on makukysymys mistä tykkää, mutta kyllä sellaiset "kuivat" ridet toimivat tämmösessä musiikissa paremmin. Erottuu aivan eri tavalla kuin jotkut "sweet fuzz" ridet, lol. Odotas Zyklon kun saadaan tuolta Helsingin keikalta sämplet julkaistua, niin huomaat mitä tarkoitan, nimittäin erottuu ride niin hyvin että. Eli hyvä ostos oli tuo ride mulle.
Zyklon

Post by Zyklon »

Joo, totta helvetissä tollaset toimii paremmin ku jotku ohuet sweet ridet ja muut. Toi Rock Ride erottuu kans aivan saatanan hyvin, ja siksipä sen ostinkin.

Millon on tulossa sampleja? Tuleeko ihan kokonaisia biisejä vai pelkkiä pätkiä? Pistäkäähän kokonaisia biisejä siviullenne :P
Janne
Posts: 112
Joined: Tue Aug 27, 2002 8:54 am
Location: Jämsä
Contact:

.

Post by Janne »

Mulla olis 20" Sabian HH medium heavy ride ja en oikein diggaa siitä, olisko kellään halukkuutta vaihtaa se kirkassoundisempaan rideen? Esim paiste 2002 tai 3000?
Ykkösridenä meikällä on 22" 3000 ja se on ihan perkuleen hyvä, tosin se ei toimi sitten noissa "kevyemmissä" projekteissa kokonsa puolesta ihan niin hyvin, kun siitä lähtee aika mökä.
Zyklon

Post by Zyklon »

Tuo mun Rock Ride toimii yllättävän hyvin jopa sellasessa hiljasemmassa.. tai en tiedä miten sitte käy kun on keikalla ja mikitettynä, mutta ainakin treeniksellä. Tosin eipä oo hirveästi tullu kevyempää musaa soiteltua, eikä varmaan tuukkaan niin eipä sillä oo väliä :P
hakkinti

Post by hakkinti »

Zyklon: Livebiisejä tulee tässä joskus tuolta aiemmin mainitulta Helsingin keikalta. Kunhan hieman miksataan/masteroidaan äänenlaatua paremmaksi. Ei sieltä kyllä yhtään biisiä kokonaisena saa, kun kaikissa on niin hitosti kämmejä, lol. No ei vaan. En tiedä kuinka monta biisiä tulee, mutta tulee kuitenkin ja kokonaisia jos se minusta on kiinni.

Olin muuten sitä keikkaa ennen aika paljon kipeenä, sitten Kuopion keikkaa varten treenattiin jotain 3 viikkoa suht. ahkerasti ja sen jälkeen tuntu, että Helsingissä tulee niin tappoa ettei mitään rajaa. Enkö saanut sitten heti selkäni kipeäksi. Sitten olin pois rumpujen ääreltä sen pari-kolme viikkoa ja 2 päivää treenasin kotona ja kahdet treenitkin taidettiin keritä pitään ennen tota keikkaa. Otti päähän ihan älyttömästi, kun tiesi ettei siitä mitään tule. Ja kappas, en ole kyllä ikinä soittanut niin nopeasti! Hyvä että tulee tuolta keikalta matskua, kun en kuitenkaan ikinä tule soittamaan noin nopeasti, mut nyt kaikki kuitenkin pitää kovana rumpalina ;). Sanotaanko näin, että tuota liveä kun on kuunnellut, niin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan pääkin sanoo, että tämä on aika nopsaa.
Zyklon

Post by Zyklon »

Noh.. yrittäkäähän värkätä äkkiä ne biisit niin kuullaan mekin miten nopeasti ne meni.. Osaatko yhtään sanoa mitä biisejä ois mahdollisesti tulossa? Jotain nopeaa?? :lol: :P

Selkäkivuista.. Mullakin on joskus ollut tosi vittumaista kipua selässä kun on soittanut paljon.. ja sitten sen soittamisen jälkeen se on kans joskus ollut kipeä. Kai mulla on väärä soittokorkeus tai jotain, mutta eipä tuota vihti alkaa vaihtamaan kun on tottunut tuolta korkeudelta soittamaan. Istun kyllä aika ylhäällä niin se voi olla syynä kipuihin.. Eipä niitä kuitenkaan ole kovin useasti.. ONNEKSI!
hakkinti

Post by hakkinti »

Mulla on varmaan ihan rakenteellisesti jotain vialla selässä, kun se on useamminkin mennyt samalla tavalla. Onneksi löytyy fysioterapeutti perheestä, niin pääsee kuuntelemaan kun nikamat paukkuu.

Tota tota. Katellaan nyt. "Pure Satanic Blasphemy" meni kait suht. hyvin tiettyyn pisteeseen asti. "Lucid Dreaming of Withering Lifeforce" meni kait kanssa ihan jotenki. Ainakin ero liven ja levyn välillä oli kohdallaan. Ja "The Betrayal...." meni kanssa levyversiota jokseenkin nopeammin. Vaikkakin taisin kahdesti puottaa tuossa kapulan :D Keikan alku meni vähän jäykästi ja kapuloita lenti, mutta sitten se lähti kulkemaan.
Zyklon

Post by Zyklon »

Kapulan pudottaminen ei muuten ole yhtään hauska homma.. onneksi ei oo niillä muutamilla keikoilla tapahtunut joilla olen soittanut, mutta joskus treeneissäkin kun se yhtäkkiä tippuu nopeassa kohdassa, niin siinähän perkele ihan säikähtää.. :lol:
Toinen on se, kun jalka lipsahtaa pedaalilta kun soittaa nopeasti :lol: Se tuntuu tosi vittumaiselta kun meinaa lentää tuolilta.

Jooh.. Odotinkin tota Lucid Dreaming... biisiä kun oot siitä monesti puhunut. Mites muuten tossa Pure Satanic Blasphemyssä soitat ne bassarit? Ne kun on melko VITUN nopeat.

Niin joo.. millasilla biiseillä yleensä aloitatte keikkanne? Pitää varmaan lämmitellä kunnolla ennen keikkaa?
hakkinti

Post by hakkinti »

(En tiedä tuliko priva perille, mutta jos pääset irciin, niin nyt olisi se aika. Oon kyllä kohta poistumassa kaverille.)

Onneksi on tollanen kapulapussi, jonka kun laittaa lattiatomiin, niin saa ainakin suht. pikaseen aina paikattua jos kapula lentää kädestä. Basareista, no mitäs luulet jos oon sua paljon huonompi polkeen, niin en niitä kyllä vetele vielä hetkeen :). Triolina soitan noita basareita ekalta levyltä, jos soitan.

Muuten, Slay and Burn: levyllä about 4:30, livenä tuolla Helsingin keikalla about 4:00 :D
Kassara

Post by Kassara »

hakkinti: Niin ne vaan biisit lyhenee.. Lyhennettiin muuten Deathchainin Poltergeist kipaletta nostamalla tempo 255bpm:ään. Silti se ei kuitenkaan ole tulevan levyn nopein biisi...
Ja nopeat basarit vedetään tietysti triolina kun ei tässä mitään Roddyjä vielä olla!
hakkinti

Post by hakkinti »

Sanohan paljonko sulle pitäis maksaa, että lopettaisit soiton? Katsos kun ihmiset pitää mua nopeanakin, ja sitten sinä kuitenkin hakkaat mut noin 10-0, niin katsos, mun pitäis vielä hetken olla hyvän rumpalin maineessa, että saisin tarpeeksi rahaa eläkkeelle jäämiseen, LOL!

No ei olla Roddyjä vielä ei, mutta kohta rupeen olemaan sellasten jätkien "opissa", että se on oksat pois. Ja toisaalta, vielä kun saadaan molemmat parit levyt tehtyä, niin sitten ollaan Roddyjä ;)
Zyklon

Post by Zyklon »

Heh.. Roddysta puheenollen.. Se siinä jossain haastiksessa kehotti hankkimaan metronomin ja sen kanssa treenaamaan bassareita. Esim. temmolla 200 bpm soittaa tunti putkeen. Perkele.. ite soitin puolituntia (tosin ilman metronomia kun en sellaista omista) tuplabassaria putkeen ja oli varmasti hitaampaa ku 200 bpm, ja olin melko poikki sen jälkeen.. ja sitten vielä siinä on sellainen paskahomma, että on HELVETIN tylsää soittaa tunti putkeen jotain tuplabassarimössöä kun ei ole biisejä taustalla soimassa!

Hitto.. kai se vaan pitäs ottaa itseä niskaperseotteella kiinni ja heittää häkkiin jossa on vain rummut ja tuhota avain. Tulis ainakin treenattua. Kun välillä ei riitä itsekuri tohon hommaan..

Älkääkä puhuko noista temmoista! 255 bpm on jo sellanen nopeus esim. grindi ei ihan helposti multa lähde tolla nopeudella. Ja bassarit.. jos oon käsittänyt ton oikein, mitä tarkoitatte noilla trioleilla, niin eihän toi tempo sitten olis ollenkaan paha.. mutta mutta.. paska..
Kassara

Post by Kassara »

Hakkinti: Eipä ole käynyt mielessä lopettaa mistään hinnasta :twisted:
Sinun soittosi miellän nopeaksi siitä syystä että olet soitanut biisin joka on 7bpm nopeampi kuin yksikään minun soittamistani (kyseessä siis julkaistut kipaleet). Muutenkin soitat sellaisia juttuja joita itsekin tykkään opetella.
Bytheway, niitä FN:n glorian live hommia olis kiva kuulla. Horistaan sitten lissää CC:n keikalla maanantaina..

Zyklon: Ne trioli tuplat menee kutakuinkin noin kun tossa www.deathchain.com löytyvästä Dead Meat Disciples samplessa.
Post Reply