Vinkkejä örinän/rääkymisen treenaukseen?

Muusikoiden keskustelu- ja ilmoitusalue
Post Reply
Holden

Post by Holden »

Opeth ja Åkerfeldt on kyllä niin vitun yliarvostettuja kuin olla ja voi. Åkerfeldt veti parhaat vokaalinsa Katatonialle Brave Murder Dayllä ja Sounds of Decayllä (ja niiden aikaiselle Opethille). Nyky Opeth on kyllä niin tylsää paskaa, ja näin ollen Åkerfeldtin tituuleeraaminen jumalaksi on yhtä viisasta kuin kutsua lutkua tark'ampujan ykkösvalinnaksi. Parempiakin pyssyjä löytyy, NÄÄS.
Pakana

Post by Pakana »

kaos kommando wrote:Opeth ja Åkerfeldt on kyllä niin vitun yliarvostettuja kuin olla ja voi. Åkerfeldt veti parhaat vokaalinsa Katatonialle Brave Murder Dayllä ja Sounds of Decayllä (ja niiden aikaiselle Opethille). Nyky Opeth on kyllä niin tylsää paskaa, ja näin ollen Åkerfeldtin tituuleeraaminen jumalaksi on yhtä viisasta kuin kutsua lutkua tark'ampujan ykkösvalinnaksi. Parempiakin pyssyjä löytyy, NÄÄS.
Ja tämähän on totuus (tm).
Holden

Post by Holden »

Pakana wrote:
kaos kommando wrote:Opeth ja Åkerfeldt on kyllä niin vitun yliarvostettuja kuin olla ja voi. Åkerfeldt veti parhaat vokaalinsa Katatonialle Brave Murder Dayllä ja Sounds of Decayllä (ja niiden aikaiselle Opethille). Nyky Opeth on kyllä niin tylsää paskaa, ja näin ollen Åkerfeldtin tituuleeraaminen jumalaksi on yhtä viisasta kuin kutsua lutkua tark'ampujan ykkösvalinnaksi. Parempiakin pyssyjä löytyy, NÄÄS.
Ja tämähän on totuus (tm).
Ei, se on mielipiteeni. Unohtui laittaa se imo sinne perään näköjään.
Pakana

Post by Pakana »

kaos kommando wrote:Ei, se on mielipiteeni. Unohtui laittaa se imo sinne perään näköjään.
Kunhan vittuilen, kun ei ole töissä muuta tekemistä.
Nazgrathall

Post by Nazgrathall »

Antislave wrote:Kuinka paljon aikaa porukalla on keskimäärin mennyt sen oman tyylin löytämiseen?
Ei nyt oikeen tarkkaa muista, mutta kyllä siinä vähintään ½ vuotta meni ennen ku alko kuulostaa hyvältä ja tuli luonnostaa ilman ponnisteluja. Voi olla, että siinä meni kauemminki.
Pakana

Post by Pakana »

Antislave wrote:Kuinka paljon aikaa porukalla on keskimäärin mennyt sen oman tyylin löytämiseen?
Aloitinkohan nyt 1995 ja toissa kesänä tehtiin ensimmäinen levy, jolla ääneni kuulostaa jo melkein siltä miltä pitääkin. :D No joo. Nykyinen tekniikka minulla on tietty ollut hallussa jo pitkään. Siihen meni se muutama vuosi, kokemuksen ja kokeilujen kautta ilman varsinaista "harjoittelua".
-ari perkele-

Post by -ari perkele- »

humalajumala, delete kiitos.
Last edited by -ari perkele- on Sat Nov 05, 2005 1:11 am, edited 2 times in total.
-ari perkele-

Post by -ari perkele- »

Antislave wrote: Kuinka paljon aikaa porukalla on keskimäärin mennyt sen oman tyylin löytämiseen?
Minäkun olen sen verran hidas ja tyhmä niin voisin sanoa että oma tyyli alkaa olemaan nyt jotenkin hallussa mutta viellä on paljon oppimista eli aloitin jollottamisen vuonna 1996-1998 jos ihan oikein muistan.
Nazgrathall

Post by Nazgrathall »

Niin no, sehän on tietysti eri asia milloin löytää tyylinsä ja milloin siihen on tyytyväinen. Itse olen ollut tuohon black rääkymiseen tyytyväinen varmaan viime vuodesta lähtien, samaten matalaan death/doom örinään, mutta brutaali örinä sitten otti viimeiset askeleesa kehityksessä vasta n. kk sitten, kun sain sen hiottua oikeeseen kuosiin, eli siinä yhdistyy nyt kunnolla matala örinä ja se suuri voima siinä takana.

Perskuta, vois tässä nauhotella jotain paskaa nii arvon kollegat pääsis sitten kommentoimaan. Hmmm, jos tällaisessa yhteydessä pistää jotain bändien lauluja narulle, ja tänne laudalle ladattaviks, itse laulamina niin tuleeko siinä tekijänoikeudet vastaan? Kyse olisi siis pelkästään vokaaleista, ei muista instrumenteista. Vai pistääkö suosiolla niitä omia biisejä sitten?
Vasara
Posts: 10
Joined: Sat Oct 18, 2003 10:23 pm
Location: Oulu

Post by Vasara »

kaos kommando wrote:Opeth ja Åkerfeldt on kyllä niin vitun yliarvostettuja kuin olla ja voi. Åkerfeldt veti parhaat vokaalinsa Katatonialle Brave Murder Dayllä ja Sounds of Decayllä (ja niiden aikaiselle Opethille). Nyky Opeth on kyllä niin tylsää paskaa, ja näin ollen Åkerfeldtin tituuleeraaminen jumalaksi on yhtä viisasta kuin kutsua lutkua tark'ampujan ykkösvalinnaksi. Parempiakin pyssyjä löytyy, NÄÄS.
Miten kukaan voi olla yliarvostettu?
Holden

Post by Holden »

Vasara wrote:
kaos kommando wrote:Opeth ja Åkerfeldt on kyllä niin vitun yliarvostettuja kuin olla ja voi. Åkerfeldt veti parhaat vokaalinsa Katatonialle Brave Murder Dayllä ja Sounds of Decayllä (ja niiden aikaiselle Opethille). Nyky Opeth on kyllä niin tylsää paskaa, ja näin ollen Åkerfeldtin tituuleeraaminen jumalaksi on yhtä viisasta kuin kutsua lutkua tark'ampujan ykkösvalinnaksi. Parempiakin pyssyjä löytyy, NÄÄS.
Miten kukaan voi olla yliarvostettu?
Mietippä sitä.

Jos asian sisäistäminen tuntuu hankalalta, kannattaa lähteä ajattelemaan sanaa "aliarvostettu" ja kääntää sen merkitys päinvastaiseksi.
Vasara
Posts: 10
Joined: Sat Oct 18, 2003 10:23 pm
Location: Oulu

Post by Vasara »

Jürgen wrote:Jos jätetään tämä muusikoiden.net-vammailu sikseen?
Ok. Imperiumi-vammailu on paljon parempaa ja sopii tänne erityisen hyvin.
Vasara
Posts: 10
Joined: Sat Oct 18, 2003 10:23 pm
Location: Oulu

Post by Vasara »

kaos kommando wrote:
Vasara wrote:
kaos kommando wrote:Opeth ja Åkerfeldt on kyllä niin vitun yliarvostettuja kuin olla ja voi. Åkerfeldt veti parhaat vokaalinsa Katatonialle Brave Murder Dayllä ja Sounds of Decayllä (ja niiden aikaiselle Opethille). Nyky Opeth on kyllä niin tylsää paskaa, ja näin ollen Åkerfeldtin tituuleeraaminen jumalaksi on yhtä viisasta kuin kutsua lutkua tark'ampujan ykkösvalinnaksi. Parempiakin pyssyjä löytyy, NÄÄS.
Miten kukaan voi olla yliarvostettu?
Mietippä sitä.

Jos asian sisäistäminen tuntuu hankalalta, kannattaa lähteä ajattelemaan sanaa "aliarvostettu" ja kääntää sen merkitys päinvastaiseksi.
Eli se älytön määrä metallifaneista jotka pitää Åkerfeldtin biisintekotaitoa ja vokaaliosastoa ainutlaatuisena ja hyvänä ovat vain simppelisti väärässä.
Jeps. Mietin sitä.
PygmiO
Posts: 169
Joined: Tue Sep 02, 2003 2:53 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by PygmiO »

Nightrealm^2 wrote:Parit samplet:

Gonorrhea
Anal God
Sehän kuulosti hyvältä. Onko yhtyeellä nimikin?
Holden

Post by Holden »

Vasara wrote:
kaos kommando wrote:
Vasara wrote:
kaos kommando wrote:Opeth ja Åkerfeldt on kyllä niin vitun yliarvostettuja kuin olla ja voi. Åkerfeldt veti parhaat vokaalinsa Katatonialle Brave Murder Dayllä ja Sounds of Decayllä (ja niiden aikaiselle Opethille). Nyky Opeth on kyllä niin tylsää paskaa, ja näin ollen Åkerfeldtin tituuleeraaminen jumalaksi on yhtä viisasta kuin kutsua lutkua tark'ampujan ykkösvalinnaksi. Parempiakin pyssyjä löytyy, NÄÄS.
Miten kukaan voi olla yliarvostettu?
Mietippä sitä.

Jos asian sisäistäminen tuntuu hankalalta, kannattaa lähteä ajattelemaan sanaa "aliarvostettu" ja kääntää sen merkitys päinvastaiseksi.
Eli se älytön määrä metallifaneista jotka pitää Åkerfeldtin biisintekotaitoa ja vokaaliosastoa ainutlaatuisena ja hyvänä ovat vain simppelisti väärässä.
Jeps. Mietin sitä.
Jep. Onhan CMX:kin (tai Britney Spears, tai Christina Aguilera, tai Stratovarius, tai Matti Nykänen, tai ihan mikä vaan) monien mielestä parhain bändi mitä maa päällään kantaa. Miljoona paskakärpästä ei voi olla väärässä etc. Kyllä sinä saat minun puolestani tykätä ja ihailla Opethia ja Äkerfeldtiä niin paljon kuin huvittaa, mutta ei kannata yllättyä jos joku muu ei tykkääkään ihan niin paljon ko. bändistä ja tämän bändin solistista, kuin sinä. Eiks jep?
Vasara
Posts: 10
Joined: Sat Oct 18, 2003 10:23 pm
Location: Oulu

Post by Vasara »

kaos kommando wrote:Jep. Onhan CMX:kin (tai Britney Spears, tai Christina Aguilera, tai Stratovarius, tai Matti Nykänen, tai ihan mikä vaan) monien mielestä parhain bändi mitä maa päällään kantaa. Miljoona paskakärpästä ei voi olla väärässä etc. Kyllä sinä saat minun puolestani tykätä ja ihailla Opethia ja Äkerfeldtiä niin paljon kuin huvittaa, mutta ei kannata yllättyä jos joku muu ei tykkääkään ihan niin paljon ko. bändistä ja tämän bändin solistista, kuin sinä. Eiks jep?
Tässä nyt mennään aika reippaasti ohi aiheesta, mutta en tainnut missään vaiheessa kehua tai ihailla Opethia tai Ookkerfelttiä. Minun mielestä se on vain "ok bändi".
En vain tajua miten mikään voi olla yliarvostettua. Meinaatko että osa faneista arvostaa sitä liikaa ja siksi se saa enemmän arvostusta kuin sille kuuluisi?
Vasara
Posts: 10
Joined: Sat Oct 18, 2003 10:23 pm
Location: Oulu

Post by Vasara »

Nightrealm^2 wrote:En edes muista miksi/miten innostuin röhkimisestä mutta viitisen vuotta on sitä tultu harrastettua ja kehitystä on erityisesti viime vuoden aikana tapahtunut hurjasti. Omaa tekniikkaa on vaikea selittää, mutta laulut luonnistuvat rennosti ja kivuttomasti joten kai se suurinpiirtein kuosissaan on. Tällä hetkellä kovimmat vaikuttajat ovat Joe Horvath (Circle of Dead Children), Chuck Billy sekä David Vincent.

Parit samplet:

Gonorrhea
Anal God
Sen verran mallikkaan kuuloista että kerro sinäkin missä äänen muodostat ja miten.
TheKraken

Post by TheKraken »

Täytyy nyt oikein tähän itse aiheeseen palailla. Itsellä on ongelmana lähinnä se, että mörinä tulee pihalle aikalailla kuivana. Välillä saan ulosannin hieman "kosteammaksi", mutta ikinä ei ole oikein itselle auennut, että milloin ja miten sitä ääntä paremmin irtoaa.

Helvetin rumalta oma ääneni kuulostaa, mutta mielestäni se ei ole välttämättä huono asia. Varsinkaan jos jotain brutaalimpaa materiaalia aikoo esittää.

Jonkinlaista äänenäytettä voipi noudella vaikkapa osoitteesta http://mikseri.net/synestesia

Kuulostaa aivan jäätävältä ainakin omaan korvaani, tosin tuosta on tullut kehityttyä jo suuntaan jos toiseenkin.

On tällainen viha/rakkaussuhde omaan ääntelyyni, välillä kuulostaa jossain tilanteessa hyvältä ja välillä aivan hirveältä.

EDIT: Ja älkää sanoko, että lauleskelu kuulostaa noissa tarjoamissani tylsältä ja monotoniselta. Onpi ihan tarkoituksenmukaista.
Tuskis
Posts: 337
Joined: Fri Apr 04, 2003 8:48 am

Post by Tuskis »

Vasara wrote:
kaos kommando wrote:Jep. Onhan CMX:kin (tai Britney Spears, tai Christina Aguilera, tai Stratovarius, tai Matti Nykänen, tai ihan mikä vaan) monien mielestä parhain bändi mitä maa päällään kantaa. Miljoona paskakärpästä ei voi olla väärässä etc. Kyllä sinä saat minun puolestani tykätä ja ihailla Opethia ja Äkerfeldtiä niin paljon kuin huvittaa, mutta ei kannata yllättyä jos joku muu ei tykkääkään ihan niin paljon ko. bändistä ja tämän bändin solistista, kuin sinä. Eiks jep?
Tässä nyt mennään aika reippaasti ohi aiheesta, mutta en tainnut missään vaiheessa kehua tai ihailla Opethia tai Ookkerfelttiä. Minun mielestä se on vain "ok bändi".
En vain tajua miten mikään voi olla yliarvostettua. Meinaatko että osa faneista arvostaa sitä liikaa ja siksi se saa enemmän arvostusta kuin sille kuuluisi?
Yliarvostusta ei ehkä kannata miettiä ilman kontekstiaan, eli tässä tapauksessa kaikkia niitä muita bändejä. Yliarvostus voisi tarkoittaa vaikkapa sitä, että moni Opethin faneista ei ole kuullut tai viitsinyt kuunnella niitä muita bändejä, jotka voisivat olla huomattavasti parempia. He vain tyytyvät toteamaan, että Opeth on kuitenkin paras, joten nämä muut bändit jäävät aliarvostetuiksi ja Opeth yliarvostetuksi.
Volrath
Posts: 40
Joined: Mon Aug 26, 2002 9:18 am
Location: Lahti
Contact:

Post by Volrath »

kaos kommando wrote:Opeth ja Åkerfeldt on kyllä niin vitun yliarvostettuja kuin olla ja voi. Åkerfeldt veti parhaat vokaalinsa Katatonialle Brave Murder Dayllä ja Sounds of Decayllä (ja niiden aikaiselle Opethille). Nyky Opeth on kyllä niin tylsää paskaa, ja näin ollen Åkerfeldtin tituuleeraaminen jumalaksi on yhtä viisasta kuin kutsua lutkua tark'ampujan ykkösvalinnaksi. Parempiakin pyssyjä löytyy, NÄÄS.
Ja Kaos Kommando iskee jälleen. Täten tituuleeraan Åkerfeldtin YLI-JUMALAKSI!
evemaster

Post by evemaster »

TheKraken wrote: Kuulostaa aivan jäätävältä ainakin omaan korvaani, tosin tuosta on tullut kehityttyä jo suuntaan jos toiseenkin.
Itseasiassa toi kuullostaa vähän siltä, että oot vetäny tosi hiljaa ja vähän vaan kurkussa kurlauttanu. Lähinnä siis lausunu nuo sanat. Vai? Jotenkin tuntuis, et siun kannattas ihan omaksi huvikses kokeilla huutaa vaan ihan perkeleesti sellai, et kädet ja koko ukko heiluu. Ilman mitään mikkejä, rytmiä, sanoja, järkeä, yleisöä... :) Huudat vaan niin perkeleesti ja nimenomaan sellai, et vatsaan sattuu.

Itse en nyt ole mitenkään erityisen hyvä antamaan neuvoja, kun en itse ole lähelläkään (paitsi ajoittain) sitä, mitä haluaisin olla tuolla saralla. Itse haluaisin nimenomaan hallita enemmän huutavan örinän a´la Barney Greenway, en niinkään semmoista kurkkukurlutusta, johon ei paljonkaa pysty artikulaatiota saamaan. Ja huutamalla saa enemmän mielestäni fiilistä matkaan.

Tuosta vähän maistia: http://www.battlelore.net/download/batt ... Blades.wmv tai tuolta http://www.battlelore.net/index.php?pag ... &under=mp3 . Itse jostain syystä pidän erityisesti Elessar's Callin fiiliksestä ja saundista. Hyvin kuiva, mutta silti aika brutaali. Tuo oli illan viimeinen veto ja tuhos kyllä äänen aika totaalisen kuivaks seuraavaks päiväks. No, eipä tarvinnut örinöitä sit vedellä. :) ... EDIT: äh, eihän tuossa Elessarissa oo ku loppu. Prkl.

Treeni auttaa huomattavasti. Heh!

- t -
Holden

Post by Holden »

Volrath wrote:
kaos kommando wrote:Opeth ja Åkerfeldt on kyllä niin vitun yliarvostettuja kuin olla ja voi. Åkerfeldt veti parhaat vokaalinsa Katatonialle Brave Murder Dayllä ja Sounds of Decayllä (ja niiden aikaiselle Opethille). Nyky Opeth on kyllä niin tylsää paskaa, ja näin ollen Åkerfeldtin tituuleeraaminen jumalaksi on yhtä viisasta kuin kutsua lutkua tark'ampujan ykkösvalinnaksi. Parempiakin pyssyjä löytyy, NÄÄS.
Ja Kaos Kommando iskee jälleen. Täten tituuleeraan Åkerfeldtin YLI-JUMALAKSI!
Jätkähän on näköjään ajoissa taas liikkeellä.

Voit kruunata itsesi heti perään vaikkapa Nääsvillen ylimmäksi mestariksi, ei nimittäin kiinnosta cp-lapsen mielipide paskasta laulajasta pätkääkään. Terve, loppu muuten offtopic.
Vasara
Posts: 10
Joined: Sat Oct 18, 2003 10:23 pm
Location: Oulu

Post by Vasara »

Tuskis wrote:Yliarvostusta ei ehkä kannata miettiä ilman kontekstiaan, eli tässä tapauksessa kaikkia niitä muita bändejä. Yliarvostus voisi tarkoittaa vaikkapa sitä, että moni Opethin faneista ei ole kuullut tai viitsinyt kuunnella niitä muita bändejä, jotka voisivat olla huomattavasti parempia. He vain tyytyvät toteamaan, että Opeth on kuitenkin paras, joten nämä muut bändit jäävät aliarvostetuiksi ja Opeth yliarvostetuksi.
Hehe. Hauskasti ajattelet.

Kaikki parasbändi-bändit on siis yliarvostettuja.

kaos kommandohan vakuuttaa hyvältä keskustelijalta.
Paingod

Post by Paingod »

TheKraken wrote:Täytyy nyt oikein tähän itse aiheeseen palailla. Itsellä on ongelmana lähinnä se, että mörinä tulee pihalle aikalailla kuivana. Välillä saan ulosannin hieman "kosteammaksi", mutta ikinä ei ole oikein itselle auennut, että milloin ja miten sitä ääntä paremmin irtoaa.
Kosteutta irtoaa ainakin itselläni sillon, kun paikat on rentona. Mahdollisimman löysänä. Ei tarvita voluumiä lähes ollenkaan.
Itse haluaisin nimenomaan hallita enemmän huutavan örinän a´la Barney Greenway, en niinkään semmoista kurkkukurlutusta, johon ei paljonkaa pysty artikulaatiota saamaan.
Minusta tuo menee niin, että toista ei voi osata ilman toista :D Ainakin itse teen molemmat samalla tekniikalla. Toisessa on vaan enemmän ääntä.
evemaster

Post by evemaster »

Paingod wrote:
meikä wrote: Itse haluaisin nimenomaan hallita enemmän huutavan örinän a´la Barney Greenway, en niinkään semmoista kurkkukurlutusta, johon ei paljonkaa pysty artikulaatiota saamaan.
Minusta tuo menee niin, että toista ei voi osata ilman toista :D Ainakin itse teen molemmat samalla tekniikalla. Toisessa on vaan enemmän ääntä.
Jees, siis juu, kyllähän miekin jotenkin semmoisen "puhallusörinän" pystyn vetäsemään. Siinä tulee vaan niin perkeleesti ilmaa ulos, ettei kovin pitkiä pätkiä pysty kerralla vetämään, kun taas tuolla huutotekniikalla pystyy vetämään ihan reiluja venytyksiä. Mutta tosiaan, kyllä kunnon reenillä ja tekniikalla pystyy vetämään melkein mitä vaan. Itekin oon vejelly välillä semmosia korkeita bläkkissävytteisiä huutoja ja kyl ne jotenkin lähtee. Mutta siis omana mielipiteenä esitän, että huutoörinällä saa oikeasti paljon rankempaa ja hevimpää ilmaisua aikaiseksi, kuin tuolla kurlausörinällä. :) Termit hallussa.

Itse haluaisin saada aikaiseksi myös vähän semmoisen likaisemman dm-örinän. Omasta mielestäni Havon Tommilla on kyllä perkeleen asiallinen lauluääni. Voi tsekkaa vaikka uuden Khert-Neterin (http://www.khert-neter.net ja sieltä avaussivulta samplet). Oishan se hyvä ottaa vähän laulutunteja näihinkin hommiin.

- t -

ny soi: Razor - Shotgun Justice
Post Reply