Rekisteröidy    Kirjaudu sisään    Etusivu    FAQ

Etusivu » Imperiumi » Kaaos

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Paidan teettäminen/tekeminen ite
 Viesti Lähetetty: 25 Syys 2014, 00:33 
Onko jollain kokemusta noista konsteista joilla voi ittelle tehdä paitaan grafiikkaa, esim kuvitusta ja tekstiä? Valmiina semmosta paitaa jonka haluisin ei meinaa löytyä. Onhan noita näköjään monenlaisia eri tekniikoita, esim noi silitettävät jne. Onko niistä vaan mihinkään, lähteekö pesussa pois? Toinen vaihtoehto tietenki teettää jossain, niitähän on netti pullollaan. Esim tuollasia paikkoja löytyy; t-paitoja mutta en ole noita kokeillu ennen.

Eli vinkkejä jos kokemusta löytyy. Kiitos!

Viestin otsikko: Re: Paidan teettäminen/tekeminen ite
 Viesti Lähetetty: 25 Syys 2014, 10:57 
Muutama paita on tullut väsättyä, itse olen tehnyt ne käyttämällä sapluunaa haluamastani kuvasta. Maaliksi käy tekstiili värit, löytyy aika helposti isommista tavarataloista... Maalaamiseen käy hyvin kynäruisku, tai sitten joku pesusienen pala jolla painelee väriä sapluunan päälle. Tietokoneella tulostettu kuva johon päälle kontaktimuovi, ja kirurgin veittellä leikataan sapluuna muotoon... Kiinnitykseen löytyy spray liimaa esim tiimarista, ei jätä tahroja paitaan... Aika reippaasti diy meininkiä ja aikaa vie, mutta eihänstä aina jaksa kitaraakaan rämpätä. :D

Viesti Lähetetty: 26 Syys 2014, 15:16 

Mä oon tehnyt ite paitoja Helsingin kaupungin Kaupunkiverstaalla, josta löytyy laser-vinyylileikkuri. Kuva avataan tietokoneella leikkurin ohjelmalla, säädetään jos tarvitaan (yleensä joutuu kääntää peilikuvaksi), ja sen jälkeen laser leikkaa sen vinyylistä aivan helvetin tarkasti, jonka jälkeen vinyyli painetaan lämpöpainolla (joka löytyy myös kaupunkivertstaalta) tekstiiliin kiinni. Yhden paidan tekee alle viiden minuutin ja hintaa tulee 0,40 -1 €.
Palvelu on vapaa kaikille ilman ajanvarausta. Kaupunkiverstas löytyy Lasipalatsin toisesta kerroksesta ja on auki arkisin klo 9-18.

Vinyylileikkuri tekee sapluunoista suorastaan vanhanaikasta. Aikoinaan itsekin sapluunoilla väsäilin Sepulturan logoa jokaiseen tekstiiliin sukkia myöten hahahah.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 28 Syys 2014, 00:28 
Printit ei tahdo pysyä noissa DIY-virityksissä.

Viesti Lähetetty: 28 Syys 2014, 22:03 
Loistavaa, iso kiitos avusta, tässä tuliki monta hyvää neuvoa. Kaupunkiverstaasta en ollu ennen kuullukaan!

Viesti Lähetetty: 29 Syys 2014, 15:09 

about näin vinyylileikkuri / lämpöpaino toimii

http://www.youtube.com/watch?v=8HgdbIJ7Cec

Vielä en osaa oikein Chernobylin väitteeseen vastata kulumisesta tai printin irtoamisesta, mutta jatkuvassa käytössä on omat paitani olleet noin vuoden ja ahkerasti niitä on pesty. Yhä on kuvat ja tekstit yhtä terävät kuin tekohetkelläkin. Mä uskon, että näiden halpispaitojen saumat ratkeaa ennemmin kuin varsinainen painojälki. Heh. Itseasiassa mä voisin melkein veikata, että sen painojäljen irtirepiminen ilman, että tekstiili vahingoittuu on aivan helvetinmoinen homma.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Etusivu » Imperiumi » Kaaos

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Siirry:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com ja www.imperiumi.net