Rekisteröidy    Kirjaudu sisään    Etusivu    FAQ

Etusivu » Imperiumi » Kaaos

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1124 viestiä ]  Siirry sivulle Edellinen  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Seuraava

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Politiikka [oli: Eduskuntavaalit 2011]
 Viesti Lähetetty: 25 Tammi 2012, 20:03 
Site Admin

Tintti kirjoitti:
Mikä puolue muuten sen perusduunarin etua sinusta parhaiten ajaa? Jos nyt ottaa vaikka pöytään melko merkittävän varallisuusveron poiston, jonka pohjustus kait menee SDP:n ja toteutus Keskustan hallitusten piikkiin niin vähiin hupenee vaihtoehdot, jos puolueiden menneisyyteen nojaa. Perussuomalaiset kait sitten jää vahvimpana (ellei ainoana) pöytään, heillä toki ei ole tuoreudestaan johtuen vielä oikein ollut mahdollisuuttakaan ilkeiden päätösten tekemiseen.

Täytyy sanoa, että ei meikällä ole eväitä keskustella aiheesta. Asuin kaksi vuotta pois suomesta 2008-2010 ja olin tosi ilahtunut siitä, että veroprosenttini laski tuossa välissä liki 4 prosenttiyksikköä. Tulotaso oli siis inflaatio huomioiden suunnilleen sama kuin ennen ejectin kiskaisua Suomi-penkistä.

Hop: http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/N ... 5235893718

Ainakin tällainen muutos sai oman perusduunin tekemisen tuntumaan kannattavammalta.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 25 Tammi 2012, 21:01 

grimnail kirjoitti:
Koskenkorvasieni kirjoitti:
Mä taas äänestän Haavistoa juuri siitä syystä, etten tuota köyhien kyykyttäjää pressaksi halua.

Meikä taas on nähnyt asian palkansaajana niin, että vasemmisto ja vihervasemmisto on just sitä populaa, joka siitä mun duunarinpalkasta on valmis jakamaan niille, jotka ei halua tai voi duuniin lähteä. Hassua.

Lainaa:
Todd Flanders: "Daddy, what do taxes pay for?"

Ned Flanders: "Oh, my, everything! Policemen, trees, sunshine! And let's not forget the folks who just don't feel like working, God bless 'em!"
:D

Mutta mitä vittua, vauva.fi?

Profiili  

Viesti Lähetetty: 25 Tammi 2012, 21:30 

Jussi kirjoitti:
grimnail kirjoitti:
Mä taas äänestän Haavistoa juuri siitä syystä, etten tuota köyhien kyykyttäjää pressaksi halua.

Meikä taas on nähnyt asian palkansaajana niin, että vasemmisto ja vihervasemmisto on just sitä populaa, joka siitä mun duunarinpalkasta on valmis jakamaan niille, jotka ei halua tai voi duuniin lähteä. Hassua.

Lainaa:

Ned Flanders: "Oh, my, everything! Policemen, trees, sunshine! And let's not forget the folks who just don't feel like working, God bless 'em!"

Kaikki työttömät eivät ole osaansa valinneet, jos nyt vielä joku ei ole tajunnut. Itsekin olen ollut työttömänä ja mielelläni maksan edelleenkin veroja, jos vaikka kävisikin niin ikävästi, että joku päivä taas vasten omaa tahtoani joudun niitä työttömyyskorvauksia nostamaan.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 25 Tammi 2012, 22:29 
Jussi kirjoitti:
grimnail kirjoitti:

Lainaa:

Kaikki työttömät eivät ole osaansa valinneet, jos nyt vielä joku ei ole tajunnut. Itsekin olen ollut työttömänä ja mielelläni maksan edelleenkin veroja, jos vaikka kävisikin niin ikävästi, että joku päivä taas vasten omaa tahtoani joudun niitä työttömyyskorvauksia nostamaan.

Lisäksi nykymeiningillä moni työssäkäyväkin joutuu käymään sossunluukulla, jos vaikka lapsi sairastuu, pesukone hajoaa, tai tulee muita yllättäviä menoja. Ja sitten kun on näitä kannustinloukkuja ja työttymyystilastojen kaunistelua palkattomilla harjoitteluilla, niin moni mieluummin sitten jää kortistoon. Mutta se on toki heidän omaa syytään ja heidän pitäisi kuolla kadulle. Ja tietenkin kaikki verorahoilla ylläpidettävät koulujärjestelmät, terveydenhuolto, poliisi, palokunta jne pitäisi lakkauttaa ja yksityistää. En kärjistä.

Viesti Lähetetty: 25 Tammi 2012, 23:01 
Visca Poum kirjoitti:
Jussi kirjoitti:
grimnail kirjoitti:

Lainaa:

Lisäksi nykymeiningillä moni työssäkäyväkin joutuu käymään sossunluukulla, jos vaikka lapsi sairastuu, pesukone hajoaa, tai tulee muita yllättäviä menoja. Ja sitten kun on näitä kannustinloukkuja ja työttymyystilastojen kaunistelua palkattomilla harjoitteluilla, niin moni mieluummin sitten jää kortistoon. Mutta se on toki heidän omaa syytään ja heidän pitäisi kuolla kadulle. Ja tietenkin kaikki verorahoilla ylläpidettävät koulujärjestelmät, terveydenhuolto, poliisi, palokunta jne pitäisi lakkauttaa ja yksityistää. En kärjistä.

Oma ongelmani ainakin ei ole siinä että on veroja vaan se että miten se homma on hoidettu. Hyvähän se on että on julkisia systeemejä mutta jostain kumman syystä suomessa systeemi ei tunnu toimivan vaikka veroja maksetaan kaikesta aika paljonkin. Saksassa pääsi ensiapuun sunnuntaina ilman jonoja ja ilman maksuja, ja vieläpä ulkomaalaisena. En tiedä tarkemmin paljonko siellä on keskusteltu terveydenhuollosta mutta ruoka on halvempaa, asuminen on halvempaa ja ainakin mitä ihmiset selittivät niin enemmän pelkäävät oikeiston nousua kuin sitä että sairaalassa on jonoja. Joku enemmän keski-euroopassa asunut voisi selventää hiukan että mikä on tilanne julkisten palveluiden suhteen maissa joissa on pienemmät verot.

Viesti Lähetetty: 25 Tammi 2012, 23:14 
Site Admin

grimnail kirjoitti:

"Jos nyt vielä joku ei ole tajunnut". Kiitti. Itse en ainakaan muutaman prosenttiyksikön alennusta kehuessani ollut vaatimassa veronkeruun lopettamista. Muistan edelleen hyvin ajan (2005-2008), kun omat tulot eivät missään nimessä olleet mitkään kummoiset, mutta silti Helsingissä asuvana sai maksaa vähän reilun kolmanneksen liksastaan veroja. Mikä on se piste, jolloin verotuksen suuruudesta saa alkaa valittaa, olematta esim. sinun mielestä itsekeskinen Kokoomus-paska? Nyt siis puhutaan tilanteesta, kun omassa verotuksessa ei oikeasti ole mitään työmatkakuluja kummempaa vähennettävää, joka hilaisi tuota prosenttia alas. Paljonko pitää olla valmis jakamaan, ettei "kaikki verorahoilla ylläpidettävät koulujärjestelmät, terveydenhuolto, poliisi, palokunta jne pitäisi lakkauttaa ja yksityistää"? Ja kenenkään ei tarvitsisi kuolla kadulle, ilman omaa syytä ainakaan?

Profiili  

Viesti Lähetetty: 25 Tammi 2012, 23:25 

Eipä tuo Niinistö näytä oman toimen ohella potkivan köyhiä päähän. http://tinyurl.com/7ahqgqe

Lainaa:
Vähäosaisten tukija Heikki Hursti arvostaa hyvin tuntemansa presidenttiehdokas Sauli Niinistön työtä syrjäytyneiden hyväksi.

Presidenttiehdokas Sauli Niinistö kertoi tiistaina asettavansa korkean tason työryhmän pohtimaan, kuinka nuorten syrjäytymistä voitaisiin estää, mikäli hänet valitaan presidentiksi.

Vähäosaisten tukija Heikki Hursti pitää avausta tärkeänä:

– Minun mielestäni tämä on tosi hieno ja tärkeä asia ja tällainen keskustelufoorumi saisi varmasti myös tuloksia aikaan, arvioi Hursti.

Hurstin mielestä tärkeää olisi päästä kotien ongelmiin kiinni mahdollisimman ajoissa, koska vähävaraisuus ja alkoholismi kertautuvat helposti lasten myöhemmässä elämässä.

Miten syrjäytyneitä nuoria saataisiin koulutuksen ja työelämän kautta takaisin yhteiskuntaan ja kuinka yhteistyötä sosiaaliviranomaisten ja seurakuntien kanssa voitaisiin tiivistää, näitä asioita Hursti toivoisi työryhmän pohtivan.

Hursti kertoo olevansa valmis lähtemään mukaan myös työryhmään, mikäli se toteutuu ja kutsu käy.

"Sanansa mittainen mies"

Heikki Hursti kertoo arvostavansa kovasti presidenttiehdokas Sauli Niinistön tähän mennessä tekemää työtä syrjäytyneiden hyväksi.

Niinistö työskenteli pari vuotta sitten päivän Hurstin avustusjärjestössä ja on sittemmin tukenut järjestön työtä kolumneistaan saamilla palkkioilla.

– Kunnioitan häntä poliitikkona, koska monet muut ovat luvanneet olla mukana, mutta kukaan ei ole lähtenyt toteuttamaan lupauksiaan yhtä konkreettisesti kuin Sauli. Sanansa mittainen mies.

Ihmisenä Hursti luonnehtii Niinistöä lämpimäksi, sympaattiseksi ja aidoksi. Miehet pitävät yhteyttä puhelimitse kerran kuussa.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 26 Tammi 2012, 00:41 
Grey Eminence

Lasten saanti luvanvaraiseksi niin johan vähentyy ns. riskialttiiden perhekuntien jälkikasvun pahoinvointi ja syrjäytymisvaara. Esim. ruusupuska kehittyy ja kasvaa hyvin paskassa, mutta samaa tapaa ei voi oikein ihmisen kasvatukseen soveltaa, vaikka sitä tapahtuu koko ajan.

Juhani Tammisen KISS-prinsiipin (Keep It Simple, Stupid) tyylisesti:
"Don't breed if you can't feed"

Sori vaan kaikille lähimmäisille ja muille humanisteille.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 26 Tammi 2012, 06:33 
grimnail kirjoitti:
grimnail kirjoitti:

"Jos nyt vielä joku ei ole tajunnut". Kiitti. Itse en ainakaan muutaman prosenttiyksikön alennusta kehuessani ollut vaatimassa veronkeruun lopettamista. Muistan edelleen hyvin ajan (2005-2008), kun omat tulot eivät missään nimessä olleet mitkään kummoiset, mutta silti Helsingissä asuvana sai maksaa vähän reilun kolmanneksen liksastaan veroja. Mikä on se piste, jolloin verotuksen suuruudesta saa alkaa valittaa, olematta esim. sinun mielestä itsekeskinen Kokoomus-paska? Nyt siis puhutaan tilanteesta, kun omassa verotuksessa ei oikeasti ole mitään työmatkakuluja kummempaa vähennettävää, joka hilaisi tuota prosenttia alas. Paljonko pitää olla valmis jakamaan, ettei "kaikki verorahoilla ylläpidettävät koulujärjestelmät, terveydenhuolto, poliisi, palokunta jne pitäisi lakkauttaa ja yksityistää"? Ja kenenkään ei tarvitsisi kuolla kadulle, ilman omaa syytä ainakaan?

Hähää, kärjistin kuitenkin. Mutta Gurney Halleck osuikin jo tuossa asiaan. Suomessa tunnutaan osaavan käyttää kaikki julkiset rahat kaikenmaailman ilmaa täynnä oleviin projekteihin, "työryhmiin", konsultointiin jne jaaritteluun ja vatvomiseen, sekä toki nepotismiin. Ja tämänhetkinen veroprogression aste ei ole inflaatiokorjattu mitenkään järkevästi, mikä on juuri osasyy siihen, että alempien tuloluokkien edustajat joutuvat sossunluukulle vaikka ovatkin töissä. USA:ssa ennen Reaganin aikaa korkein veroluokka oli 99%, mutta kukaan ei valittanut. Tällaisesta asteesta nauttivat olivatkin toki ns. "filthy rich" -osasto, enkä nyt sano, että pitäisi olla noin jyrkkä meininki. Suomessakin ne "oikeasti rikkaat" kuitenkin kierrättävät tulonsa pääomatulojen jne kautta, mihin peruskeskiluokkaisella ei ole mahdollisuuttakaan. Pääomatulon progression lisääminen 2% viime budjettisuunnitelmaan olikin lähinnä vitsi, aikaisemminhan progressiota ei ollut laisinkaan. Ja tosiaan tuo kannustinloukkuasia pitäisi järkeistää. Ei ole mitään ideaa, että jotkut ihmiset jotka ehkä haluaisivatkin käydä töissä pidetään tuilla, koska on kannattamattomampaa lähteä työssäkäyväksi matalapalkka-alalle kuin jatkaa erinäisillä tukiaisilla elämistä.

Viesti Lähetetty: 26 Tammi 2012, 07:27 

Filth kirjoitti:
Eipä tuo Niinistö näytä oman toimen ohella potkivan köyhiä päähän.

Niin, sopivasti tällaista uutista jatkovaalien alla, tykitettynä vielä verkkouutisista -tuosta kokoomuksen ikiomasta, puolueettomasta propagandatuuutista.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 26 Tammi 2012, 11:18 
Hei, sinä Haaviston äänestäjä! Tiesitkö, että vasemmistolaiset arvot eivät ole validi syy äänestää Haavistoa? Etkö? Vasemmistolaiset arvot ovat itseasiassa hartaasti vaalittu myytti. Niitä ei ole olemassakaan, siis merkityksessä "vasemmistolle korvamerkityt arvot". Vasemmistolla ei ole yksinoikeutta vapauteen, veljeyteen ja tasa-arvoon ja retrospektiivisesti tarkasteluna se ei ole niitä edistänyt juuri lainkaan. Vasemmisto ei toimi poliittisessa tyhjiössä - tämä tarkoittaa sitä, että vaikkakin vasemmisto on toiminut herätteenä ja aloitteentekijänä monissa arvoliberaaleiksi tulkituissa päätöksissä, se ei yksin ole päättänyt mistään. Parlamentaarisessa demokratiassa päätökset kaipaavat tukea yli puoluerajojen. Arvoliberaalius on toki hieno asia, mutta erityisen vasemmistolaista se ei ole. Toki moni vasemmistolainen on arvoliberaali, toisaalta myös hyvin moni arvoliberaali ei ole vasemmistolainen. Kysy Sauli Niinistöltä, minne hän sijoittuu akselilla kannattaa - vastustaa esimerkiksi tasa-arvon suhteen. Voin vannoa, että vastaus ei ole: "vastustan - koska olen paha".

Niinistöllä ja Haavistolla on siis tasan yhtä "arvoliberaalit" näkemykset. Kysymys homojen oikeuksista ja avioliitosta ei ole luonteeltaan arvoliberaali. Keskustelua kärjistetään (puolin ja toisin) tahallaan kysymykseksi "voivatko samaa sukupuolta olevat olla avioliitossa keskenään?". Todellisuudessa kyse on siitä, että suodaanko homopareille samat oikeudet kuin heteropareille - ei siis Raamatun yhdestä sakramentista. Tämä on kysymys, josta kenelläkään ei voi olla kaiken täysin hyväksyvää tai sitä henkeen ja vereen vastustavaa näkemystä. Itse en ota kantaa tähän, sillä, arvaatkaa mitä, se ei liity presidentinvaaleihin pätkääkään.

Minulle vasemmistolaisuus on ensisijaisesti talouspolitiikkaa. Juu, arvoliberalismi on kiva kirsikka siinä päällä, mutta talouspolitiikka on selkäranka. Omatuntoni ei anna periksi äänestää kumpaakaan pääoman viettelemistä presidenttiehdokkaista. Vaikka kummallakin on näennäisesti "hyvät aikeet", talouspoliittiset näkemykset paljastavat, että minkäänlaisia todellisia aikomuksia asioiden parantamiseksi ei kummallakaan ole. Niin, siis ei Haavistollakaan.

Viesti Lähetetty: 26 Tammi 2012, 12:24 
Site Admin

Visca Poum kirjoitti:
Mutta Gurney Halleck osuikin jo tuossa asiaan.

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise ... ta/a762862

Pelkästään IT-hankkeiden määrittelyssä, tilauksessa, valvonnassa ja käyttöönotossa olisi optimoinnin varaa. Melkoinen miljoonapotti putosi Tieto-korporaation tilille eduskunnan istuntosalijärjestelmän yli vuoden myöhästymisestä ja budjetin liki kaksinkertaistumisesta huolimatta. Verorahoilla maksetusta projektista, joka maallikon silmiin saattoi vaikuttaa kalliilta, tuli ilmeisesti toimittajalle kovasti takkiin: http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Tieto ... 5246321860

Julkisen liikenteen käyttö sentään palkitsee käyttäjänsä sijoittamalla saadut ja tulevat rahat hyviin kohteisiin: http://www.hsl.fi/fi/mikaonhsl/Uutiset/ ... 03735.aspx

Get to the point? Tässä maassa voitaisiin kitkeä tätä julkis- ja "julkishankkeiden" toimittajavalinnoissa esiintyvää räikeää korruptiota, jonka laskut maksavat veronmaksajat ja julkisten palveluiden käyttäjät.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 26 Tammi 2012, 18:40 

StuG kirjoitti:
Filth kirjoitti:
Eipä tuo Niinistö näytä oman toimen ohella potkivan köyhiä päähän.

Niin, sopivasti tällaista uutista jatkovaalien alla, tykitettynä vielä verkkouutisista -tuosta kokoomuksen ikiomasta, puolueettomasta propagandatuuutista.

Huvikseni etsimällä etsin tuon jutun, koska muistan kuulleeni asiasta reilusti ennen vaaleja. Eli jopa on tykitetty. Tais olla radio tai televisio-ohjelma, jossa tuo tuli esille. Sattui nyt olemaan verkkouutiset haun kärjessä. Mutta eipä tuota kyllä ole juuri mediassa mainittu.

Eipä mulla tuo Niinistö innosta. Ei ole tarpeeksi oikealla talousmielessä. Jos tällä verotuksella ei parempaan pystytä, niin antaa olla koko paskan. Aletaan sitten leikkaamaan kunnolla ja sitä joudutaan joka tapauksessa tekemään. Ja leikataan sitten vähän vielä enemmän, ettei tarvitse olla töissä 75 vuotiaaksi asti. Se Kreikan perseily-tie on jo käytetty, siihen hommaan ei enää rahoittajia löydy, vaikka vasemmiston taivashan se olisi.

Tuo Ultra Bran comeback sitten aiheutaa sen, että äänestän Niinistöä. Hehän halusivat vaikuttaa ja onnistuivat siinä minun kohdallani. Ei yhtään typerämpi tapa valita ehdokasta kuin niillä, joilla se numero on piirtynyt jo vuonna 1918 siihen äänestyslippuun.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 26 Tammi 2012, 18:54 
grimnail kirjoitti:
Visca Poum kirjoitti:
Mutta Gurney Halleck osuikin jo tuossa asiaan.

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise ... ta/a762862

Pelkästään IT-hankkeiden määrittelyssä, tilauksessa, valvonnassa ja käyttöönotossa olisi optimoinnin varaa. Melkoinen miljoonapotti putosi Tieto-korporaation tilille eduskunnan istuntosalijärjestelmän yli vuoden myöhästymisestä ja budjetin liki kaksinkertaistumisesta huolimatta. Verorahoilla maksetusta projektista, joka maallikon silmiin saattoi vaikuttaa kalliilta, tuli ilmeisesti toimittajalle kovasti takkiin: http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Tieto ... 5246321860

Julkisen liikenteen käyttö sentään palkitsee käyttäjänsä sijoittamalla saadut ja tulevat rahat hyviin kohteisiin: http://www.hsl.fi/fi/mikaonhsl/Uutiset/ ... 03735.aspx

Get to the point? Tässä maassa voitaisiin kitkeä tätä julkis- ja "julkishankkeiden" toimittajavalinnoissa esiintyvää räikeää korruptiota, jonka laskut maksavat veronmaksajat ja julkisten palveluiden käyttäjät.

Juu, Tieto on priimaesimerkki kyllä tästä spedeilystä. Taannoin mm. budjetoitiin 500 miljoonaa euroa projektiin, jonka tarkoituksena oli selvittää, voidaanko Suomen terveydenhuollossa käytetyt potilastietokantajärjestelmät integroida ja saattaa yhteensopiviksi. Ei siis saattaa niitä yhteensopiviksi, vaan ainoastaan selvittää voitaisiinko näin teoriassa tehdä. Olisin voinut viidellä eurolla sanoa, että voidaan, jos niin päätetään tehdä. Tieto-lafkan ja muiden räikeiden "one hand washes the other" -meininkien lisäksi on paljon tämmöistä kynänpyörittelyskeidaa, johon tuhlataan järkyttävät määrät rahaa. Nytkin hallitusohjelma on pullollaan ilmaisuja "tehostetaan" ja "selvitetään tarve" jne jne, joka siis tarkoittaa "pistetään pystyyn selvitystyöryhmä, jotta voidaan sanoa, että jotain on tehty".

Viesti Lähetetty: 26 Tammi 2012, 21:58 

Näin se mennee 13. täysi-ikäisyyden vuosi paraikaa, eikä tule näemmä vieläkään 1. kertaa äänestettyä. Postissa oli tänään kivasti jonoa mokoman takia adlibriksen kirjapakettia hakiessani (vaikka tilasin sen lähimmälle ärrälle, vittu), kun puolet tiskeistä ottivat vastaan lippuja. Kävi mielessä, mutta eipä sitä paperia ollut tietenkään matkassa.

Noo, aivan sama. Ensi vaiheessa ei mukamas kerinnyt ja nyt kahdesta perseestä olevasta ehdokkaasta pienempi paha-Sale voittaa kyllä ilman mun ääntänikin.

ns: Blind Guardian - Majesty (remix 2012)

Profiili  

Viesti Lähetetty: 26 Tammi 2012, 21:59 
grimnail kirjoitti:
Muistan edelleen hyvin ajan (2005-2008), kun omat tulot eivät missään nimessä olleet mitkään kummoiset, mutta silti Helsingissä asuvana sai maksaa vähän reilun kolmanneksen liksastaan veroja. Mikä on se piste, jolloin verotuksen suuruudesta saa alkaa valittaa, olematta esim. sinun mielestä itsekeskinen Kokoomus-paska? Nyt siis puhutaan tilanteesta, kun omassa verotuksessa ei oikeasti ole mitään työmatkakuluja kummempaa vähennettävää, joka hilaisi tuota prosenttia alas. Paljonko pitää olla valmis jakamaan, ettei "kaikki verorahoilla ylläpidettävät koulujärjestelmät, terveydenhuolto, poliisi, palokunta jne pitäisi lakkauttaa ja yksityistää"? Ja kenenkään ei tarvitsisi kuolla kadulle, ilman omaa syytä ainakaan?

Erittäin asiallinen kysymys meikänkin mielestä. Tuon kunniaksi voisi laittaa lainauksen yhdeltä nerokkaalta tyypiltä:

Penn Jillette kirjoitti:
The mistake we make with Libertarianism is, I think, is that we start by saying, “Let’s stop the government from doing really stupid stuff.” And people come back with the argument and say, “So you don’t want bridges?” And you go, “Oh, okay.” Can we argue about bridges after we’re out of Afghanistan? Can we argue about bridges after we’ve stopped killing people in Texas for crimes? Can we argue about bridges after there’s no one in prison for marijuana possession and use? Nobody in prison for prostitution. Can we… once we get all that done, can we then have the argument about bridges?

http://bigthink.com/ideas/40561

Ilman veroja (tai edes nykymallin kansalaisilta varastamista) meillä voisi ihan hyvin olla esim. vakuutuspalveluja, jotka toimisi juuri niin että työttömyyden varalta tavallaan voisi säästää rahaa. Tai ihan pankkiin säästämällä tai miljoonalla muulla tavalla, jonka yksityinen sektori kehittäisi vastaamaan tuohon turvallisuuden tunteen tarpeeseen, joka ihmisillä on. Työttömyyskassojahan on jo nyt mutta pienemmällä verotusasteella rahaa jäisi ties mihin muihin vastaaviin palveluihin. Näin siis esimerkkinä.

Presidentinvaaleista ei meikällä muuta kommentoitavaa ole, kuin että ihmetyttää kun on taivasteltu että ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1982 ei ole sosiaalidemokraattia ehdolla toisella kierroksella - kun IHAN SELVÄSTI siellä on kaksikin kappaletta - taas.

Viesti Lähetetty: 27 Tammi 2012, 08:58 

HFP kirjoitti:
Ilman veroja (tai edes nykymallin kansalaisilta varastamista) meillä voisi ihan hyvin olla esim. vakuutuspalveluja, jotka toimisi juuri niin että työttömyyden varalta tavallaan voisi säästää rahaa. Tai ihan pankkiin säästämällä tai miljoonalla muulla tavalla, jonka yksityinen sektori kehittäisi vastaamaan tuohon turvallisuuden tunteen tarpeeseen, joka ihmisillä on. Työttömyyskassojahan on jo nyt mutta pienemmällä verotusasteella rahaa jäisi ties mihin muihin vastaaviin palveluihin. Näin siis esimerkkinä.

Omaan korvaan tämä yksityistämismalli haiskahtaa aika jenkkiläiseltä systeemiltä, joka ei minua ainakaan houkuta. Sitten taivasteltaisiin (puoluekorteilla ja kaveruussuhteilla nimitettyjen?) vakuutusyhtiöiden pomojen entistä räävittömämpiä bonuksia. Valtionhallinnon tehottomuudesta voi toki nillittää, mutta käsittääkseni Suomenkin historiassa moisilla palveluiden/yritysten yksityistämisillä on ~aina juhlasanoista huolimatta menty ojasta allikkoon.

+ ihan ok palkkatason omaavanakin koen itse, että tietty yhteiskuntavastuu heikompiosaisista on ihan paikallaan, verojen muodossa. Tässä vaan toivoisi tuohon vähän tiukempaa seulaa niin että asennekoijareiden vapaamatkustus hankaloituisi.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 27 Tammi 2012, 09:12 
Kas, jenkkikortti käytetty. Muistaakseni USA:n lainsäädäntö on n. 200 000 sivua pitkä, tämä ilmeisesti kertoo siitä miten vähän julkishallinto puuttuu yksityisten ihmisten ja yritysten toimintaan?

Joku voisi kertoa minulle, miksi valtion toteuttamat palvelut ovat jotenkin korruptio- ja ongelmavapaita mutta vastaavat palvelut yksityisellä puolella välittömästi ovat riistäviä ja ihmisiä alistavia? Saako ihminen jotain mystisiä hyvyyden taikavoimia kun hänestä tulee virkamies?

Noh, tämä on kaikki aika lailla valtio-oppi/taloustiede 101 (enkä nyt tarkoita suomalaisessa yliopistokulttuurissa yleistä marxismin ja muun huuhaan opetusta), ja edellisistä väittelyistä muistan että messulaudalla on aiheesta aika turha edes vääntää. Suurin osa jengistä on vaihtanut tapakristillisyytensä valtiouskontoon eikä näe metsää puilta.

Viesti Lähetetty: 27 Tammi 2012, 09:22 
Jussi kirjoitti:
Noo, aivan sama. Ensi vaiheessa ei mukamas kerinnyt ja nyt kahdesta perseestä olevasta ehdokkaasta pienempi paha-Sale voittaa kyllä ilman mun ääntänikin.

Voisin tästä innostuneena antaa oman ääneni Haavistolle.

Viesti Lähetetty: 27 Tammi 2012, 09:48 

Jussi kirjoitti:
Kävi mielessä, mutta eipä sitä paperia ollut tietenkään matkassa.

Ihan välihuomiona, eipä sitä paperia siihen äänestykseen tarvita. Henkilöllisyystodistus riittää.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 27 Tammi 2012, 10:05 

HFP kirjoitti:
Kas, jenkkikortti käytetty. Muistaakseni USA:n lainsäädäntö on n. 200 000 sivua pitkä, tämä ilmeisesti kertoo siitä miten vähän julkishallinto puuttuu yksityisten ihmisten ja yritysten toimintaan?

Joku voisi kertoa minulle, miksi valtion toteuttamat palvelut ovat jotenkin korruptio- ja ongelmavapaita mutta vastaavat palvelut yksityisellä puolella välittömästi ovat riistäviä ja ihmisiä alistavia? Saako ihminen jotain mystisiä hyvyyden taikavoimia kun hänestä tulee virkamies?

Noh, tämä on kaikki aika lailla valtio-oppi/taloustiede 101 (enkä nyt tarkoita suomalaisessa yliopistokulttuurissa yleistä marxismin ja muun huuhaan opetusta), ja edellisistä väittelyistä muistan että messulaudalla on aiheesta aika turha edes vääntää. Suurin osa jengistä on vaihtanut tapakristillisyytensä valtiouskontoon eikä näe metsää puilta.

Kyllä tuo mallisi minusta yhdysvaltalaiselta kuulosti, oletko sitten eri mieltä? En tarkoittanut että "se ei toimi koska se tulee jenkeistä".

Mun käsittääkseni täällä on pääosin ihan asiallisesti pyritty keskustelemaan ja sortumatta liian kritiikittömään mustavalkoisuuteen. Esim. en nyt muista kenenkään yksioikoisesti väittäneen, että "valtion toteuttamat palvelut ovat jotenkin korruptio- ja ongelmavapaita mutta vastaavat palvelut yksityisellä puolella välittömästi ovat riistäviä ja ihmisiä alistavia", edes rivien välistä.

Oma mielipiteeni kyllä on, että kansalaisten edun kannalta asiaa katsoen peruspalveluiden ja -turvien yksityistäminen on harvoin ollut hyvä juttu. Etenkin mikäli kuuluu alempaan keskiluokkaan/köyhälistöön. Turva ja palvelut heikkenevät, paljon puhutut synergiaedut toteutuvat harvoin ja työpaikkoja eli verorahoja katoaa. En itse ainakaan väitä, että valtion toteuttamat palvelut toimisivat nyt täydellisen hyvin, kehitettävää on siellä sun täällä. Mutta koska ne ovat valtion kontolla on niiden epäkohtiin kuitenkin helpompi puuttua kuin jos ne olisivat yritysten kontolla. Näin minusta.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 27 Tammi 2012, 13:46 

Tintti kirjoitti:
Kyllä tuo mallisi minusta yhdysvaltalaiselta kuulosti, oletko sitten eri mieltä? En tarkoittanut että "se ei toimi koska se tulee jenkeistä"..

HFP katsoo asioita anarkokapitalismin ja libertaarisuuden kautta. Johon kuuluu kaiken yksityistäminen ja valtion roolin äärimmäinen pienentäminen tai jopa kokonaan lopettaminen. Eli siis täysin puhtaaksiviljeltyä "jokainen on oman onnensa seppä" ajattelua missä valtio ei sitten auta jos jokin menee mönkään.

Näin selvennykseksi. ;)

Profiili  

Viesti Lähetetty: 27 Tammi 2012, 20:31 
Tintti kirjoitti:
Mutta koska ne ovat valtion kontolla on niiden epäkohtiin kuitenkin helpompi puuttua kuin jos ne olisivat yritysten kontolla. Näin minusta.

Tuota, mitä ainakin itse olen seurannut niin valtio nimenomaan puuttuu järkyttävän hitaasti ja vaikeasti yhtään mihinkään epäkohtaan. Se on kuin titanic yrittämässä väistää jäävuorta.
Yksityinen yritys ehkä tavoittelee voittoa mutta ainakin se tekee sen yleensä tehokkaimmalla tavalla. Valtiolle pitäisi olla voittoa se että hommat pelaa kunnolla mutta ihme kyllä kaikki tuntuu hidastuvan kun mennän byrokratian ja valtion yritysten hyväveliverkoston kautta. Onhan se vaikeeta joo kun kaikkia pitäisi miellyttää. Virkamiehet jotka lopulta vievät asioita eteenpäin ovat jo tunnetusti puoluesidonnaisia.
En minäkään kannata kaiken yksityistämistä mutta olkoonkin vaikka kuinka "kamala ajatus" niin välillä on ihan hyvä että yksityiseltä puolelta otetaan mallia. Huom. mallia, ei ulkoistaa kun mitä terveyskeskuspalveluissa on huomattu niin sekin on yhden ylimääräisen mutkan tekemistä tehokkuuden sijasta.

Viesti Lähetetty: 03 Helmi 2012, 00:29 
Tuliko katsottua tv-tenttejä? Kumpi voitti?

Aivan ensimmäisessä tentissä ärsytti Haaviston lievä hermostuneisuus. Vastauksissaan hän oli kautta linjan rauhallinen ja selkeä, sekä lauserakenteissaan, äänenkäytössään, että sanomassaan. Niinistössä huomasin yhä enemmän ärsyyntyväni jahkaamiseen, vanhan miehen äänenkäyttöön, narinaan, joka tulee suusta hänen pohtiessaan sanomistaan. Tv-esiintyjänä Niinistö varmempi, etenkin ollessaan vaiti, ehkä hän on joutunut olemaan sen verran enemmän kameroiden edessä. Lauserakenteet hänellä ovat poliitikon kierteleviä: Tämä asia on näin/ minulle kerrottu/olen samaa mieltä, mutta blaa blaa blaa. Joku jossain sanoi, että kannattaa kuunnella mitä sanotaan mutta-sanan jälkeen, se on se oikea mielipide.

Eilisessä MTV:n tentissä taisi sitten tulla Niinistön oikea luonne esiin hänen vastatessaan vastapuolen kannattajan yleisöstä heitettyyn kysymykseen. Melkoinen kiukkupussi.

Aika lailla tasapeli tenttien perusteella. Vaikka Niinistö arvokkaasti pyrki haastamaan suorilla kysymyksillä, niin ei vienyt pisteitä sillä. Asiasisältö tappeli, hyvä niin. Televisio ei pystynyt antamaan suoraa helppoa vastausta katsojalle kumpaa äänestää.

Mielestäni valinta on talouden ja inhimillisyyden välillä, kumpi tulee ensin, raha vai ihminen. Ne erot tulivat tenteissä mielestäni esiin.

Viesti Lähetetty: 03 Helmi 2012, 00:56 

Gurney Halleck kirjoitti:
Tintti kirjoitti:
Mutta koska ne ovat valtion kontolla on niiden epäkohtiin kuitenkin helpompi puuttua kuin jos ne olisivat yritysten kontolla. Näin minusta.

Tuota, mitä ainakin itse olen seurannut niin valtio nimenomaan puuttuu järkyttävän hitaasti ja vaikeasti yhtään mihinkään epäkohtaan. Se on kuin titanic yrittämässä väistää jäävuorta.
Yksityinen yritys ehkä tavoittelee voittoa mutta ainakin se tekee sen yleensä tehokkaimmalla tavalla. Valtiolle pitäisi olla voittoa se että hommat pelaa kunnolla mutta ihme kyllä kaikki tuntuu hidastuvan kun mennän byrokratian ja valtion yritysten hyväveliverkoston kautta.

Kylläpä kyllä. Muotoilin ehkä hieman huonosti mielipiteeni ja tuo hallintokoneiston jäykkyyshän se on valtiojärjestelmän perisynti. Tarkoituksena oli siis mutuilla, että näin kansalaisena on käytössä olevan järjestelmän ulkopuolelta helpompi vaikuttaa valtionhallintoon kuin yritykseen. Ei tämä välttämättä näin ole, mutta perustelen sillä että yritykset tottelevat lopulta vain tasetta kun taas valtionhallinnossa julkinen/yleinen mielipide painaa myös.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1124 viestiä ]  Siirry sivulle Edellinen  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Seuraava

Etusivu » Imperiumi » Kaaos

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Siirry:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com ja www.imperiumi.net