Rekisteröidy    Kirjaudu sisään    Etusivu    FAQ

Etusivu » Imperiumi » Kaaos

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 496 viestiä ]  Siirry sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Seuraava

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ilostuttaa! JeeeEeeeeeeEEee!!!
 Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 10:21 

Ice kirjoitti:
En tajua ihmisä, jotka iloitsee veronpalautuksiata, nehän on teidän omia rahojanne, joita valtio pitää vuoden itsellään?!?

Kyynel. Itselleni on täysin yhdentekevää, pitääkö valtio vuoden ajan pikku roposiani ja mihin se niitä käyttää. Itseasiassa hyvä vaan, jos armas isäm maamme saa jotain hyötyä siitä.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 13:40 

Militanttien ateistien, sankarirationaalien ja ylipäätään virheettömien ihmisten pitäisi tietysti paheksua veronpalautuksien suomaa iloa, sillä eiväthän ne parhaasta mahdollisesta toiminnasta kumpua. Toisaalta, ihminen on inhimillinen ja usein niin kovasti vajavainen otus, että tulee juotua esim. liikaa viinaa, kuunneltua musiikkia liian lujaa, ahdettua naamariin paskaa ravintoa ja käyttäydyttyä kuin elitistinen kusipää, vaikka näillä asioilla ei mitään positiivista saavuttaisikaan.

Siksipä myönnän minäkin ilahtuneeni pienestä veronpalautuksesta. Näin kusisia tuloja nauttivana vajakkina tuo kerran vuodessa mätkähtävä bonus tuntuu ikään kuin ylimääräiseltä lahjalta. Mikäli nuo massit olisi veroprosentilla optimoitu pitkin vuoden palkkoja, niin ei näitä hiluja missään huomaisi. Sitä ostaisi ehkä jotain olematonta, jonka ehtisi seuraavaksi päiväksi jo unohtaa. Mutta nyt kun ne hilut kasataan yhteen mälliin, niin summa alkaa olla edes etäisesti merkittävä. Näin se tulee usein käytettyä johonkin sellaisen hivenen isompaan ja pidempiaikaista iloa tuottavaa ostokseen, joka jäisi muuten tekemättä. Silkkaa voittoa siis!

Tämä siis vaan meikän omaa epätoivoista rationalisointia. Toimii. Annan tämän virheen itselleni anteeksi.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 14:32 

Kari Koskinen kirjoitti:
Mikäli nuo massit olisi veroprosentilla optimoitu pitkin vuoden palkkoja, niin ei näitä hiluja missään huomaisi. Sitä ostaisi ehkä jotain olematonta, jonka ehtisi seuraavaksi päiväksi jo unohtaa. Mutta nyt kun ne hilut kasataan yhteen mälliin, niin summa alkaa olla edes etäisesti merkittävä.

Tämä.

Haluaisin kovasti kuulla, miten nämä jeesustelijat itse käyttävät pennosensa. Icelläkin on varmasti kaikki rahat jossain osakkeissa tai obligaatioissa kiinni. Viinaa tuskin kuluu, sehän on huonoa rahankäyttöä. Samoin kuin tupakka, naiset, rokettirolli tai vittu pingis.

Ihan tiedoksi, joillekin se veroprosentin nostaminen parilla prosenttiyksiköllä on aivan helvetin helppo ja vaivaton "säästö"operaatio.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 14:57 

^Juu, kyllä minä olen jo kauan, en toki nyt ihan koko aikuisikääni, mutta siitä saakka, kun olen ollut vakkaritöissä osannut säästää tililleni rahaa lähes joka palkasta. Viinaa nyt ei kulu paljoa, toki joka viikonloppu muutama olunen, mutta ei sitä baariinkaan kulu, jos osaa halvat pohjat hyödyntää... Rokettirolliinkaan ei kulu rahaa enää siihen tahtiin kuin ennen, kun ei koko alkuvuonna ole tullut lätyn lättyäkään ulos, joka olisi ostamisen arvoinen, joten 5€/kk Spotify riittäänyt tänä vuonna. Maksullisia naisia taas en ole käyttänyt, ei kai sitä duunarin tuloilla nyt taivaisiin sentään :D

Mutta itse en halua valtiolle antaa omia rahojani säästöön, koska näyttää siellä tuhlattavaa riittävän ilmankin kaikkeen turhaan paskaan ilman munkin ropoja. Mieluummin itse tienatut taalat omalla tilillä tallessa, ja käytettävissä juuri silloin kun tarvitsee, eikä vasta joulukuun kolmas. Mutta kiitos hyvästä pointista Koskinen ja Siperian Salama, jos on ongelma, että kaikki menee mitä tulee, voi sitä edellä kuvatullakin tavalla kikkailla. Onhan se kiva sitten ilahtua edes kerran vuodessa.

Järkevämpää yksilön kannalta olisi toki sama summa siirtää vaikka automaattisesti kasvamaan korkoa rahastoihin tmv., kun antaa ne korot valtiolle. Mutta kun kuluttajalainat ja vipit on nykyään suhteellisen hintavia, kannattaa sitä ilmaista 5000€ lainaakin miettiä, jos vaan on palkanlaskijan kanssa mahdollinen moinen sopia. No Jyrki Käteinen tietenkin kiittää, toki vain hetken, ennen kuin astuu pois uppoavan laivan kannelta.

Profiili  

Viestin otsikko: Ilostuttaa! JeeeEeeeeeeEEee!!!
 Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 15:11 

Joo, minäkin olen siirtänyt palkastani joka kuukausi osan sivuun sitten opiskeluaikojen loppumisen, kun tulot ovat kasvaneet merkittävästi. Siitä huolimatta veronpalautus on mukava könttäsumma, jonka kertymistä vuoden mittaan ei edes huomaa.

Tule sitten kitisemään valtion tukemisesta, kun kasvatat itse perunasi ja kanasi. Mikä pakko sinun on arvonlisäveron kautta tukea valtion toimintaa, kun voit toimia paljon järkevämmin laittamalla perunat kasvamaan pihalle/metsikköön/liikenneympyrään. Vatsa tulee täyteen eikä valtiolle tipu senttiäkään palkastasi.

Ja mitä tulee maksullisiin naisiin, pillun yksikköhinta tullee pidemmän päälle heidän kanssaan halvemmaksi kuin mitä avioliitossa. Tämä tosin oli vain valistunut arvio, koska maksullista naista en ole koskaan kokeillut, vaikkakin jokaiselle vähänkin matkustelleelle hintataso lienee tullut ehdotuksista selväksi.

Edit. Pähkinänkuoressa: sinä "tuet" ihan yhtä lailla valtiota kuin me muutkin normaalit työssäkäyvät ihmiset, kuluttamalla ja maksamalla veroja. On tekopyhää ruveta viisastelemaan jostain veronpalautuksen marginaalisesta vaikutuksesta yhtään mihinkään, jos samaan aikaan oma toiminta ei ole yhtään sen hurskaampaa. "Pari olutta baari-illassa", huh huh. Jyrki Käteinen kiittää kun alvit kilahtavat ostoksistasi isoon kirstuun. Sitten kun omat (olut)rahasi on sijoitettuna pörssiin, on sinulla edes jotain kompetenssia ihmetellä muiden veronpalautuksia.

On pikkuisen infantiilia olla idealisti asiassa, jossa oman laivan perä vuotaa kuin seula.

Viestiä muokkasi viimeisimmäksi Siperian Salama 08 Huhti 2014, 15:21. Muokattu kerran.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 15:16 
Site Admin

"Kaikki mitä on tullu, on menny huoran persieen. Ja loput on tuhulattu."

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 15:37 

Siperian Salama kirjoitti:
Edit. Pähkinänkuoressa: sinä "tuet" ihan yhtä lailla valtiota kuin me muutkin normaalit työssäkäyvät ihmiset, kuluttamalla ja maksamalla veroja. On tekopyhää ruveta viisastelemaan jostain veronpalautuksen marginaalisesta vaikutuksesta yhtään mihinkään, jos samaan aikaan oma toiminta ei ole yhtään sen hurskaampaa. "Pari olutta baari-illassa", huh huh. Jyrki Käteinen kiittää kun alvit kilahtavat ostoksistasi isoon kirstuun. Sitten kun omat (olut)rahasi on sijoitettuna pörssiin, on sinulla edes jotain kompetenssia ihmetellä muiden veronpalautuksia.

On pikkuisen infantiilia olla idealisti asiassa, jossa oman laivan perä vuotaa kuin seula.

En ole missään sanonutkaan, etten tue valtiota, mutta olen sanonut etten halua tukea sitä lainaamalla sille tienaamaani rahaa, silmä käteen ja huomaat kyllä vielä tuon. Jos ulotetaan keskustelu valtion tapaan verottaa jo verotettua tuloa moninkertaisesti, tulee vielä pitkä keskustelu, mutta itse puhuin vaan veronpalautuksista.

Tuohon korostamaani kohtaan: Totta helvetissä se vaikuttaa minuun, jos rahani ovat tililläni vs. että ne ovat valtiolla pannassa vuoden tai puolitoista siitä kun olen ne tienannut. Jos on niin surkea oman talouden hoitaja, että veronpalautukset on se paras tapa "säästää", niin siitä vain. Itselle moinen ei tullut edes mieleeni, kun oman talouden herra kerta olen. Ei kai sitä simppelimpää homma olekaan, suhteuttaa menot tuloihin, ja se on siinä.

EDIT: Pointti vielä lyhyesti: minulle on mahdotonta siitä, että saan omat rahani könttänä käteen vuoden puolentoista päästä siitä, kun ne olin jo tienannut.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 15:59 

Niin. Jos joku ei halua lainata omia rahojaan valtiolle, niin sitten ei halua. Niillä, jotka haluavat, on motiivit ihan muualla kuin valtiolle lainaamisessa. Nimittäin siinä mukavassa köntässä joka tulee monelle - ainakin minulle - muiden säästöjen päälle. Eli säästöä huomaamatta, yhden hyvän kaukomatkan verran.

Ice kirjoitti:
Jos on niin surkea oman talouden hoitaja, että veronpalautukset on se paras tapa "säästää", niin siitä vain.

En ole sanonut, että kyseessä on paras tapa säästää. Helppo se on.

Viestiä muokkasi viimeisimmäksi Siperian Salama 08 Huhti 2014, 16:09. Muokattu kerran.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 16:01 

Ice kirjoitti:

EDIT: Pointti vielä lyhyesti: minulle on mahdotonta siitä, että saan omat rahani könttänä käteen vuoden puolentoista päästä siitä, kun ne olin jo tienannut.

Minulle se on aivan sama. Työssäkäyvänä asuntovelallisena osaan kyllä huolehtia taloudestani niin, ettei muutama tonni siellä tai täällä sitä kaada. Kunhan vaan saan rahani.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 16:20 

Jopas jaksaa ilostuttaa nuo veronpalautukset teitä! :lol:

Itse olin laskenut varsin tarkkaan. Saan 14 euroa palautusta. Ja paskat, en tiedä/muista miten tuossa noin kävi, mutta eipä kyllä haittaa mitään.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 16:55 

Itsellehän tulee palautuksia vajaa 200 euroa. Se ilostuttava asia on, että jouduin nostamaan veroprosenttiani 7 prosenttia, että olisi ensi vuonna sama tilanne. Vuodenvaihteessa tehtäväni vaihtuivat itseäni kiinnostaviksi ja samalla palkkataso nousi niin mukavasti, että viimevuotisella veroprosentilla maksaisin vuoden kuluttua tuhansien eurojen mätkyjä.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 17:46 

Niin. Jos joku ei halua lainata omia rahojaan valtiolle, niin sitten ei halua. Niillä, jotka haluavat, on motiivit ihan muualla kuin valtiolle lainaamisessa. Nimittäin siinä mukavassa köntässä joka tulee monelle - ainakin minulle - muiden säästöjen päälle. Eli säästöä huomaamatta, yhden hyvän kaukomatkan verran.

Ice kirjoitti:
Jos on niin surkea oman talouden hoitaja, että veronpalautukset on se paras tapa "säästää", niin siitä vain.

En ole sanonut, että kyseessä on paras tapa säästää. Helppo se on.

Ok, no en tajua sitä, miksi esim. sinä haluat odottaa niitä rahoja extra vuoden. Itse tein esim. 5 viime vuotta niin, että lokakuun palkan jälkeen katsoin paljon siihen saakka ollut brutto, paljon maksettu veroja ja paljon veroja pitää vielä maksaa. Tätä ennen olin tammikuussa tilannut itse laskemani verokortin, jossa oli tarkoituksella se 2 - 3 % korkeampi veroprosentti. Jos edes suunnilleen tietää paljon vuositulot tulee olemaan, sanotaan alle 5000€ heitolla, saa näin joulukuun palkan verottomana, eli "veronpalautukset" suoraan käteen. Vaivaa vaatii sen 5 - 10 min ja se haluttu säästö on saavutettu ihan samalla tavalla, ainoana erotuksena että vuoden 2013 rahat saa jo siloin, eikä jouluna 2014.

Ei nyt pelkästään täällä, mutta monessa kahvipöydässäkin kuultuna, ihmiset yllättyvät siitä epaljon palautuksia tulee. En tajua, Ei tarvitseperusmatikkaa enempää osata, että tietää aika tarkkaan paljonko palautuksia tai mätkyjä on tulossa. Oma vikani oli tosiaan tämän vuoden palautus, koska ne aiemmat 5v. pienessä firmassa kikkailua oli helppoa, isossa talossa ei jaksanut viime vuonna, mutta tämän vitutuksen koettuna pitkästä aikaa jaksaa taas yllä ensi syksynä.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 20:42 

Ice kirjoitti:
Ok, no en tajua sitä, miksi esim. sinä haluat odottaa niitä rahoja extra vuoden.

Ei mulla ole siinä mitään ongelmaa, päinvastoin. Joka vuosi tulee edellisen vuoden rahat. Tänä vuonna viime vuoden, ensi vuonna tämän vuoden jne. Putki päällä, katsos. Sitten kun haluan "katkaista putken", sumplaan loppuvuoden verot kohdilleen ja nostan joulukuussa kaksinkertaiset palautukset.

En oikeasti ymmärrä, mitä joku ihmettelee tässä. Riippumatta taloudenpidosta, on minun normaalivuoden, yli 3000e palautus oikein kiva juttu. Jos joku idealistina kiukuttelee kuinka se on ilmaista lainaa valtiolle, niin mitä ihmettä siinä lainassa on vikana? Jos jaksaisin sijoittaa summan johonkin tuottoisaan, olisi tilanne eri, mutta kun en jaksa, käyttäisin rahat todennäköisesti johonkin turhaan ja/tai arkiseen asiaan. Sen sijaan olen niin mukavuudenhaluinen, että haluan päästä helpolla ja valitsen joka joulukuulle rahaköntän, joka on kerääntynyt edellisen vuoden aikana huomaamattani.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 21:08 

^Ok, pointti tajuttu. Itse kun elelen duunarin tuloilla, niin pakko se on kaikki saada tilille, mitä vaan pystyy. Hyvätuloiset tekee sitten toki kuten tahtoo, siis tarkoitan, että jos ei ole niin muutaman tonnin tähden, niin minulle se on jo aika hyvätuloisen merkki. Itsellä ei onneksi tarvitse miettiä asunnon tai perheen hankintaa, kun tulot ei siihen tule riittämään ilman lottopottia :twisted:

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 21:37 

Ice kirjoitti:
Ei nyt pelkästään täällä, mutta monessa kahvipöydässäkin kuultuna, ihmiset yllättyvät siitä epaljon palautuksia tulee.

Tämä minuakin ihmetyttää, nimenomaan kuukausipalkkalaisten suusta kuultuna. Se ei todellakaan vaadi kummoista matematiikkaa selvittääkseen miten veroprosentti kannattaa laittaa.

Keikkatyöläiset, provikkapalkalla olevat yms. vaikeasti ennakoitavien tulojen kanssa painivat ovat ainakin osittain eri tilanteessa. Itse huomasin tämän nyt uutta veroehdotusta lukiessani, kun viime vuoden lopussa odottamattomat bonarit nostivat vuosituloja.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 08 Huhti 2014, 21:45 

Ice kirjoitti:
Ei nyt pelkästään täällä, mutta monessa kahvipöydässäkin kuultuna, ihmiset yllättyvät siitä epaljon palautuksia tulee.

Tämä minuakin ihmetyttää, nimenomaan kuukausipalkkalaisten suusta kuultuna. Se ei todellakaan vaadi kummoista matematiikkaa selvittääkseen miten veroprosentti kannattaa laittaa.

Keikkatyöläiset, provikkapalkalla olevat yms. vaikeasti ennakoitavien tulojen kanssa painivat ovat ainakin osittain eri tilanteessa. Itse huomasin tämän nyt uutta veroehdotusta lukiessani, kun viime vuoden lopussa odottamattomat bonarit nostivat vuosituloja.

Juu, no itse olin tuon mainitun 5 v. provikka + pohjapalkalla, jossa oli parhaimmillaan se parin tonnin heitto kuukausien välillä. Mutta kuitenkin vakkariduuni, joten laskeskelin aina oletetun vuosiansion keskiarvon ja tarkistin sitten laskelman lokakuun liksan jälkeen. Nyt on sitten tasainen kk liksa, joka ei heittele, joten pienellä vaivalla saan tänä vuonna mainitsemasi tuplapalautuksen tehtyä :D

No toisaalta kun on seurannut uutisointia pikavippien ja muiden maksuongelmien ja -häiriöisten osalta, ei se ole ihme, ettei tuo onnistu, kun eivät osaa yksinkertaisia plus miinus -laskujakaan laskea :D :D

Profiili  

Viesti Lähetetty: 12 Huhti 2014, 20:18 

TAPPARA!!! :partee: :partee: :partee:

Profiili  

Viesti Lähetetty: 12 Huhti 2014, 20:29 

Vastaan tähän jenkkityylisesti, että +1. :rawk: Oli kyllä Hakamettässä hieno tunnelma!

Toivottavasti vaan Puistola toipuu, oli aika iljettävän näköinen tilanne.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 21 Huhti 2014, 01:45 
Mun uudet tekarit, niihin rupee tottumaan ja syöminenkin sujuu hienosti!

Viesti Lähetetty: 24 Huhti 2014, 14:53 

Lauta toimii taas :kiss: :partee:

Profiili  

Viesti Lähetetty: 24 Huhti 2014, 16:57 

jannezki kirjoitti:

Toisaalla väitti joku uskovainen, että ovat tehneet uskonveljien kanssa rikosilmoituksen Imperiumista ja sulkeneet siten tämän saatanallisen mekan lopullisesti.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 25 Huhti 2014, 18:03 
J.P. Drinkmore kirjoitti:
jannezki kirjoitti:

Toisaalla väitti joku uskovainen, että ovat tehneet uskonveljien kanssa rikosilmoituksen Imperiumista ja sulkeneet siten tämän saatanallisen mekan lopullisesti.

Jokohan poliisit luki tämän kaiken?

Viesti Lähetetty: 09 Touko 2014, 22:09 

:partee:

Ekaa kertaa ikinä tuo kuvake käyttöön ja ehkä samaten myös tämä ketju? Lauta toimii taas!!

Profiili  

Viesti Lähetetty: 10 Touko 2014, 21:23 

Jukoliste, mistähän tälläinenkin päivä on löytynyt.

Muksujen kanssa käytiin päivällä merenrannalla kiipeilemässä kallioilla ja siinä samalla oli vähän makkaran paistamista. Sitten himaan ja lätkämatsin aikana Muflonin IPA, Garagen Hard Lemonade ja pari Hartwallin Original lonkeroa. Hetki sitten tuli otettua pitkästä aikaa kunnon löylyt omassa ulkosaunassa (puukiuas, tot kai) ja saunajuomana tietysti suoraan pakkasesta otetut Hartwallin Original lonkerot.

Nyt saunasta tultu kämpän puolelle ja soimassa pitkään etsitty cd, joka löytyi viikko sitten kolmella eurolla Tampereelta.

Ns: Redstorm - Side of Love

Profiili  

Viesti Lähetetty: 21 Touko 2014, 10:13 

Pitkään oikeusprosessissa pyörinyt rikostapaus on ratkennut allekirjoittaneen eduksi, tänään tuli vahvistus että olen "syyttämättä jätetty". Vastapuoli sai sen sijaan rangaistuksen.

Tänään meni monta kuukautta hierottu ja kertaalleen jo pieleen mennyt versiopäivitys viimeinkin onnistuneesti läpi.

Lisäksi olen kahden viikon sisään nähnyt ensi kertaa elämässäni livenä Nine Inch Nailsin, Peter Gabrielin, Vaderin, Inquisitionin sekä Aura Noirin. Aikamoinen kaksiviikkoinen näin musiikinharrastajan kannalta.

Eli fiilikset ovat todella korkealla. Illalla nappaan kyllä lasillisen Laphroaigia.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 496 viestiä ]  Siirry sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Seuraava

Etusivu » Imperiumi » Kaaos

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Siirry:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com ja www.imperiumi.net