Spotify

Valikoidut off-topic-aiheet
Post Reply
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

Sit ois niiQ "Ompun runkkaajille" ihan oma suoratoisto-jutska eli Apple music.

Saas nähdä kui pärjää?
Serpent
Imperiumi Crew
Posts: 1617
Joined: Fri Aug 23, 2002 2:16 pm
Location: Turku
Contact:

Re: Spotify

Post by Serpent »

Mulla on vahva usko Apple Musiciin, ihan jo Spotifyn kukistajan mittaluokassa, koska rahasta ja osaamisestahan ei ole pulaa. Ja mitä ios-puolen sovellusdevaajia on kuullut, niin kyllä Applen kanssa sekä rahojen jyvitys että yhteistyö sujuu hyvin. Lopulta kai se ratkaisee, että onko katalogi riittävän hyvä. Tuo 3 kuukauden testiaika on kanssa helvetin hyvä sisäänheittäjä.
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

^
Riittävästi hipsteri-musiikkia linjoille, niin tie on taivaisiin asti auki.


[youtube]aUGlrv0Fnx8[/youtube]
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Spotify

Post by Ice »

Serpent wrote:Mulla on vahva usko Apple Musiciin, ihan jo Spotifyn kukistajan mittaluokassa, koska rahasta ja osaamisestahan ei ole pulaa. Ja mitä ios-puolen sovellusdevaajia on kuullut, niin kyllä Applen kanssa sekä rahojen jyvitys että yhteistyö sujuu hyvin. Lopulta kai se ratkaisee, että onko katalogi riittävän hyvä. Tuo 3 kuukauden testiaika on kanssa helvetin hyvä sisäänheittäjä.
Tämähän on ilmeisesti tulossa joskus myös androidille, sillä eihän pelkällä iosilla maailmaa vallata. Mutta sama kk maksu kuin Spotifyssä ja suunnilleen samat 30 miljoonaa biisiä, miksi siis käyttäjä vaihtaisi Spotifyhyn tähän? Ei nyt suoranaista kilpailuvalttia ole tullut vastaan. Puutuu mm. Beatlesit ja kai AC/Dc:kin kuten muistakin, eikä se että joskus tulevaisuudessa tulee jotain vain Apple Musicissa olevia julkaisuja paljon lämmitä. Kunhan nyt menisi edes Itunesista sen verran eteenpäin, että kun joku levy on julkaistu vaikka jenkeissä, se olisi globaalisti saatavilla myös saman tien, tosin tiedä onko tuollaista idiotisimia enää paljon vallalla levy-yhtiöissä.
Serpent
Imperiumi Crew
Posts: 1617
Joined: Fri Aug 23, 2002 2:16 pm
Location: Turku
Contact:

Re: Spotify

Post by Serpent »

Niin, eikä jengi välttämättä muutenkaan vaihda vaikka palvelu olisi parempi. Taannoihan noissa musiikin suoratoistopalveluiden testissä (MB-lehti) Deezer päihitti kilpailjansa, mutten silti jaksa uskoa, että se suurta siirtymää tekee Spotifystä pois.

Toistaiseksi Apple Musicin ongelma suomalaisittain on se, ettei se ole vielä tulossa Suomeen. Toisin kuin kymmenissä muissa maissa, Suomen-sivuilla ei ole Apple Music vielä esillä. Jännityksellä odottakaamme miten tulee käymään.
Shadowplay
Posts: 787
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:55 am

Re: Spotify

Post by Shadowplay »

AC/DC:n katalogi näyttäs nyt löytyvän Spotify:sta sekä muista streamaus-palveluista.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Spotify

Post by Ice »

Shadowplay wrote:AC/DC:n katalogi näyttäs nyt löytyvän Spotify:sta sekä muista streamaus-palveluista.
Oli tosiaan myös Deezerissä, huikea juttu! Oiskohan missään juttua, miten ovat viimein päätyneet laittamaan nämä saataville? Vieläkö Nightwishin heräisi, niin kuulis sen uusimman tekeleensä :)
HeadCrusher
Posts: 210
Joined: Tue Aug 19, 2014 3:49 pm
Location: Hki

Re: Spotify

Post by HeadCrusher »

Onkos kukaan muu kokeillut tuota Spotifyn Year In Music palvelua?

Tuolta näkee vuoden kuunnelluimat bändit, levyt, biisit yms.

Minulla vähemmän yllättäen soitetuin artisti olikin Savatage ja levyistä Testamentin Dark Roots Of Earth. Aikaa Spotifyn parissa olikin tullut käytettyä sellaiset 21 päivää.

Ihan mielenkiintoisia statseja tuolla, jos siis käyttää Spotifya.
Last edited by HeadCrusher on Tue Dec 08, 2015 8:44 pm, edited 1 time in total.
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

^
Kiits'

Mää en kuunnellu kuin 2 päivää. Slayeriä on kuunneltu eniten ja biiseistä kärkeen meni Slayerin -Piano Wire. Keväällä on tykätty kuunnella Völund Smediä. vuoden suosikkigenre oli Death metal.

Tilastoja sotkee hieman privaattina soitettu Kake Randelin :P
Shadowplay
Posts: 787
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:55 am

Re: Spotify

Post by Shadowplay »

Eipä enää mitään.
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

Välillä tulee säästettyä vika paikassa. Mulla on nyt tuo semiversio 5 €/kk.

Pikainen laskutoimitus, jos ottaisi premiumin, niin 5 € lisää kuussa = 5 x 12 = 60 € vuodessa lisää. Eli ei paljon paskaakaan. Mitäköhän mä oon taas nuukaillut?

Sain tuon Premiumin tilattua ja huomasin vasta sitten, että Spotifyn saa myös ilmaisversiona Lumiaan, kun se aiemmin ei ollut mahdollista. Turhaa jossittelua tässä vaiheessa, mutta olisiko tuolla semi-versiolla saanut omat soittolistat käyttöön puhelimessa?

VITUTTAA :!: vaan kun tää Lumpun versio lagaa.

P.S MixRadio (alunperin Nokian musiikkihässäkkä) on sitten montussa. Yllättyikö joku?
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

Onko muilla ongelmia Lumian kanssa käytettäessä?

Lagaa, kaatuilee, ei tottele painalluksia, yms. perseilyä. Eli ei siis toimi ollenkaan. Kokeilin asentaa uudestaan, mutta ei auttanut. Sovellusta ladattaessa meni välillä jumiin.

Lumia 640/W10
Memnoch
Posts: 467
Joined: Sat Aug 24, 2002 5:54 pm
Location: Helsinki

Re: Spotify

Post by Memnoch »

Sama kombo mulla, ja Spotify toimii ihan hyvin. Eihän vaan sulla ole sovellus asennettuna muistikortille?
Nuclear Holocaust
Posts: 2770
Joined: Wed Dec 31, 2003 8:44 pm
Location: Kotka
Contact:

Re: Spotify

Post by Nuclear Holocaust »

^
Tänx, saanko tulla antamaan hellän pusun? :kiss:

Poistin asennuksen ja laitoin uusiksi puhelimen muistiin > toimii!
:D
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Spotify

Post by Ice »

Näinhän tässä on käynyt, että omat cd -levyostot on ohi Spotifyn ansiosta ja oman tottumuksen kehitys vienyt siihen parin viime vuoden aikana. Aluksi päätin, että ostan hyllyyn backup kopioksi ne kiitettävät levyt, mutta eipä sitä jaksa enää niitäkään, kun en keksi levyille enää mitään käyttöä. Itse kun muutekin sellainen käytännön ihminen, etten koriste- ja keräilyesineistä innostu, vasn ostan aina vain sitä, mitä voi johonkin käyttääkin niin mitäpä niillä levyillä tekee. Viimeiseksi ostoksi jäi Witherscapen The Northern Sanctuary, joten ei huono lopetus. Vielä nyt ei ole pakottavaa tarvetta tuota reilun 700 levyn kokoelmaa hävittää, mutta varmaan seuraava muutto tekeen senkin.

Samahan se on videopelien kanssakin, latailee ne Onelle netistä eikä levykkeitä enää tarvi mihinkään.
Deleted User 12506

Re: Spotify

Post by Deleted User 12506 »

Ice wrote:Näinhän tässä on käynyt, että omat cd -levyostot on ohi Spotifyn ansiosta ja oman tottumuksen kehitys vienyt siihen parin viime vuoden aikana. Aluksi päätin, että ostan hyllyyn backup kopioksi ne kiitettävät levyt, mutta eipä sitä jaksa enää niitäkään, kun en keksi levyille enää mitään käyttöä. Itse kun muutekin sellainen käytännön ihminen, etten koriste- ja keräilyesineistä innostu, vasn ostan aina vain sitä, mitä voi johonkin käyttääkin niin mitäpä niillä levyillä tekee. Viimeiseksi ostoksi jäi Witherscapen The Northern Sanctuary, joten ei huono lopetus. Vielä nyt ei ole pakottavaa tarvetta tuota reilun 700 levyn kokoelmaa hävittää, mutta varmaan seuraava muutto tekeen senkin.

Samahan se on videopelien kanssakin, latailee ne Onelle netistä eikä levykkeitä enää tarvi mihinkään.
Mulla on noin 600 CD:tä varastossa lojumassa, enkä tiedä mitä niillä teen. Myyminen ei houkuttele, kun ei niistä paljoa saa. Ennemmin odotan CD-levyn renessanssia :D

CD-levyjä en ole viimeisen 5 vuoden aikana ostanut kuin muutamia, lähinnä pienten bändien julkaisuja joita ei muussa formaatissa ole tarjolla, mutta yhä useammin tulee pientenkin bändien julkaisut ostettua vain ladattavaksi esim. Bandcampista.

Vinyylejä tarttuu mukaan silloin tällöin, mutta kuuntelen käytännössä 100% musiikistani Apple Musicin kautta. Streamaus tosiaan muutti ostokäyttäytymistä aika vahvasti!

Sama muutos tapahtui myös leffa- ja sarjapuolella, mutta pelit olen ostanut vielä fyysisessä formaatissa, koska ne ovat yleensä halvempia.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Spotify

Post by Jussi »

^^ muista Isse sitten mulle ensimmäisenä pääsy plaraamaan parhaat päältä hyvään kotiin :D

Myös uutta Sotkan slim-mallista CD-tornia pyökin värisenä (ikävä kyllä, mutta kun ensimmäinenkin oli*) pitää alkaa taas etsimään, 8 sellaista (á 200 CD) on nyt täynnä.

*nyttemminhän noita on saanut vuosia vain mustana tai valkoisena
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Spotify

Post by Ice »

Aaaron wrote:
Ice wrote:Näinhän tässä on käynyt, että omat cd -levyostot on ohi Spotifyn ansiosta ja oman tottumuksen kehitys vienyt siihen parin viime vuoden aikana. Aluksi päätin, että ostan hyllyyn backup kopioksi ne kiitettävät levyt, mutta eipä sitä jaksa enää niitäkään, kun en keksi levyille enää mitään käyttöä. Itse kun muutekin sellainen käytännön ihminen, etten koriste- ja keräilyesineistä innostu, vasn ostan aina vain sitä, mitä voi johonkin käyttääkin niin mitäpä niillä levyillä tekee. Viimeiseksi ostoksi jäi Witherscapen The Northern Sanctuary, joten ei huono lopetus. Vielä nyt ei ole pakottavaa tarvetta tuota reilun 700 levyn kokoelmaa hävittää, mutta varmaan seuraava muutto tekeen senkin.

Samahan se on videopelien kanssakin, latailee ne Onelle netistä eikä levykkeitä enää tarvi mihinkään.
Mulla on noin 600 CD:tä varastossa lojumassa, enkä tiedä mitä niillä teen. Myyminen ei houkuttele, kun ei niistä paljoa saa. Ennemmin odotan CD-levyn renessanssia :D

CD-levyjä en ole viimeisen 5 vuoden aikana ostanut kuin muutamia, lähinnä pienten bändien julkaisuja joita ei muussa formaatissa ole tarjolla, mutta yhä useammin tulee pientenkin bändien julkaisut ostettua vain ladattavaksi esim. Bandcampista.

Vinyylejä tarttuu mukaan silloin tällöin, mutta kuuntelen käytännössä 100% musiikistani Apple Musicin kautta. Streamaus tosiaan muutti ostokäyttäytymistä aika vahvasti!

Sama muutos tapahtui myös leffa- ja sarjapuolella, mutta pelit olen ostanut vielä fyysisessä formaatissa, koska ne ovat yleensä halvempia.
Aa, tuo olikin uutta tietoa, että bandcampista voin levyjä ostaa latauksina. Kyllä itsellä bittimuodossa musiikin omistaminen kiinnostaa, koska streami -palveluista tuppaa levyjä ja orkestereita katoamaan.

Kyllä itekin pelwjä vielä tulee aleista ostettua levyinä, kun tosiasn halvemmalla saa.

^Jussi, kyllähän sä listan eka oot, mutta tiedä sitten onko mun hyllyssä montakaan levyä jota sulla ei ois, jos ei eri painoksia ja äärimetallia lasketa mukaan.

Edit: Niin, ja kyllähän nuorempana tuli perusteltua itselleen levyjen ostoa taiteilijoiden tukemisena, nyt aikuisena tajuaa ettei perusduunarin kannata moisesta kantaa huolta kuten ei myös mistään hyväntekeväisyydestäkään, jätetään se niille, kenellä massia riittää.
korrosive
Posts: 131
Joined: Wed Mar 23, 2005 7:34 am
Location: Kotka

Re: Spotify

Post by korrosive »

Tulipa vaihdettua Spotify Deezeriin, kun Dna tarjosi sitä liittymän kylkiäisenä hintaan 5e/kk. Ei Spotifykaan täydellinen ole, mutta jumaliste miten paska tuo Deezer käytettävyydeltään on. Meni useampi viikko, ennen kuin hokasin miten saan suoraan kopsittua koko levyn soittolistaksi, työpöytäsoftasta puuttuu osa selainversion asioista, selainversio lagailee miten sattuu, Android-versio tökkii myös ja autokäytössä tuo on aivan surkea, jättäen mm. biisin välillä huutamaan puhelimeen, kun auto sammuu ja bt-yhteys häviää. Osa bändeistäkin puuttuu, mutta suurinpiirtein 98% Spotify-soittolistoista sai kopsittua automaattisesti parilla klikkauksella tuonne.

Muutama kuukausi Deezerilla nyt menty ja kun tämä vuoden tarjous loppuu, niin siirryn takaisin Spotifyn premium-asiakkaaksi, vaikka on musiikinkuuntelu vähentynyt todella paljon yksinkertaisesti siitä syystä, ettei vaan kaikkien podcastien ja Youtube-pätkien takia ehdi. En suosittele Deezeria.
Deleted User 12506

Re: Spotify

Post by Deleted User 12506 »

korrosive wrote:Tulipa vaihdettua Spotify Deezeriin, kun Dna tarjosi sitä liittymän kylkiäisenä hintaan 5e/kk. Ei Spotifykaan täydellinen ole, mutta jumaliste miten paska tuo Deezer käytettävyydeltään on. Meni useampi viikko, ennen kuin hokasin miten saan suoraan kopsittua koko levyn soittolistaksi, työpöytäsoftasta puuttuu osa selainversion asioista, selainversio lagailee miten sattuu, Android-versio tökkii myös ja autokäytössä tuo on aivan surkea, jättäen mm. biisin välillä huutamaan puhelimeen, kun auto sammuu ja bt-yhteys häviää. Osa bändeistäkin puuttuu, mutta suurinpiirtein 98% Spotify-soittolistoista sai kopsittua automaattisesti parilla klikkauksella tuonne.
Kokeilin Deezeriä viime vuonna parin kuukauden ajan ja käyttökokemus on tosiaankin aika paljon heikompi. Mobiili vielä menee, desktop ei. Selainplayer vaatii kaiken lisäksi Flashin. Valikoima on suunnilleen samaa tasoa, joten ilmeisesti levy-yhtiöistä lähtee samat matskut kutakuinkin jokaiseen palveluun.
Spacecake
Posts: 530
Joined: Wed Dec 25, 2002 10:16 am
Location: Tku

Re: Spotify

Post by Spacecake »

Ice wrote:Aa, tuo olikin uutta tietoa, että bandcampista voin levyjä ostaa latauksina. Kyllä itsellä bittimuodossa musiikin omistaminen kiinnostaa, koska streami -palveluista tuppaa levyjä ja orkestereita katoamaan.
Olen tätä ostovaihtoehtoa alkanut harkita vakavammin, koska cd-levyt kieltämättä ovat alkaneet tuntua vaivalloisilta käyttää. Ostin taannoin hyvän soittimen, että ei se kuuntelu kokonaan lopu ja levyjäkin on reilu 300. Mutta nyt kun emäntä ei anna pitää niitä enää esillä (niinpä...) vaan ovat kaapissa piilossa, niiden esiin kaivaminen ja takaisin laittaminen on oma hommansa.

Niin tästä bandcampista ja muista digijulkaisuja myyvistä (esim. Amazon - kokemuksia btw siitä??) elikä levythän myydään biisi kerrallaan. Toimiiko ne putkeen kuunneltuna silleen, ettei tule mitään ärsyttävää katkoa kun kappale vaihtuu? Jos siis biisi vaihtuu ilman taukoa, you know.

Kai niistä nyt sentään saa levyn kuvan jpegginä tms? :P Eikö niihin kappaleisiin on tungettu kaikki se metadata sisään, että näyttää automaattisesti kuvan yms.
Hellbilly
Posts: 116
Joined: Sun Aug 25, 2002 12:48 pm
Location: Vantaa
Contact:

Re: Spotify

Post by Hellbilly »

Bandcampissa levyt myydään kyllä ihan kokonaisina, käyttäjä voi toki itse ostaa biisit erikseen jos artisti on sallinut sen. Jos filut lataa, saa ne ihan tavallisina mp3/ogg/jne. tiedostoina koneelleen, ja voi kuunnella striiminä Bandcampistä tietenkin. Eli ei katkoja yms., ellei oma mp3-soitin ole paska. Ja kyllä, kansikuva on Bandcampista ladattujen mp3-tiedostojen metatiedoissa. Artisti voi itse latailla vaikka millaisia digibonuksia ostajille, vaikkapa digitaalisen kansilehdykän, jos niin haluaa, jotka ostaja voi sitten latailla koneelleen.
Deleted User 12506

Re: Spotify

Post by Deleted User 12506 »

Olen ostanut jo jonkin aikaa Bandcampista pienempien bändien levyjä. Toisinaan pakettiin sisältyy fyysinen kopio, toisinaan pelkät audiotiedostot, joskus myös t-paitoja ja muuta sälää mitä ikinä artisti haluaakin sulle myydä.

Se on näppärä palvelu ja voi valita itse missä muodossa biisit haluaa ladata. Myös lossless löytyy, eli mihin sitä cd:tä sitten edes tarvitsee? Bandcamp tukee ainakin Sonosia, joten oman kokoelman voi soittaa suoraan Sonosin kautta.

En tiedä saako artisti tuota käsin enemmän hilloa itselleen per levy, mutta toisinaan siellä voi maksaa joko minimihinnan tai vapaasti valitsemansa isomman summan. Useamman yhden biisin sinkun olen ostanut reippaaseen ylihintaan ihan vain tukeakseni independent artistin työtä.
Hellbilly
Posts: 116
Joined: Sun Aug 25, 2002 12:48 pm
Location: Vantaa
Contact:

Re: Spotify

Post by Hellbilly »

Tokihan Bandcamp ottaa oman sivunsa tuotoksista, joka riippuu muistaakseni vähän siitä paljonko myy, ja PayPalilla maksaessa PayPal ottaa tietenkin myös oman siivunsa, joten kahden välikäden osuus tekee kyllä ihan tuntuvat loven käteen jäävään summaan. Siltikin Bandcamp on just paras palvelu mun mielestä sekä musafanina että musan väkertäjänä. Toisaalta Spotify ja Bandcamp sekä perinteiset fyysiset rieskat kulkevat käsi kädessä ikuisessa rakkaudessa ja autuaassa harmoniassa ainakin mun musankulutustottumuksissa.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: Spotify

Post by Ice »

https://www.soundi.fi/uutiset/aika-aika ... n-perassa/

Best buy lopettaa CD-levyjen myynnin ja streemaus kasvaa.

Spotifykin tuo tekijätiedot biiseihin, mikä sinänsä hyvä uudistus.
Post Reply