INFERNO

Musiikkimedioiden infot ja keskustelut
Post Reply
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: INFERNO

Post by Spunkmeyer »

Uusinta levyä sunnuntaiaamun ratoksi lukiessa ehdin siihen kohtaan jossa Midnight Sunin täyspaska Metal Machine -levy oli saanut koko sivun överin hehkutuksen unohdettuna hevimetallin klassikkona. Kahvit olisivat menneet väärään kurkkuun jos joisin sellaista. Luin jutun suurella mielenkiinnolla ja koko ajan kävi selvemmäksi ja selvemmäksi että juttu on kirjoitettu läppänä, etenkin päätössanat :D No, kuitenkin oli pakko kuunnella levy kun se silloin alepäivillä tuli ostettua. Olin siis kuunnellut sen kerran ja sitten haudannut sen hyllyn pohjalle. Yllätyin siitä faktasta että tämä levyhän on oikeasti hyvä! Ja todella hyvä onkin. En kyllä edelleenkään tajua onko lehden artikkeli kirjoitettu mitään tarkoittaen vai täytenä parodiana, mutta meikäläisen mielipiteen tästä levystä se auttoi kääntämään totaalisesti. Nyt on tokavika biisi menossa eikä yhtään heikkoa biisiä ole vielä tullut vastaan.

Mulla oli Dehumanizerin kanssa vähän sama juttu aikoinaan. Joskus levyt menee ensimmäisellä kuuntelulla aika pahasti metsään.

EDIT: nostan hattua Itäkylälle. Sehän on nostanut palstansa tasoa tänä vuonna. Ei enää vituta sen juttujen lukeminen.
sirclansman
Grey Eminence
Posts: 543
Joined: Sat Dec 04, 2004 1:55 pm
Location: Hankasalmi
Contact:

Re: INFERNO

Post by sirclansman »

Spunkmeyer wrote:En kyllä edelleenkään tajua onko lehden artikkeli kirjoitettu mitään tarkoittaen vai täytenä parodiana, mutta meikäläisen mielipiteen tästä levystä se auttoi kääntämään totaalisesti. Nyt on tokavika biisi menossa eikä yhtään heikkoa biisiä ole vielä tullut vastaan.
Eiköhän tuo ihan tosimielellä kirjoitettu, ilman parodiaa. Kyllä tuolla palstalla on tarkoitus nostaa esiin Inffin toimituksen mielestä oikeasti hyviä ja relevantteja levyjä eikä suinkaan mollata niitä. Tätä samaahan kokeiltiin lehdessä joku 4-5-vuotta sitten (muistaakseni) Unohdettu klassikko -nimisenä palstana, mutta silloin homma ei ottanut tulta munilleen.

Kiitoksia muuten yllekirjoittaneelle palautteen antamista. Olen itse ainakin sitä kaivannut, ja nyt haastan muutkin mukaan, eli kertokaa ihmiset, mikä esim. tuoreimmassa Infernossa oli hyvää, mikä huonoa ja mikä silltä ja väliltä. Ja näin saa toimia myös jokaisen numeron kohdalla jatkossakin!
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Spunkmeyer wrote:
EDIT: nostan hattua Itäkylälle. Sehän on nostanut palstansa tasoa tänä vuonna. Ei enää vituta sen juttujen lukeminen.
Muistetaanpa sekin, että Riitan panos ei rajoitu Lontoon-palstaan, vaan nainen kirjoittaa säännöllisesti lehden haastisjuttuja sieltä laajimmasta päästä. Nytkin Enslavedin ja Killing Joken.
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: INFERNO

Post by Spunkmeyer »

MRiekki wrote:
Spunkmeyer wrote: EDIT: nostan hattua Itäkylälle. Sehän on nostanut palstansa tasoa tänä vuonna. Ei enää vituta sen juttujen lukeminen.
Muistetaanpa sekin, että Riitan panos ei rajoitu Lontoon-palstaan, vaan nainen kirjoittaa säännöllisesti lehden haastisjuttuja sieltä laajimmasta päästä. Nytkin Enslavedin ja Killing Joken.
Joojoo, muistan kyllä, tarkoitin vain tuota vakituista palstaa. Tämän persoonallinen kirjoitustapa on aina toisinaan erottunut... noh, perushaastiksista. Edelleen vituttaa että tämä kehtasi suhtautua Judas Priestiin kriittisesti pari vuotta sitten :D
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: INFERNO

Post by Spunkmeyer »

sirclansman wrote:Kiitoksia muuten yllekirjoittaneelle palautteen antamista. Olen itse ainakin sitä kaivannut, ja nyt haastan muutkin mukaan, eli kertokaa ihmiset, mikä esim. tuoreimmassa Infernossa oli hyvää, mikä huonoa ja mikä silltä ja väliltä. Ja näin saa toimia myös jokaisen numeron kohdalla jatkossakin!
Minulle käy yleensä niin etten muista enää lehden luettuani mikä oli erityisen hyvää ja mikä huonoa. Huonoa tulee tuskin koskaan vastaan. Tuskin ketään kiinnostaa valitukset siitä jos esim. olen eri mieltä jostain Dream Evilin uuden levyn arvostelusta :D
Tällä kertaa oli vaan niin huikea juttu että piti lopettaa lehden luku, pistää levy soimaan ja tulla nettiin avautumaan. Eli tavallaan aika onnistunut artikkeli.
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Numero 9/2010 (ilm. 5.11.) esittelyssä: www.inferno.fi

Liveissä ja levyblogissa vaikka mitä. Stam1na-skabakin linjoilla.
Jussi
Posts: 10663
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: INFERNO

Post by Jussi »

MRiekki wrote:Numero 9/2010 (ilm. 5.11.)
Huomasin vkonloppuna, ettei tällaista nroa ole kyllä koskaan tullut ja kävin sitten täyttämässä tämän palautelomakkeen kotisivuilla. Ei sieltä kyllä vastausta ole tänään näkynyt. Kestotilaaja haluaa läpyskänsä, prkle!
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Jussi wrote:
MRiekki wrote:Numero 9/2010 (ilm. 5.11.)
Huomasin vkonloppuna, ettei tällaista nroa ole kyllä koskaan tullut ja kävin sitten täyttämässä tämän palautelomakkeen kotisivuilla. Ei sieltä kyllä vastausta ole tänään näkynyt. Kestotilaaja haluaa läpyskänsä, prkle!
Yhteystietosivuilla lukee:

KAIKKI tilauksiin liittyvät asiat: 03 4246 5302 / tilaajapalvelu(at)popmedia.fi


Pistin asiasi eilen oikeaan osoitteeseen.
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Numero 10/2010 (ilm. 10.12.) esittelyssä: www.inferno.fi
Night
Posts: 245
Joined: Fri Feb 20, 2009 5:55 pm
Location: Riihimäki

Re: INFERNO

Post by Night »

Sitkeistä yrityksistä huolimatta en ole koskaan onnistunut tulemaan kestotilaajaksi, vaikka niin uhataan, kun tilaa ne muutamat näytelehdet sillä läpyskällä joka on irtonumeroiden välissä - ne muutamat numerot tulee, mutta vaikken ole koskaan irtisanonut lehteä, ei enää luvattujen numeroiden jälkeen ole tullut yhtäkään. Ei ole edes ollut tarkoitus sanoa irti, vaan nimenomaan tilata se hemmetin läpyskä, mutta ei ole onnistunut.

Vieläkö sama käytäntö?
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Night wrote:Sitkeistä yrityksistä huolimatta en ole koskaan onnistunut tulemaan kestotilaajaksi, vaikka niin uhataan, kun tilaa ne muutamat näytelehdet sillä läpyskällä joka on irtonumeroiden välissä - ne muutamat numerot tulee, mutta vaikken ole koskaan irtisanonut lehteä, ei enää luvattujen numeroiden jälkeen ole tullut yhtäkään. Ei ole edes ollut tarkoitus sanoa irti, vaan nimenomaan tilata se hemmetin läpyskä, mutta ei ole onnistunut.

Vieläkö sama käytäntö?
Kiitos ilmoituksesta. Eipä tuon todellakaan noin pitäisi pelata... Pistänpä asiasta tutkintapyyntöä eteenpäin.
hyrrä
Posts: 644
Joined: Thu Jul 24, 2008 5:01 pm
Location: Helsinki / Turku

Re: INFERNO

Post by hyrrä »

MRiekki wrote:
Night wrote:Sitkeistä yrityksistä huolimatta en ole koskaan onnistunut tulemaan kestotilaajaksi, vaikka niin uhataan, kun tilaa ne muutamat näytelehdet sillä läpyskällä joka on irtonumeroiden välissä - ne muutamat numerot tulee, mutta vaikken ole koskaan irtisanonut lehteä, ei enää luvattujen numeroiden jälkeen ole tullut yhtäkään. Ei ole edes ollut tarkoitus sanoa irti, vaan nimenomaan tilata se hemmetin läpyskä, mutta ei ole onnistunut.

Vieläkö sama käytäntö?
Kiitos ilmoituksesta. Eipä tuon todellakaan noin pitäisi pelata... Pistänpä asiasta tutkintapyyntöä eteenpäin.
Mulla sama juttu.
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Jos teitä vastaavia tapauksia on enemmänkin, pistäkää mulle y-viestillä tietonne, niin pannaan kaivaen mistä tällainen epätoiminta johtuu. Kiitos.
Astorethein

Re: INFERNO

Post by Astorethein »

Uusi numero osoittautui nytkin totutun mielenkiintoiseksi lukupaketiksi, vaikka aivan kaikkea ei olekaan vielä tullut käytyä läpi. Impaled Nazarenen ja Motörheadin haastattelut olivat erityisen antoisia, molemmissa jutuissa kun puhuuu varsin persoonallinen ja voimakkaitakin mielipiteitä omaava henkilö. Aadolfin teksti oli jälleen kerran hauskaa luettavaa, mitä kuvamateriaali tuki täydellisesti. Tällä kertaa mukana tuntui muuten olevan levyarvioita erityisen paljon, en ainakaan muista, että niitä ennen olisi ollut näin monta sivullista.

Seuraavaksi täytyy ahmaista lehdestä se, mitä siitä vielä on jäljellä, sulkea ovet ja ikkunat, vaipua hiljalleen horrostilaan ja havahtua kun seuraava numero taas kolahtaa postiluukusta.
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Inffin saitti alkaa elää aktiivisempaa elämää hieman muuttunessa mallissa. Viilaukset ovat vielä vähän vaiheessa, mutta uusina juttuina mainittakoon tässä vaiheessa Infernon vuoden levyt 2010 ja Turisas-haastispätkää. www.inferno.fi
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Perjantaina 28.1. ilmestyvän vuoden ekan Infernon tiedot linjoilla. Samassa osoitteessa Bodom-skabaa, ties mitä uutta haastista ja kaiken maailman levyblogeja. www.inferno.fi
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

...ja nyt siellä olisi perjantaina 25.2. ilmestyvää numeroa esillä. Ja kaikkea muuta kans, tietty. www.inferno.fi
uudii
Posts: 35
Joined: Fri Feb 13, 2009 2:38 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: INFERNO

Post by uudii »

Olipa muuten helvetin tyylikäs kansi tässä tuoreimmassa numerossa! Ja tietysti sydäntä lämmitti ylipäänsä Moonsorrow-juttu, kun levykin ilmestyi juuri.

Sen sijaa Ajattara-juttu aiheutti lievää vitutusta. Sitä lukiessa tuli samanlainen olo, kun baarissa selvänä umpiördääjien kanssa.
Astorethein

Re: INFERNO

Post by Astorethein »

Mikähän on syynä, etten itse saanut lehteä ainakaan vielä perjantaina? Olen jokin aika sitten muuttanut uuteen osoitteeseen ja olen myös ilmoittanut tilaajatietojen muutoksesta, tosin vasta pari viikkoa ennen tämän uuden numeron ilmestymistä. Lähetin infoa siihen Popmedian osoitteeseen, johon kaikki tilauksia koskevat asiat on neuvottu lähettämään. Meniköhän ilmoitukseni oikeaan paikkaan?
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Astorethein wrote:Mikähän on syynä, etten itse saanut lehteä ainakaan vielä perjantaina? Olen jokin aika sitten muuttanut uuteen osoitteeseen ja olen myös ilmoittanut tilaajatietojen muutoksesta, tosin vasta pari viikkoa ennen tämän uuden numeron ilmestymistä. Lähetin infoa siihen Popmedian osoitteeseen, johon kaikki tilauksia koskevat asiat on neuvottu lähettämään. Meniköhän ilmoitukseni oikeaan paikkaan?
Meni, mutta veikkaisin, että osoitteenmuutos astuu voimaan vasta seuraavasta numerosta.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: INFERNO

Post by Ice »

Ihmettelin että miksi Bodom jutussa puhutaan uudesta levystä kahdeksantena levynä, kun studiolevyistähän kyseessä on seitsemäs julkaisu. Jostain syystä vissiin tuo covereita sisältänyt kokoelma Skeletons.... on laskettu tähän mukaan. Yleensähän tällaisissa lasketaan aina vain uutta materiaalia sisältäneet studiolätyt, tai sitten kokonaismäärässä muutkin kokoelmat, kuten livet ja best offit.
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Inferno #85:n (3/2011, ilm. 25.3.) sisältö, tiiserijutut ja paljon muuta uutta linjoilla: www.inferno.fi
MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

MRiekki

Re: INFERNO

Post by MRiekki »

Uusi Septicflesh-albumi The Great Mass kuunneltavana kokonaisuudessaan Infernon sivuilla.

Jatkossa näitä kuunteluja on tulossa enemmänkin. Ja kenties vähän reilummin ennen julkaisupäivää, joka on tässä tapauksessa 20.4.
Post Reply