Beast in Black

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
empty testicles
Posts: 97
Joined: Wed Feb 18, 2015 4:42 pm

Re: Beast in Black

Post by empty testicles »

Kertsillä pääsis hyvin euroviisuihin. Kiva renkutus, levyä odotellessa.
Metal Heart
Posts: 130
Joined: Sun Apr 22, 2007 1:05 pm

Re: Beast in Black

Post by Metal Heart »

Hitsi, että mä tykkään tuosta Yanniksen äänestä. Tsekatkaa nyt hyvät ihmiset se Wardrum myös. Huippukamaa sekin.
Jonius
Posts: 402
Joined: Wed Mar 10, 2010 2:50 pm

Re: Beast in Black

Post by Jonius »

Metal Heart wrote:Hitsi, että mä tykkään tuosta Yanniksen äänestä. Tsekatkaa nyt hyvät ihmiset se Wardrum myös. Huippukamaa sekin.
On kyllä todella hyvä ja monipuolinen ääni. Ja biisihän jäi heti päähän soimaan.
Icarus
Posts: 52
Joined: Tue May 10, 2011 3:46 pm

Re: Beast in Black

Post by Icarus »

Hyvä biisi mutta kertsi tosiaan aika pop, vähän liiankin omaan makuun, muuten nuo discotykytykset ihan jees. Itse tykkäsin enemmän niistä kahdesta biisistä mitä livenä tuli kuultua. Tarkoituksella valittu tällänen helposti lähestyttävä biisi ekaksi sinkuksi(?). Jotkut tietysti repii jo facen kommenteissa housujaan kun on niin geneeristä.
Davy Jones
Posts: 844
Joined: Mon Jul 09, 2007 3:51 pm

Re: Beast in Black

Post by Davy Jones »

Jonius wrote:
Metal Heart wrote:Hitsi, että mä tykkään tuosta Yanniksen äänestä. Tsekatkaa nyt hyvät ihmiset se Wardrum myös. Huippukamaa sekin.
On kyllä todella hyvä ja monipuolinen ääni. Ja biisihän jäi heti päähän soimaan.
Siis tuo äänihän on kuin kombo Olzonista (biisin alku) ja Hietalasta (kertsissä)! :D Muutenkin biisistä tulee tuon aikaiset Nightwishin suoraviivaisemmat biisit jotenkin mieleen.

Tarttuva on joo. Saa nähdä, kestääkö kuinka montaa kuuntelua.
HeadCrusher
Posts: 210
Joined: Tue Aug 19, 2014 3:49 pm
Location: Hki

Re: Beast in Black

Post by HeadCrusher »

Kabanen teki sit toisen Beastin tarpeettomaksi yhdellä biisillä. :D

Vaikka meno onkin disko ja reippasti, niin ei haittaa.
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Beast in Black

Post by heraklos »

HeadCrusher wrote:Kabanen teki sit toisen Beastin tarpeettomaksi yhdellä biisillä. :D
No, ei todellakaan tehnyt. Tai ehkä joillekuille, muttei minulle. Omalla kohdallani ( jos ei laulajaa huomioida lainkaan) tämä on iso voitto: yhdestä hyvästä bändistä sukeutui kaksi hyvää bändiä. Ja jo tämän yhden biisin perusteella voi sanoa, että myös Beast In Black teki paremman levyn kuin Accept.

Battle Beastin suhteen omalla kohdallani on niin, että Bringer Of Painista tuli paras BB:n levy. Ainoa nillityksen kohde BB:n levyllä on se diskobiisi. Muutoin se levy on kuin suoraan tehty minulle. Melkein täydellinen levy. Vain Accept on aikoinaan päässyt yllättämään meikäläisen yhtä paljon.

Mielenkiinnolla ja innostuneena toki odottelen Beast In Blackin levyä. Hienoa muuten, että ketään muuta ei häiritse tuo kreikkalainen laulaja. Pakostakin tulee Conchita mieleen. Parrakas mies ja naisen ääni. :| No, jos joskus tottuisi tuohon laulajaan. Voi toki viedä sen 20 vuotta.
korrosive
Posts: 131
Joined: Wed Mar 23, 2005 7:34 am
Location: Kotka

Re: Beast in Black

Post by korrosive »

Mitä vittua? Luukutin tuota biisiä kotimatkalla autossa varmaan kolmekymmentä kertaa ja mietin kuka tämä naislaulaja oikein on? :lol: Törkeän kova biisi. Harvoin tulee tämmöisiä wtf-hetkiä musiikin kanssa. Viime aikoina on jäänyt musiikinkuuntelu vähemmälle ja uusista julkaisuista ei ole mikään iskenyt millään lailla. Sitten tulee tämä. Ihan tolkuttoman kova ralli. Heti kuulee kenen tekemä biisi on kyseessä. Kaikk Kabasen ajani Battle Beastin biisien koukut joista tykkäsin ovat mukana. Tämä yksi biisi pyyhkii jo pöytää jokaisella Battle Beastin uuden levyn biiseistä. Toivottavasti Kabanen vetelee niitä Udo-vokaalejaan levyllä. Odotukset nousivat juuri tappiin.
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Beast in Black

Post by heraklos »

korrosive wrote:Mitä vittua? Luukutin tuota biisiä kotimatkalla autossa varmaan kolmekymmentä kertaa Törkeän kova biisi. Harvoin tulee tämmöisiä wtf-hetkiä musiikin kanssa. Viime aikoina on jäänyt musiikinkuuntelu vähemmälle ja uusista julkaisuista ei ole mikään iskenyt millään lailla. Sitten tulee tämä. Ihan tolkuttoman kova ralli.
Onneksi olkoon! On aina hieno tunne, kun musiikki koskettaa. Niin ja mikäs sen hienompaa, kun niin tapahtuu vielä vanhemmalla iällä.
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Beast in Black

Post by heraklos »

Onko kenelläkään tietoa, kuka tulee soittamaan keikoilla kosketinsoittimia? Toivottavasti ei tule taustanauhalta. :|
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Beast in Black

Post by Jussi »

^ ei ole edes tietoa, kuka ne on levylle soittanut; samaa toivon että olisi edes livesoittaja mutta eiköhän tuo nykyajan säästötyyli 'kiipparistilla tulisi tylsää' ole Sabatonin ja monen muun tapaan se malli.

Hyvä kun eilen ennen tuon kuuntelemistani Sami edellä kuvasi biisiä Dreamtalemaiseksi kai kertsin vuoksi ja toinen fb:n puolella kuuli puolestaan Heavenlyä tässä Blind And Frozenissa. Ehkä se oli tuo korkeampi laulutapa tässä biisissä & sen verseissä? Yhtä kaikki, minulle "ihan" hyviä suosituksia nuo kaksi esimerkkiä :D

Hyvä vaan että osoittaa jo tässä singlevaiheessa monipuolisuuttaan, kun aika perinteisempiä ja yksinkertaisemmilla kertseillään minusta suoraan huonompia ne Go To Hell (ansaitusti päätyi bonusbiisiksi kyllä) ja End Of The World olivat. Ihan kuin BB:in kolmea parasta (Beyond The Burning Skies, Bastard Son Of Odin & Familiar Hell, mitkä olivat jo positiivinen yllätys ylipäätään) lukuunottamatta koko loppulevy, liian perus by numbers -heviä. Euroviisukertsit, modulaatiot ja tuollainen humppakiippariyllätys, mikä loppukolmanneksella tässä BAF:illakin tulee, tekevät kummia!
Bullroarer
Posts: 83
Joined: Wed Jul 04, 2007 10:39 pm
Location: Pori

Re: Beast in Black

Post by Bullroarer »

Olipas kova biisi! Tää laulaja vaikutti hyvältä jo silloin viime vuoden Tuskassa, mutta en silti osannut odottaa ihan noin kovaa suoritusta. Battle Beast ei viime levyllään vakuuttanut, ja jatkossa sen voi aivan huoletta sivuuttaa kokonaan. Berserkeriä odotellessa.
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Beast in Black

Post by heraklos »

En muuten ihan täysin ymmärrä tätä vastakkainasettelua Beast In Black vs. Battle Beast näin musiikin kuluttujan näkökulmasta. Itse nautin tai yritän nauttia molemmista bändeistä. Nämä bändit eivät mielestäni ole toisensa poissulkevia. No, monenlaista ahdasmielisyyttä on. Minulla tuo ahdasmielisyys taas kohdistuu joitakuita laulajia kohtaan.

Veikkaisin, että Kabasen potkiminen aikoinaan pois (juu, ei ollut reilua) on nyt kummankin leirin voitto. Molemmat tulevat menestymään hyvin. Voisin myös väittää, että Kabanenkin on tyytyväinen tällä hetkellä, jos ja kun bändikemia on hyvä tällä kertaa. Ajatelkaapa työympäristöä: jos siellä on koko ajan vittumaista, niin ei se ole kenenkään etu. Minusta Unholy Saviorista huokui se, ettei kaikki ollut kohdallaan, kun oli niin surkeita biisejä tuloksena.
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Beast in Black

Post by Jussi »

Parempi se US on itelle kuin tuo uusi(o) 'BB': Lionheart, I Want The World.., Touch In The Night & molemmat ensiluokkaiset slovarit = eivät ole huonosti / 9 varsinaisesta biisistä, jos ei mikään kiitettävän arvoinen albumi myöskään.
heraklos wrote:En muuten ihan täysin ymmärrä tätä vastakkainasettelua Beast In Black vs. Battle Beast näin musiikin kuluttujan näkökulmasta. Itse nautin tai yritän nauttia molemmista bändeistä. Nämä bändit eivät mielestäni ole toisensa poissulkevia. No, monenlaista ahdasmielisyyttä on. Minulla tuo ahdasmielisyys taas kohdistuu joitakuita laulajia kohtaan.
Noinhan se on, mutta itsekin toit Battle Beastia tähän ..In Blackin ketjuun mukaan; miksi tehdä niin ollenkaan jos et halua olla ruokkimassa tuota asettelua? Puhu vain aiheenmukaisesta tässä sitten.
heraklos wrote:Battle Beastin suhteen omalla kohdallani on niin, että Bringer Of Painista tuli paras BB:n levy. Ainoa nillityksen kohde BB:n levyllä on se diskobiisi. Muutoin se levy on kuin suoraan tehty minulle. Melkein täydellinen levy.
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Beast in Black

Post by heraklos »

^ Tulipahan mainittua BB:stä, mutta se ei silti ole pois Beast In Blackista yhtään. Siksi siitä mainitsin, mutta pahoittelut siitä sitten.

Tuodaan nyt kerta kiellon päälle, kun itsekin mainitsit Battle Beastin uusimman levyn. :wink: Sen sanon, että nimibiisi Bringer Of Pain on sellaista metallin riemukiitoa, että ihmettelen kovasti, jos joku metallidiggari ei siitä kappaleesta pidä. Kitarasoolo on hyvä, laulaja on suvereeni, biisissä on potkua, melodisuutta ja energisyyttä.

Sillä ei tietenkään ole juuri minkään valtakunnan merkitystä, mutta itse olen aika intensiivisesti kuunnellut raskaampaa rockia vuodesta 1981, ja minuun tuo Bringer Of Pain kolahtaa ja lujaa. Kaikenlaista on tullut vuosien varrella kuunneltua ja kuultua. Eikä se ole minulta pois, jos joku ei Battle Beastista tykkää. Niin ja olen onnellinen muidenkin puolesta, jos kokevat samoin jostakin muusta musiikista.

En kylläkään ole tässä mitään vastaikkainasetteluasetelmaa luomassa, vaan lähinnä päinvastoin. Yritän tuoda esiin sitä, mitä jo edelläkin sanoin, että molemmista voi tykätä.

Ainoa ongelma minulle Beast In Blackissa on tuo laulaja. Mutta niin se vain on, jos jokin asia ärsyttää, niin se vain ärsyttää. Eihän sitä nyt kaikista laulajista voi tykätä. Joka tapauksessa kyllä Beast In Black tulee menestymään, ja sehän on hienoimpia asioita, mitä voi tapahtua.

( Toivottavasti en sentään pahoittanut kenenkään mieltä. Hermot on kireällä kortisonikuurista johtuen, ja se voi näkyä tekstistäkin.)
Desibelius
Posts: 18
Joined: Wed Jan 11, 2017 11:46 am

Re: Beast in Black

Post by Desibelius »

Jostain syystä odotin jotain riffittelyhybridiä Priestin Painkillerin ja BB:n Black Ninjan välimaastosta. Tulikin tätä geneeristä narniaheavya, jossa koskettimet pääosissa ja kertsi slaavilaista iskelmää. No, sitä kannattaa tehdä, mikä myy. Uniikkia on naislaulaja, joka paljastuukin lyhyttukkaiseksi parrakkaaksi mieheksi..
Heinrich von Totschlag
Posts: 736
Joined: Sun Jul 27, 2003 8:13 pm
Location: Hauptstadt Höllesinki

Re: Beast in Black

Post by Heinrich von Totschlag »

Olenko ainoa, jonka mielestä kertsi lainailee enennän kuin ihan vähän U.D.O:n Blitz of Lightningia?

[youtube]XfzcMbdcBVY[/youtube]
Davy Jones
Posts: 844
Joined: Mon Jul 09, 2007 3:51 pm

Re: Beast in Black

Post by Davy Jones »

edit -
Last edited by Davy Jones on Sun Sep 10, 2017 12:20 pm, edited 1 time in total.
MeisterAde
Posts: 80
Joined: Sun Sep 18, 2016 7:53 pm

Re: Beast in Black

Post by MeisterAde »

Heinrich von Totschlag wrote:Olenko ainoa, jonka mielestä kertsi lainailee enennän kuin ihan vähän U.D.O:n Blitz of Lightningia?
Et. Eka mielikuva itsellä oli, että nyt tehdään vahvasti Faceless World -ajan U.D.O.-pastissia. Ei se väärin ole.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Beast in Black

Post by Sabbathman »

Davy Jones wrote:
Jussi wrote:Parempi se US i(o) 'BB': Lionheart, I Want The World.., Touch In The Night & = / 9
@£$€{{{{{]]][{€€$€$€$€$€$€€$€$£$

Onneksi pääsee parin viikon päästä kuuntelemaan kunnon power metalia ilman lumirajan autistia.
Jussi tuo usein esiin knoppitietoa bändeistä, levyistä ja biiseistä (tuskin hänkään koko ajan tietää/muistaa joka bändistä kaikkia yksityiskohtia, vaan tarkistaa asiansa ja sitten lataa sen tänne) sekä kirjoittaa omalaatuisella tyylillään, välillä pitää lukea teksti kahteenkin kertaan että pääsen perille...mutta pidetään keskustelu kuitenkin asialinjalla ilman tuollaisia haukkumisia, eikös näin Kapteeni?
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Beast in Black

Post by heraklos »

Heinrich von Totschlag wrote:Olenko ainoa, jonka mielestä kertsi lainailee enennän kuin ihan vähän U.D.O:n Blitz of Lightningia?

[youtube]XfzcMbdcBVY[/youtube]
Ja minä en huomannut mitään. :D Hassua tässä on se, että Blitz Of Lightning on vielä suosikkibiisejäni. :slap:
HeadCrusher
Posts: 210
Joined: Tue Aug 19, 2014 3:49 pm
Location: Hki

Re: Beast in Black

Post by HeadCrusher »

heraklos wrote:En muuten ihan täysin ymmärrä tätä vastakkainasettelua Beast In Black vs. Battle Beast näin musiikin kuluttujan näkökulmasta. Itse nautin tai yritän nauttia molemmista bändeistä. Nämä bändit eivät mielestäni ole toisensa poissulkevia. No, monenlaista ahdasmielisyyttä on. Minulla tuo ahdasmielisyys taas kohdistuu joitakuita laulajia kohtaan.


Minusta Unholy Saviorista huokui se, ettei kaikki ollut kohdallaan, kun oli niin surkeita biisejä tuloksena.
Jos ja kun viittasit mun aiempaan kommenttiin, niin kysehän on puhtaasti musiikista. 'Post-Kabanen' ( :D ) Battle Beastin näyttö on tässä vaiheessa yksi musiikillisesti aika hukassa oleva levy. Beast in Blackin ansioluetteloon voi lyödä kaikki tähän mennessä julkaistut kappaleet. Ei tässä mistään vastakkainasettelusta ole kyse.

Sitä paitsi, Unholy Savior on Battle Beastin paras levy. Steelillä on ehkä parempia kappaleita, mutta en ole vieläkään tottunut Niten lauluihin.
heraklos
Posts: 1843
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Beast in Black

Post by heraklos »

HeadCrusher wrote: Sitä paitsi, Unholy Savior on Battle Beastin paras levy.
Minulle se on sieluton levy, joka jäi levyhyllyyn ja näin ollen ostamatta. En saanut siitä levystä oikein mitään irti. Itse aion nauttia molempien bändien musiikista. Beast In Blackissa se nautinto jää vain instrumentaaliselle puolelle omalla kohdallani. Olen kuitenkin onnellinen muiden puolesta, jos pystyvät nauttimaan BIB:stä laulajasta huolimatta tai jopa pitävät Yannista hyvänä laulajana. Niin ja voihan joskus käydä niinkin, että tuohonkin laulajaan tottuu.

Varmaan jokainen on joskus kohdannut bändin, jonka laulaja ei miellytä ja joka pilaa kuuntelunautinnon. Instrumentaalisesti tämä uusi BIB-biisi on mitä mainioin. Sävellystyö on kohdillaan.
Viiksi-Vallu
Posts: 179
Joined: Fri Jan 16, 2004 8:05 pm
Location: Oulu

Re: Beast in Black

Post by Viiksi-Vallu »

HeadCrusher wrote:Sitä paitsi, Unholy Savior on Battle Beastin paras levy. Steelillä on ehkä parempia kappaleita, mutta en ole vieläkään tottunut Niten lauluihin.
Saattaa muuten olla omasta mielestänikin. Uskomattoman hyvä levy! Tosin kaikki kolme ekaa on todella lähellä toisiaan, Bringer of Pain jää kyllä jonkun verran noista kolmesta ekasta. Siinä on _todella_ hyviä (Straight to the Heart, Beyond the Burning Skies, Bastard Son of Odin) ja sitten taas _todella_ tylsiä (King For a Day, Dancing With the Beast, Far From Heaven). Familiar Hell ja We Will Fight ovat taas hyviä biisejä ja Bringer of Pain ja Lost in Wars tylsiä. Melkoinen vuoristorata biisejä, joissa mennään laidasta laitaan eli todella epätasainen kokonaisuus tuo Bringer of Pain on kyllä. Jos en pitäisi Nooran laulusta niin paljon, niin pisteitä ropisisi huomattavan paljon vähemmän tälle levylle.

Berserkeriä odotellessa, kiima kasvaa :D
Viiksi-Vallu
Posts: 179
Joined: Fri Jan 16, 2004 8:05 pm
Location: Oulu

Re: Beast in Black

Post by Viiksi-Vallu »

HeadCrusher wrote:Sitä paitsi, Unholy Savior on Battle Beastin paras levy. Steelillä on ehkä parempia kappaleita, mutta en ole vieläkään tottunut Niten lauluihin.
Saattaa muuten olla omasta mielestänikin. Uskomattoman hyvä levy! Tosin kaikki kolme ekaa on todella lähellä toisiaan, Bringer of Pain jää kyllä jonkun verran noista kolmesta ekasta. Siinä on _todella_ hyviä (Straight to the Heart, Beyond the Burning Skies, Bastard Son of Odin) ja sitten taas _todella_ tylsiä (King For a Day, Dancing With the Beast, Far From Heaven). Familiar Hell ja We Will Fight ovat taas hyviä biisejä ja Bringer of Pain ja Lost in Wars tylsiä. Melkoinen vuoristorata biisejä, joissa mennään laidasta laitaan eli todella epätasainen kokonaisuus tuo Bringer of Pain on kyllä. Jos en pitäisi Nooran laulusta niin paljon, niin pisteitä ropisisi huomattavan paljon vähemmän tälle levylle.

Berserkeriä odotellessa, kiima kasvaa :D
Post Reply