Battle Beast

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Cpa
Posts: 122
Joined: Tue Apr 20, 2010 3:21 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Cpa »

Sitä odotellessa. En kyl jaksa ennakkoon tilaa.
heraklos
Posts: 1844
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: BATTLE BEAST

Post by heraklos »

Höh, ei sitten ole Stay Blackiä levyllä... :wall:
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Balm »

Vittu ku on kallis. :evil:
Cpa
Posts: 122
Joined: Tue Apr 20, 2010 3:21 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Cpa »

Balm wrote:Vittu ku on kallis. :evil:
Taidat jäädä vararikkoon
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Balm »

Cpa wrote:Taidat jäädä vararikkoon
Koska tuo levy on niin kallis? Ei, en jää, enkä aio sitä tuolla hinnalla ostaa. Vaikka se maksaisi tonnin, tuskin menisin vararikkoon, mutta voisi taas kysyä, että kuka vitun hullu maksaisi 1000 € cd-levystä.
Koomikko

Re: BATTLE BEAST

Post by Koomikko »

Balm wrote:Vittu ku on kallis. :evil:
Äh, eikä ole. Minulle ainakin ihan sama maksaako hyvä levy 10 vai 20 euroa. Huonoa nyt ei kannata ostaa vaikka maksaisi 20 centtiä.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Balm »

Koomikko wrote:Äh, eikä ole. Minulle ainakin ihan sama maksaako hyvä levy 10 vai 20 euroa.
20 € maksaisin kernaasti vinyylistä, mutta CD vaatisi jotain oheen, että alkaisin sijoittaa. Täytyy odotella että lätty halpenee tai joku julkasee sen LP:nä.
Lector [teloch]
Posts: 293
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:14 pm
Location: Pori

Re: BATTLE BEAST

Post by Lector [teloch] »

Kyllä mä ainakin odottelen että hinta tippuu kymppiin tai alle. Potentiaalisesti hyvä levy. Pidin paljonkin niistä biiseistä mitä oli tyrkyllä ympäri nettiä aikanaan. Nyt kun on sitten ajan kanssa ja kenties aiempaa paremmalla budjetilla väännetty "soundit kohdilleen", on tuo levy kuulostanut uskomattoman surkealta niiltä osin mitä sitä olen kuullut. Toisaalta, jos siellä on vielä veivattu nappuloita ennen levyjen prässäämistä ja nuo kuulemani pätkät ovat vielä jotain pientä demottelua, julkaisun kuulostaessa omaan korvaani paremmalta, voin kyllä tähän tapaukseen sijoittaa sen 20e.

Ja tähän se "eka demo oli paras" -vitsi.
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Spunkmeyer »

Ei kyllä ole väliä mulle onko levyn hinta 5e vai 25e jos sen sisältö on PRICELESS. Ja BB:n tapauksessa taitaa olla. Maailmassa on monta levyä joiden sisältö on ollu mulle korvaamaton, ja olisin voinu maksaa niistä maltaita jos olisi ollut pakko. Pari euroa sinne tänne.
Germaniac
Posts: 638
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:20 pm
Location: Tyranki
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Germaniac »

Spunkmeyer wrote:Maailmassa on monta levyä joiden sisältö on ollu mulle korvaamaton, ja olisin voinu maksaa niistä maltaita jos olisi ollut pakko. Pari euroa sinne tänne.
Näin on, raha on vain rahaa. Eihän se oo ku antaa setelin.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Ice »

No mä en ite 20 e tuosta tule kyllä maksamaan, vaikka varma ostos onkin, Anttila hinta vedetty tuohon jostain syystä. No se 18 e on kipuraja, mutta jos on 15 e uutena on mun mielestä se oikea hinta levystä. Ei se ole parista eurosta kiinni vaan periaatteesta.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Balm »

Ice wrote:No mä en ite 20 e tuosta tule kyllä maksamaan, vaikka varma ostos onkin, Anttila hinta vedetty tuohon jostain syystä. No se 18 e on kipuraja, mutta jos on 15 e uutena on mun mielestä se oikea hinta levystä. Ei se ole parista eurosta kiinni vaan periaatteesta.
:beer: Nimenomaan. Tuossa hinnassa nyt sattuu olemaan ns. "riistolevy-yhtiölisä", jota minäkään en suostu maksamaan. Kyllä se hinta sieltä vielä tippuu aikanaan.
Cpa
Posts: 122
Joined: Tue Apr 20, 2010 3:21 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Cpa »

Balm wrote:
Cpa wrote:Taidat jäädä vararikkoon
Koska tuo levy on niin kallis? Ei, en jää, enkä aio sitä tuolla hinnalla ostaa. Vaikka se maksaisi tonnin, tuskin menisin vararikkoon, mutta voisi taas kysyä, että kuka vitun hullu maksaisi 1000 € cd-levystä.
Noh, tuohan on melko normaali hinta uudelle levylle, varsinkin Levykauppa X:ssä. Toiseks tuo on ensimmäinen plätty ja hieman harvinaisempi tapaus.. Uusien levyjen normaalihinta pyörii siinä 15 € ja 22 € välillä, jos on normaali levy eikä mitään LTD/Digipack-versioo. :)
Autumnal
Posts: 554
Joined: Fri Aug 23, 2002 11:00 pm
Location: Praha
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Autumnal »

Itekään en missään nimessä oo maksamassa 19,90e tuosta levystä (kuten en mistään muustakaan perus cd-levystä) , vaikka se tulee mulle luultavasti olemaan yksi tämän vuoden kovimpia. Jos ois järkihinta niin oisin jo ennakkotilannut, mutta eiköhän tuon tosiaan löydä fiksuunkin hintaan vielä.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Balm »

Cpa wrote:Noh, tuohan on melko normaali hinta uudelle levylle, varsinkin Levykauppa X:ssä.
Noh, ei se kyllä ole. Katsastin randomilla mieleen tulleilta bändeiltä uusien levyjensä hintoja Äxästä ja olivat välillä 15,90 - 17,90. Esim. Turisaksen uusi normi-CD maksaa tuon 15,90 ja LP 19,90. Siinä on hinnat järjissään.
Cpa wrote:Toiseks tuo on ensimmäinen plätty ja hieman harvinaisempi tapaus.
Annahan yksikin peruste sille, että Battle Beastin tuleva levy on harvinainen.
PsychoTapu

Re: BATTLE BEAST

Post by PsychoTapu »

Onneksi yhtye/yhtiö on hoitanut promootion niin hyvin, että ainoat kanavat mistä musiikkia löytää ennakkokuunteluun on Youtube.
Jussi
Posts: 10663
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: BATTLE BEAST

Post by Jussi »

Balm wrote:
Ice wrote:No mä en ite 20 e tuosta tule kyllä maksamaan, vaikka varma ostos onkin, Anttila hinta vedetty tuohon jostain syystä. No se 18 e on kipuraja, mutta jos on 15 e uutena on mun mielestä se oikea hinta levystä. Ei se ole parista eurosta kiinni vaan periaatteesta.
:beer: Nimenomaan. Tuossa hinnassa nyt sattuu olemaan ns. "riistolevy-yhtiölisä", jota minäkään en suostu maksamaan. Kyllä se hinta sieltä vielä tippuu aikanaan.
Jätkät kuulostaa niiltä vanhoilta suomalaisilta piheiltä ukoilta, jotka tulivat cittarin aspa-tiskilleni penäämään sitä kymmensenttistä, jonka kassakuitti oli kusettanut. Voi kuinka monta kertaa teki mieli kaivaa taskusta tuplaten saman arvon sisältävä kolikko ja kertoa että sen saisi vähemmällä vaivalla tilalle, jos mie saisin ensin heittää sillä otsaan. :dead: SE ON SE PERIAATE, vittu, kaiken pahan alku.
heraklos wrote:Höh, ei sitten ole Stay Blackiä levyllä... :wall:
Mistäs tiedät? Sehän on voinut vaihtaa nimeä kuten usea muukin. Varmastikaan ei ole noin harva jo julkaistu demobiisi levyllä, miten nimet nyt osoittavat. Tai sitten on lupa odottaa melkoista kultaa, mikäli sellaisia on ollut varaa jättää varastoon. Ja Mapelta en mene viisastuneena edes kysymään, oliko ne niitä vai noita :D
heraklos
Posts: 1844
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: BATTLE BEAST

Post by heraklos »

Jussi wrote:
heraklos wrote:Höh, ei sitten ole Stay Blackiä levyllä... :wall:
Mistäs tiedät? Sehän on voinut vaihtaa nimeä kuten usea muukin.
En tiedäkään varmuudella, mutta aika radikaalisti on sitten menty lyriikoitakin muuttamaan. :wink: Toivottavasti kuitenkin löytyy tuo biisi levyltä. Olisihan se hienoa saada Slaves To Metal -pastissi levylle mukaan... :pleez:
mape
Site Admin
Posts: 2761
Joined: Thu Aug 22, 2002 6:39 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by mape »

Levylafkoilla on hintaluokkajaottelu, joka määräytyy levyyn menneiden kulujen mukaan: jos studiosessio oli kallis, levyn PPD (hinta, jolla se myydään levy-yhtiöltä kauppiaalle), on korkeampi. Jos vähittäiskauppias maksaa levystä 7,90 sisään ja hintaan pitää lisätä alvit ja myyjän kate, niin ei se silloin lähde kaupasta hintaan 15,90. Jos taas levyn tekemiseen meni hikiset muutama tonni, niin levyn voi lafkalta myydä tukkurille vaikka hintaan 3,90. Silloin se lähtee järkevästä kaupastakin luultavasti alle 13 euron. Ja Stockalta samaan 22,90 -hintaan kuin muutkin levyt.

Halusiko joku keskustella Battle Beastista?
ts
Imperiumi Assistant
Posts: 1686
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:12 pm
Location: VANTAA!
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by ts »

Koomikko wrote:En usko, mutta Battle Beastin levystä, jos se on hyvä, voisin maksaa saman kuin vaikkapa airon meidenin levystä, jos se on hyvä :)
Airon Meidenin uusin on itseasiassa 2e halvempi samassa kaubamajassa.
Hugin
Posts: 200
Joined: Fri Jun 05, 2009 6:58 am

Re: BATTLE BEAST

Post by Hugin »

Cursarion wrote:Vaikka levyn luontikustannukset vaihtelevat, kuluttajan kannalta eniten väliä on loppupeleissä kuitenkin hinta-laatu -suhteella. Huono maku siitä jää jos kokee maksavansa ylihintaa..
Mun mielestäni on aivan luonnollista, että pienten kotimaisten levymerkkien vähempivolyymiset julkaisut on vähän kalliimpia kuin isojen kansainvälisten majorien massapainokset. Isoilla on isommat mahdollisuudet hintakilpailuihin ja ne varmaan vetää omat katteensa niistä kuitenkin itselleen.

Maksan ihan mielellään sen pari euroa kannatusrahaa.
mape
Site Admin
Posts: 2761
Joined: Thu Aug 22, 2002 6:39 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by mape »

Kuten ehkä nopeaälyisimmät huomaavat, threadista epäoleellisen paskan poistaminen ennustaa sitä, että aiheessa on jatkossa syytä pysyä. Kammetkaa Suur-Kajaanin suburbian kämppien hinnoista vaikka kuningaskuluttajan foorumilla, ne tuskin kiinnostavat sitä kansanosaa, joka lukisi mieluummin Battle Beastista.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Balm »

mape wrote:Levylafkoilla on hintaluokkajaottelu, joka määräytyy levyyn menneiden kulujen mukaan: jos studiosessio oli kallis, levyn PPD (hinta, jolla se myydään levy-yhtiöltä kauppiaalle), on korkeampi. Jos vähittäiskauppias maksaa levystä 7,90 sisään ja hintaan pitää lisätä alvit ja myyjän kate, niin ei se silloin lähde kaupasta hintaan 15,90.
Mutta nyt lähteekin jo hintaan 17,90.

Ottia tuota. :D
Palantyre
Posts: 477
Joined: Sun May 04, 2003 2:21 pm
Location: Pori

Re: BATTLE BEAST

Post by Palantyre »

Lääh, viikko enää tähän herkkuun. Nyt vasta tulin katsoneeksi tuota levyn biisilistaa, ja vähän harmittaa ettei ehkä lempparibiisiäni Hand in Handia löydy, elleivät sitten ole nimeä vaihtaneet. Noh, eipä se alkuperäinen tuolta kovolta mihinkään häviä.

Ei mulla mitään tärkeetä tässä, piti vaan vähän mehustella.
sirclansman
Grey Eminence
Posts: 543
Joined: Sat Dec 04, 2004 1:55 pm
Location: Hankasalmi
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by sirclansman »

Steeliä kunneltu raivolla pari päivää. Toimii! Menee saman tien tämän hetken vuoden 2011 top5-listalleni. Seuraavan Infernon arviosta voi lukea lisää.
Post Reply