Battle Beast

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
Jussi
Posts: 10657
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: BATTLE BEAST

Post by Jussi »

Cursarion wrote:Tuota, tuo on kyllä vanha biisi, joka oli Mikserissä ladattavissa. Aiemmin nimenä oli "Rebirth of the Beast".
Yourright. Mun moka, että tiluintron poisto, nimenmuutos ja alkurääkäisyn kastroiminen (jos näin voi sanoa, silti vähän huolestuttaa nyt, verratkaapa!) pisti noin hämäämään. Sekä DIY-demokokoelmansa viimeaikainen kuuntelemattomuus, nyt soi sitten vastapainoksi & River Of Blood menossa. Tämä on kyllä vain hieno biisi.

Nitte myös laulaa tämän "albumiversion" kertsin osin matalammalta, ei hjuva. Kunhan ei tee Teräsbetoneita ja innostuttaneen demon (monikossa BB:n tapauksessa) jälkeen eka levy olekin noloa paskaa; ihan ilman mitään ug-kvlt-ekasejase-lisiä. Mutta toivotaan parasta :|

ns: Death And Glory -olisikohan tämä parhain näistä julkaistuista, ainakin etenkin kun Enter The Metal World (Of Doom) ei ole mp3:en joukkoon taannoin kuulunut.
Mr Rami
Posts: 646
Joined: Fri Aug 23, 2002 6:02 am
Location: Piispanristi

Re: BATTLE BEAST

Post by Mr Rami »

Jussi wrote:Nitte myös laulaa tämän "albumiversion" kertsin osin matalammalta, ei hjuva. Kunhan ei tee Teräsbetoneita ja innostuttaneen demon (monikossa BB:n tapauksessa) jälkeen eka levy olekin noloa paskaa; ihan ilman mitään ug-kvlt-ekasejase-lisiä. Mutta toivotaan parasta :|
Liian moni lupaava ja loistava demobändi on enemmän tai vähemmän tyrinyt hommat debyyttiä vääntäessään, joten toivottavasti Battle Beast hoitaa homman kotiin. Ja tarvittaessa potkii tuottajan katuojaan tarpeen vaatiessa...

Esim. Teräsbetonilla kävin debyytin kanssa vähän heikosti, kun ne demovaiheen kovatkin biisit oli debyytille onnistuneesti huononnettu. Ja samoin kävi myös Twilight Guardiansille. Joten toivon nuorille bändeille kovuutta debyytin tuotantovaiheessa, että miettisivät kuulostaako lopputulos varmasti halutulta ja uskaltavat myös sanoa jos lopputulos ei ole toivottu.
Iron Mike
Posts: 350
Joined: Fri Aug 23, 2002 5:11 am
Location: HELL-sinki
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Iron Mike »

Mr Rami wrote:
Jussi wrote:Nitte myös laulaa tämän "albumiversion" kertsin osin matalammalta, ei hjuva. Kunhan ei tee Teräsbetoneita ja innostuttaneen demon (monikossa BB:n tapauksessa) jälkeen eka levy olekin noloa paskaa; ihan ilman mitään ug-kvlt-ekasejase-lisiä. Mutta toivotaan parasta :|
Liian moni lupaava ja loistava demobändi on enemmän tai vähemmän tyrinyt hommat debyyttiä vääntäessään, joten toivottavasti Battle Beast hoitaa homman kotiin. Ja tarvittaessa potkii tuottajan katuojaan tarpeen vaatiessa...

Esim. Teräsbetonilla kävin debyytin kanssa vähän heikosti, kun ne demovaiheen kovatkin biisit oli debyytille onnistuneesti huononnettu. Ja samoin kävi myös Twilight Guardiansille. Joten toivon nuorille bändeille kovuutta debyytin tuotantovaiheessa, että miettisivät kuulostaako lopputulos varmasti halutulta ja uskaltavat myös sanoa jos lopputulos ei ole toivottu.
Mä taas toivon, että sä olisit joka bändin levyllä tuottajana, niin kaikki levyt kuulostaisi tosi hyvältä.

Ainahan demobiisit muuttuu. Jotkut parempaan, jotkut huonompaan suuntaan. Sille et mitään voi. Levyä odotan innolla, koska demobiisit on niin kovia ettei niitä pysty täydellisesti pilaamaan :win:
Cursarion
Posts: 941
Joined: Sun Jan 27, 2008 1:09 pm
Location: Joensuu (/Kajaani)

Re: BATTLE BEAST

Post by Cursarion »

Mitähän tuolle levylle kuuluu... Bändin kotisivut ovat näköjään kadonneet ja Hype Productionsinkin sivut ohjaavat webhotelliin. Onkohan laskunmaksu unohtunut, vai onkohan tuo merkki huonommasta.
eddie666
Posts: 597
Joined: Mon Sep 01, 2008 8:45 pm
Location: Turkkunen

Re: BATTLE BEAST

Post by eddie666 »

Cursarion wrote:Mitähän tuolle levylle kuuluu... Bändin kotisivut ovat näköjään kadonneet ja Hype Productionsinkin sivut ohjaavat webhotelliin. Onkohan laskunmaksu unohtunut, vai onkohan tuo merkki huonommasta.
Ei minkäänmoista tietoa...ainoa mitä löysin verkon syövereistä oli mikseriin 30.1.2011 viesti "Our debut album is set to be released in April. So stay tuned for that!"
sirclansman
Grey Eminence
Posts: 543
Joined: Sat Dec 04, 2004 1:55 pm
Location: Hankasalmi
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by sirclansman »

Kehaistaanpa ny täällä, eli että BB tuli sitten vetäneeksi FME-tapahtuman kovimman keikan. Soundit toimi, ei puuduttanu, bändillä hirvee draivi & asenne ja biisit, ne vaan toimii aina vaan paremmin. Nyt kun vielä tosiaan se debyytti onnistuu, niin sen jälkeen saletisti natsaa!
Akiman
Posts: 493
Joined: Fri May 02, 2003 5:48 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Akiman »

Kärkeen on pakko myöntää, etten ollut kuunnellut sekuntiakaan Battle Beastia ennen Finnish Metal Expoa. Tuolla soitettu keikka oli koko tapahtuman parhaita ja meinasin lentää kirjaimellisesti perseelleni siitä riemusta, minkä näin vilpitön ja energinen bändi sai aikaan.

Parin pyöräytyksen perusteella on sanottava, että ainakin tällä hetkellä levy toimii mainiosti. Keikan jälkeen olin hieman epäileväinen, että noinkohan tällaista matskua jaksaa levyltä ja vieläpä sen perus kolmen varten keston verran. Vaikka pohjimmiltaan Battle Beastin matksu on moneen kertaan kuultua ja seassa on hyvällä maulla varmaan suurin osa rockin ja heavyn kliseistä, piilee tässä kursailemattomuudessa myös osa bändin viehätystä. En nyt ota kantaa siihen, miten pitkäikäisiä levyn biisit lopulta ovat, mutta juuri nyt levyä tekisi mieli huudattaa todella kovalla ja todella monta kertaa peräkkäin. Vaikka Nitte onkin bändin vahvuuksista se näkyvin ja kuuluvin, ei Battle Beast nojaa ainoastaan tähän.

Vaikka en ole demoja kuullut, en ainakaan usko bändin menettäneen särmäänsä albumille tultaessa.
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Spunkmeyer »

Promot on jo jaettu? Milloin se ilmestyy?
Akiman
Posts: 493
Joined: Fri May 02, 2003 5:48 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Akiman »

Spunkmeyer wrote:Promot on jo jaettu? Milloin se ilmestyy?
Itse asiassa niinkin pian, kuin 14.3, mikä oli on uskominen promoottorin mailiin.

Yllätti itse asissa itsenikin, sillä en ollut ajatellut asiaa, ennen kuin kysyit. Oletin että tulee huhtikuussa. :horror:
DarkPassenger

Re: BATTLE BEAST

Post by DarkPassenger »

Akiman wrote:
Spunkmeyer wrote:Promot on jo jaettu? Milloin se ilmestyy?
Itse asiassa niinkin pian, kuin 14.3, mikä oli on uskominen promoottorin mailiin.

Yllätti itse asissa itsenikin, sillä en ollut ajatellut asiaa, ennen kuin kysyit. Oletin että tulee huhtikuussa. :horror:
Oikea päivä taitaa kuitenkin olla 13.4, näin itse ainakin kuulin bändiltä. Tuossa mailissa on ilmeisesti menneet pari numeroa väärinpäin.
Akiman
Posts: 493
Joined: Fri May 02, 2003 5:48 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Akiman »

DarkPassenger wrote:
Akiman wrote:
Spunkmeyer wrote:Promot on jo jaettu? Milloin se ilmestyy?
Itse asiassa niinkin pian, kuin 14.3, mikä oli on uskominen promoottorin mailiin.

Yllätti itse asissa itsenikin, sillä en ollut ajatellut asiaa, ennen kuin kysyit. Oletin että tulee huhtikuussa. :horror:
Oikea päivä taitaa kuitenkin olla 13.4, näin itse ainakin kuulin bändiltä. Tuossa mailissa on ilmeisesti menneet pari numeroa väärinpäin.
Näin on, sama korjaus tuli tuolta aiemmalta lähteeltä myös. Eli 13. huhtikuuta tulee levy ulos.
Cpa
Posts: 122
Joined: Tue Apr 20, 2010 3:21 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Cpa »

Onkos näiltä btw tullu mitää julkasuja? EP:tä, pitkäsoittoo tms... Kävin Jäänsärkijässä kysymässä, mutta omistaja vaa näytti kesoo ja lähti menee! :D
Cursarion
Posts: 941
Joined: Sun Jan 27, 2008 1:09 pm
Location: Joensuu (/Kajaani)

Re: BATTLE BEAST

Post by Cursarion »

Ei ole tietääkseni myynnissä ollut mitään fyysistä. Veikkaan että lafkoille voi olla mennyt demoja, mutta ainoa "varsinainen" julkaisu on tuo digisingle. Albumia odotellessa siis (voi onneksi kuunnella aiemmin netissä julkaistuja biisejä).
Cpa
Posts: 122
Joined: Tue Apr 20, 2010 3:21 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Cpa »

Cursarion wrote:Ei ole tietääkseni myynnissä ollut mitään fyysistä. Veikkaan että lafkoille voi olla mennyt demoja, mutta ainoa "varsinainen" julkaisu on tuo digisingle. Albumia odotellessa siis (voi onneksi kuunnella aiemmin netissä julkaistuja biisejä).
Pitänee siis tutustuu paremmi ja tyytyy odottelee pitkäsoittoa sitten! Thanks for the info.
Tintti
Posts: 1017
Joined: Wed Jan 29, 2003 11:18 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Tintti »

Cursarion wrote:Ei ole tietääkseni myynnissä ollut mitään fyysistä. Veikkaan että lafkoille voi olla mennyt demoja
Mulla on cdr-promo, mutta ootan parempia aikoja/hintoja ja lyön sitten ebayhin :)

Akiman ollut hereillä muuten, olivat nuo mm. Helvation Festivalilla ja vielä Nightingale-päivänä ;)

Kyllähän tätä levyä tässä jänskäten odottaa. Ja silläkin, että sitä tulee varmasti verrattua myöhemmin tulevaan Merging Flaren lättyyn. En tiedä kuinka objektiivisesti asiaa pystyy itse käsittelemään vaikka kuinka koettaisi, mutta oma ennakkofiilis ainakin ennen bb-lätyn kuulemista on, että oon hämmästynyt jos tuo on Flarea kovempi (harva heavy metal-levy tulee olemaan). Musiikillisesti siis. Oon kyllä samalla suht varma, että menneiden bändikisavoittojen, radio rockin, Hype Recordsin ja korkean profiilin keikkojen myötä myynnissä yms. tuo lätty vetelee Reverenceä turpaan :)
Cursarion
Posts: 941
Joined: Sun Jan 27, 2008 1:09 pm
Location: Joensuu (/Kajaani)

Re: BATTLE BEAST

Post by Cursarion »

^ Eli nimenomaan lafkapromo?

Ja meneekö se Merging Flare niin paljon samaan kastiin BB:n kanssa?
sirclansman
Grey Eminence
Posts: 543
Joined: Sat Dec 04, 2004 1:55 pm
Location: Hankasalmi
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by sirclansman »

Tintti wrote: Akiman ollut hereillä muuten, olivat nuo mm. Helvation Festivalilla ja vielä Nightingale-päivänä ;)
Ja mainiosti vetivät. Tässäpä vielä muistutuksena Infernon festivalreppis.
Tintti
Posts: 1017
Joined: Wed Jan 29, 2003 11:18 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Tintti »

Cursarion wrote:^ Eli nimenomaan lafkapromo?

Ja meneekö se Merging Flare niin paljon samaan kastiin BB:n kanssa?
Lafkapromo juu.

Kyllä mä ainakin omassa päässäni niputan molemmat tommotteeseen suhteellisen mainstream-sävytteiseen heavyyn, jotka about samoja tyyppejä kiinnostanee. Toki erojakin on, Merging Flare on powerimpaa ja musiikillisesti paljon monimuotoisempaa, kun taas Battle Beast pelaa paljon simppelimmillä (silti ja siksikin kuitenkin toimivilla) palikoilla ja Niten äänellä. Eli samanlaisia ja silti kovin erilaisia :) Kuten Flare-topikkiin kirjotin, niin olen hämmästynyt (edelleen, mun mielipide Disentertainmentiin kuuluvana ei voi olla 100% objektiivinen, vaikka kuinka koettaisin) jos kukaan tekee melodisessa heavyssä tänä vuonna tuota Reverenceä kovemman lätyn. Mutta suomalaisista bändeistä kyllä se on Battle Beast jolla mä sanoisin siihen olevan paras mahdollisuus. Toki aina voi Suomessakin joku neverhöörd-bändi tulla ja kiskasta molemmista ohi, heh. Lopullinen arvio itseltä sitten kun vuosi on vaihtunut :)
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Balm »

Cursarion wrote:Ja meneekö se Merging Flare niin paljon samaan kastiin BB:n kanssa?
Ei kyllä sinnepäinkään. Sama kuin vertaisi Queenia Vixeniin.

EDIT: Ja olisi kiva jos Dis-tyypit jättäisi tuon saatanan turhan analysoinnin jo pikkuhiljaa vittuhun. :|
Tintti
Posts: 1017
Joined: Wed Jan 29, 2003 11:18 am
Location: Helsinki
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by Tintti »

Balm wrote: olisi kiva jos Dis-tyypit jättäisi tuon saatanan turhan analysoinnin jo pikkuhiljaa vittuhun. :|
Pakko analysoida sillon kun analysoituttaa!
Glaurung

Re: BATTLE BEAST

Post by Glaurung »

Ihmeen paljon tuntuvat kaikki tästäkin tykkäävän, itse en vaan saa hirveästi irti. Onhan tässä helvetin kova laulaja juu, sitä ei voi kiistää, mutta jotenkin nuo biisit kuulostavat vaan tyhjänpäiväiseltä hutulta. Toki asiaan voi vaikuttaa sekin, että kun kaikki hehkuttaa helvetisti niin bändille asettaa hirveitä odotuksia, ja kun mitään erikoisempaa ei kuulenkaan, niin biisit kuulostavat sitten paljon huonommalta kuin mitä ovatkaan.

Tota FME-vetoa on näköjään kehuttu paljonkin, itellä oli sellainen kuva, että jäbät on lavalla kuin jotain orpoja kuikeloita. Tainnut livemeininki siitä sitten parantua?
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Re: BATTLE BEAST

Post by Spunkmeyer »

Tämä tuskin on warelinkki pahimmasta päästä. Joku on varmaan vaan unohtanut poistaa kolme vanhaa biisiä täältäkin:

http://www.reverbnation.com/battlebeast

Kyllä on mannaa kuulla noita. Tosin näemmä kaksi biisiä eivät ole kokonaisia :D

---

Onkos kellään tietoa bändin fyysisistä demoista (nimi, biisilista, vuosi)? Otaksuisin että niitä on julkaistu kaksi, mutta netistä ei löydy tietoa sitten mistään.
Väinämöinen
Posts: 177
Joined: Sun May 06, 2007 8:04 pm
Location: Praha

Re: BATTLE BEAST

Post by Väinämöinen »

Spunkmeyer wrote:Onkos kellään tietoa bändin fyysisistä demoista (nimi, biisilista, vuosi)? Otaksuisin että niitä on julkaistu kaksi, mutta netistä ei löydy tietoa sitten mistään.
Mulla on jompikumpi (?) demoista. Kannessa sekä jewelcase-kotelon päädyissä lukee "Battle Beast", oliskohan se sitten demon nimi. Kansilehdessä on kuva sekä bändin yhteystiedot, mut ei hirveesti muuta informaatiota, kuten esim. vuosilukua. Muistaakseni ostin tuon 2009. Biisit on

1. Heavy Metal Hell
2. Defenders of Steel
Cursarion
Posts: 941
Joined: Sun Jan 27, 2008 1:09 pm
Location: Joensuu (/Kajaani)

Re: BATTLE BEAST

Post by Cursarion »

Levy ennakkotilattavana Äxässä, ja biisilistakin on näkösällä:
Steel:

1 Enter the Metal World
2 Armageddon Clan
3 The Band of the Hawk
4 Justice And Metal
5 Steel
6 Die-Hard Warrior
7 Cyberspace
8 Show Me How To Die
9 Savage And Saint
10 Iron Hand
11 Victory
Ellei useampia biisejä ole nimetty uudelleen, olen neljä noista kuullut. Menee kyllä luultavasti ostoon. Toivottavasti paketti toimii.
mape
Site Admin
Posts: 2761
Joined: Thu Aug 22, 2002 6:39 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: BATTLE BEAST

Post by mape »

Suatanan hyvä levy on se.
Post Reply