Accept - Humanoid

Raskaamman musiikin keskustelut
Post Reply
heraklos
Posts: 1844
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Accept

Post by heraklos »

2 tuntia taitaa olla Acceptilla se normikeikan pituus. Tuo Virgin Oilin keikka taisi olla reilusti yli 2 tuntia. Keikan jälkeen muuten kuka tahansa sai jutella Acceptin jäsenten kanssa, kun tulivat yleisön pariin. Tosin suurin osa ihmisistä oli jo häipynyt.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Accept

Post by Sabbathman »

Saapa nähdä onnistuvatko "powers that be" järkkäämään sen Accept-jatkon Warttiin...siis niin että bändikin käypi siellä...hypin kyllä seinille jos germaanikunkut laskeutuvat sinne maan alle! Pitää ehkä nimetä meidän varjopaukku "Shadow" uudelleen "Shadow Soldieriksi" jos tuo onnistuis...
el bandito
Posts: 841
Joined: Thu Jan 27, 2005 1:03 am
Contact:

Re: Accept

Post by el bandito »

Onko se Blind Ragen bonus-DVD mistään kotoisin? Soundit? Meno?
Spacecake
Posts: 530
Joined: Wed Dec 25, 2002 10:16 am
Location: Tku

Re: Accept

Post by Spacecake »

el bandito wrote:Onko se Blind Ragen bonus-DVD mistään kotoisin? Soundit? Meno?
Bonarilevy olikin tärkeä syy tuon hommaamiseen. En vielä ole ehtinyt montaa biisiä tsekkaamaan, mutta hyvältä vaikuttaa. Kuvanlaatu (BR) ei ehkä ihan parasta hoodeetä, mutta riittävän hyvä. Soundit kelpaa. Accept on livebändi ja sitä pitää kuunnella kovaa.

edit: otetaas noista soundeista sen verran takaisin, että ei ne nyt olleetkaan niin hyvät. Frankin kitara ei kuulu yhtään ja jotenkin meinaa särkeä koko ajan tuo soundi. Siis menettelee, mutta... onko mulla piuhat löysällä vai mikä.

Muutaman pyöräytyksen itse levyä tullut kuultua. Aika samantasoinen, mitä Stalingrad. Eli ihan BotN -tasolle ei yllä, mutta hyvä kuitenkin.
Last edited by Spacecake on Thu Aug 28, 2014 3:28 pm, edited 1 time in total.
Jack Steel
Posts: 128
Joined: Thu Jun 07, 2007 1:01 pm
Location: Suomi

Re: Accept

Post by Jack Steel »

Blind Rage on kelpo levy. Ekalla kuuntelukerralla se ei tuntunut kummoiselta, mutta sen jälkeen on parantunut kerta kerralta. Ei se tietenkään vedä vertoja 80-luvun legendaariselle suoralle Balls to the Wall - Metal Heart - Russian Roulette, mutta on samaa tasoa Acceptin 2010-luvun tuotannon kanssa.
heraklos
Posts: 1844
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Accept

Post by heraklos »

el bandito wrote:Onko se Blind Ragen bonus-DVD mistään kotoisin? Soundit? Meno?
Soundit on ainakin kohdillaan. Hyvin tuo soittokin kulkee. Juuri tällä hetkellä soi/näkyy tuo dvd taustalla ja biisinä Amamos la Vida. Niin ja muistutetaan nyt, että tämä on ensimmäinen kunnollinen live-dvd -julkaisu Acceptilta ikinä.
Jussi
Posts: 10663
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Accept

Post by Jussi »

Frank & Schwarzmann ovat sitten väliajallaan myös Panzer-triona Schmierin kanssa. Meneeköhän Hermannin hyvät riffit ja melodiat tuonne, aika vähälle huomiolle jääneiden soololevyjensä sijaan nyt? Marraskuussa levy!

:arrow: http://www.blabbermouth.net/news/accept ... -november/
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: Accept

Post by anselmo »

Jussi wrote:Frank & Schwarzmann ovat sitten väliajallaan myös Panzer-triona Schmierin kanssa. Meneeköhän Hermannin hyvät riffit ja melodiat tuonne, aika vähälle huomiolle jääneiden soololevyjensä sijaan nyt? Marraskuussa levy!

:arrow: http://www.blabbermouth.net/news/accept ... -november/
Vähän jätti kylmäksi tuo uutisen lopusta löytynyt samplepätkä. Kitarointi oli tosin sen verta verevää ja imho Acceptmaista, että kumma kun ei Frankille löydy sävellysvastuuta Acceptista? Metal Archives
kun toteaa Blid Ragesta seuraavaa: All songs written by Baltes/Hoffmann/Tornillo.
Kyllähän tuo Hermanninkn matsku hyvin Accept -nimikkeen alle uppoaisi.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Accept

Post by Sabbathman »

Kyllä tämä uusi levy vaikuttaa ensikokemusten perusteella varsin menevältä levyltä! Ja vaikka soundi onkin ruuvattu kasaan saman sepän toimesta, niin on tässä jotain uuttakin särmää. Lisäkuuntelua on tiedossa tässä nyt ennen ensi viikon (!) keikkaa. Mielestäni onkin nyt hyvä kuunnella näitä kolmea uusinta Acceptin levyä omana kolmikkonaan, sillä näistähän saa jo todella hyvän reilun kolmetuntisen miniteeman aikaan - Udon klassikkokauden levyjä kuuntelen jatkossa aivan erikseen omana settinään. Kyllä tämä homma alkaa toimimaan tällä tyylillä, 2 erilaista Acceptin aikakautta, 2 erilaista kuuntelukokemusta. Ja kuitenkin koko ajan ollaan turvallisesti Wolffin ja Peterin jykevässä heavysapluunassa.
Balm
Posts: 1200
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:33 pm
Location: Helsinki/Kajaani
Contact:

Re: Accept

Post by Balm »

Sabbathman wrote: Kyllä tämä homma alkaa toimimaan tällä tyylillä, 2 erilaista Acceptin aikakautta, 2 erilaista kuuntelukokemusta. Ja kuitenkin koko ajan ollaan turvallisesti Wolffin ja Peterin jykevässä heavysapluunassa.
:)

Itse tuossa mietin uutta levyä kuunnellessa, että Tornillo on lunastanut paikkansa niin hienosti bändissä, että nyt ei enää osaisi ketään muuta keulille kuvitellakaan. Toki Udo on asia erikseen, muttei tässä vaiheessa enää Acceptia kuunnellessa osaa edes toivoa asioiden olevan toisin.
Jussi
Posts: 10663
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Accept

Post by Jussi »

anselmo wrote:
Jussi wrote:Frank & Schwarzmann ovat sitten väliajallaan myös Panzer-triona Schmierin kanssa. Meneeköhän Hermannin hyvät riffit ja melodiat tuonne, aika vähälle huomiolle jääneiden soololevyjensä sijaan nyt? Marraskuussa levy!

:arrow: http://www.blabbermouth.net/news/accept ... -november/
Vähän jätti kylmäksi tuo uutisen lopusta löytynyt samplepätkä. Kitarointi oli tosin sen verta verevää ja imho Acceptmaista, että kumma kun ei Frankille löydy sävellysvastuuta Acceptista? Metal Archives
kun toteaa Blid Ragesta seuraavaa: All songs written by Baltes/Hoffmann/Tornillo.
Kyllähän tuo Hermanninkn matsku hyvin Accept -nimikkeen alle uppoaisi.
Jeps, sai vissiin sen yhden(?) krediitin Blood Of The Nationsille ja sekin bonusbiisi näin ulkomuistista, eikä sitten muuta :| Wolf on mukavan kaverin olemuksestaan huolimatta vissiin vähän jyrä.

Jossain haastiksessa sanoi että kokee itse asiassa hankalammaksi soittaa toisen kitaristin kanssa, mutta on sentään taipunut tähän kahteen kitaraan paluuseen. Udohan laittoi tuon yhdeksi ehdoksi edes 2005 mini-reunionille.
heraklos
Posts: 1844
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Accept

Post by heraklos »

Time Machine oli BOTN-levyn bonusbiisi, ja Rolling Thunder (Herman Frank) oli ihan normiversion biisi. Itse muuten koen Acceptin niin, että Herman Frankilla on kyllä paremmat kitarariffit kuin Wolfilla, mutta Wolfilla ehkä sitten biisin kirjoittamisen kokonaistaito ja kitarasoolot on Hermania paremmin hallussa.

Edelleen silti toivoisin, että Herman Frank saisi olla enemmän biisienkirjoituksessa mukana. Olihan tuo Herman Frankin toinen soololevy paljon verevämpää metallia kuin Acceptin Stalingrad-levy. Hyvähän levy tuo Acceptin uutukainen on, mutta särmää ja metallisempaa otetta saisi olla enemmän. Ei siinä toisaalta mitään, kyllähän AOR-veto Wanna Be Free toimii oikeinkin hyvin.

No, ehkä Herman saa sitten riittävästi itselleen Victoryn livekeikoista, soolomatskuistaan ja nyt sitten tuosta Panzer-orkesterista.
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: Accept

Post by anselmo »

No voi jehna! Menin tsekkaamaan netistä tän käynnissä olevan rundin settilistoja ja kas;
jenkeissä lämppäreinä Raven ja Metal Church! Olen varmasti vähemmistössä, mutta vaihtaisin
kyllä Battle Beastin alta aika yksikön tähän komboon. Jumpe, miten kova kattaus. Liekö Raven koskaan edes käynyt Suomessa? 2013 näin osan settiä ja silloin oli vanhat herrat kovasssa iskussa.

Itse Acceptin settilistan jätän taktisesti kommentoimatta, niin ei tule spoilattua keneltäkään mitään. Todetaan nyt vaan ympäripyöreästi että aikas jees, mutta voisi olla omana makuuni vielä kovempikin. Pituutta setillä on aika lailla, which is nice.
Sabbathman
Posts: 5639
Joined: Thu Dec 03, 2009 2:40 am
Location: Seinäjoki

Re: Accept

Post by Sabbathman »

anselmo wrote:No voi jehna! Menin tsekkaamaan netistä tän käynnissä olevan rundin settilistoja ja kas;
jenkeissä lämppäreinä Raven ja Metal Church! Olen varmasti vähemmistössä, mutta vaihtaisin
kyllä Battle Beastin alta aika yksikön tähän komboon. Jumpe, miten kova kattaus. Liekö Raven koskaan edes käynyt Suomessa? 2013 näin osan settiä ja silloin oli vanhat herrat kovasssa iskussa.

Itse Acceptin settilistan jätän taktisesti kommentoimatta, niin ei tule spoilattua keneltäkään mitään. Todetaan nyt vaan ympäripyöreästi että aikas jees, mutta voisi olla omana makuuni vielä kovempikin. Pituutta setillä on aika lailla, which is nice.
Ihme ja kumma, minulle on oikeastaan aika sama mitä soittavat tällä koplalla, joten tsekkaanpa settilistan ihan piruuttani tällä kertaa! En muutenkaan opettele näitä ulkoa ennen keikkaa...
heraklos
Posts: 1844
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Accept

Post by heraklos »

anselmo wrote:No voi jehna! Menin tsekkaamaan netistä tän käynnissä olevan rundin settilistoja ja kas;
jenkeissä lämppäreinä Raven ja Metal Church! Olen varmasti vähemmistössä, mutta vaihtaisin
kyllä Battle Beastin alta aika yksikön tähän komboon. Jumpe, miten kova kattaus. Liekö Raven koskaan edes käynyt Suomessa? 2013 näin osan settiä ja silloin oli vanhat herrat kovasssa iskussa.
Tosin Metal Church joutui peruuttamaan, kun laulaja Munroe joutui leikkaukseen.
Jussi
Posts: 10663
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Re: Accept

Post by Jussi »

Mikähän helvetti siinä on, että Losers And Winnersia roikotetaan jokaisessa 2010> setissä mukana? Jopa Tarot huomasi aikanaan, miten paljon kovempi hitti Turn Me On muunmuassa on tuolta Ballsilta '83 :? -itse asiassa mikä tahansa muu raita BTTW:lta!
Tailgunner
Posts: 381
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:52 am

Re: Accept

Post by Tailgunner »

Jussi wrote:Mikähän helvetti siinä on, että Losers And Winnersia roikotetaan jokaisessa 2010> setissä mukana? Jopa Tarot huomasi aikanaan, miten paljon kovempi hitti Turn Me On muunmuassa on tuolta Ballsilta '83 :? -itse asiassa mikä tahansa muu raita BTTW:lta!
Siinä sitä onkin wimp Jussilla ihmeteltävää.
Maxim
Imperiumi Crew
Posts: 1863
Joined: Sun Aug 25, 2002 10:05 am

Re: Accept

Post by Maxim »

Tailgunner wrote:
Jussi wrote:Mikähän helvetti siinä on, että Losers And Winnersia roikotetaan jokaisessa 2010> setissä mukana? Jopa Tarot huomasi aikanaan, miten paljon kovempi hitti Turn Me On muunmuassa on tuolta Ballsilta '83 :? -itse asiassa mikä tahansa muu raita BTTW:lta!
Siinä sitä onkin wimp Jussilla ihmeteltävää.
Joo, onhan se Turn Me On kirotun kova, mutta kyllä mä kovasti Losers and Winnersistä pidän. Hieno biisi.
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: Accept

Post by anselmo »

heraklos wrote:
anselmo wrote:No voi jehna! Menin tsekkaamaan netistä tän käynnissä olevan rundin settilistoja ja kas;
jenkeissä lämppäreinä Raven ja Metal Church! Olen varmasti vähemmistössä, mutta vaihtaisin
kyllä Battle Beastin alta aika yksikön tähän komboon. Jumpe, miten kova kattaus. Liekö Raven koskaan edes käynyt Suomessa? 2013 näin osan settiä ja silloin oli vanhat herrat kovasssa iskussa.
Tosin Metal Church joutui peruuttamaan, kun laulaja Munroe joutui leikkaukseen.
A-haa, ilmankos ei löytynyt Metal Churchin settilistoja jenkkikeikoilta.

Jussi, write a letter! What`s the matter?
Selvennyksenä omaan toteamukseeni settilistasta (voisi olla omaan makuuni vielä kovempikin); tässä on jälleen kerran kyse runsaudenpulasta. Acceptillakin on niin järjetön määrä kovaa kamaa, että moni ässäbiisi ei mahdu settiin pelkästään ns. pakollisten hittien vuoksi.
Michi
Posts: 155
Joined: Fri Jul 16, 2010 1:44 pm

Re: Accept

Post by Michi »

Jussi wrote:Mikähän helvetti siinä on, että Losers And Winnersia roikotetaan jokaisessa 2010> setissä mukana? Jopa Tarot huomasi aikanaan, miten paljon kovempi hitti Turn Me On muunmuassa on tuolta Ballsilta '83 :? -itse asiassa mikä tahansa muu raita BTTW:lta!
Heh, yllätyin iteki ku kuulin Bang Your Headissa 2011 tän poikain soittavan. Mutta kyllä vaan toimii livenä, ja toimi osana settiä erinomaisesti khyyyllä.
heraklos
Posts: 1844
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Accept

Post by heraklos »

Jussi wrote:Mikähän helvetti siinä on, että Losers And Winnersia roikotetaan jokaisessa 2010> setissä mukana? Jopa Tarot huomasi aikanaan, miten paljon kovempi hitti Turn Me On muunmuassa on tuolta Ballsilta '83 :? -itse asiassa mikä tahansa muu raita BTTW:lta!
Veikkaisin, että yhtenä syynä on se, että Herman Frank soittaa tuossa biisissä soolon. Muutenhan mies ei juuri Acceptissa sooloja soita. Mielestäni Herman Frank saisi olla enemmänkin esillä eikä pysytellä varjoissa ja valoista pois.

Ja taisipa tuo Losers And Winners olla aikoinaan korkealla Accept-forumin äänestyksessäkin. Tämä äänestys oli silloin, kun Accept lähti ns. esittelykiertueelle, jossa Helsinkiä ja Suomea edusti Virgin Oilin keikka. Tuolloin oli kyllä messevää kuulla Run If You Can muiden muassa.
heraklos
Posts: 1844
Joined: Mon Mar 22, 2004 5:37 pm
Location: Tampere, Hervanta

Re: Accept

Post by heraklos »

Taitaapi Accept myydä Tampereen keikan loppuun...Lippuja on enää rajoitetusti saatavilla. Noin 1200 ihmistähän Pakkahuoneelle mahtuu.
Michi
Posts: 155
Joined: Fri Jul 16, 2010 1:44 pm

Re: Accept

Post by Michi »

Jotenkin mulle on tullu sellainen kuva tosta Acceptin biisinteosta, että se on aina ollut kolmen kauppa, eikä Wolf siitä kauhean valmis ole lipsumaan enää vanhoilla päivillään. Hoffmann ja Baltes väsää musan, ja laulaja sit vastaa teksteistä ja mahdollisesti ainakin osasta laulumelodioista. Kärjistettynä Wolf ei sinne mitään toisen viulun soittajaa ole koskaan halunnutkaan tai kaivannutkaan, vaan välttämätön paha on se toinen skebaukko ollu vähä niinku aina.

Näin siis olen haastatteluista ja muusta informaatiosta ihan itse kuvan maalaillut. Ja että Wolf on aika lailla jopa pikkuisen ihan mulq noissa asioissa.
anselmo
Posts: 654
Joined: Thu Jul 13, 2006 12:43 pm
Location: Tampere
Contact:

Re: Accept

Post by anselmo »

Michi wrote:Jotenkin mulle on tullu sellainen kuva tosta Acceptin biisinteosta, että se on aina ollut kolmen kauppa, eikä Wolf siitä kauhean valmis ole lipsumaan enää vanhoilla päivillään. Hoffmann ja Baltes väsää musan, ja laulaja sit vastaa teksteistä ja mahdollisesti ainakin osasta laulumelodioista. Kärjistettynä Wolf ei sinne mitään toisen viulun soittajaa ole koskaan halunnutkaan tai kaivannutkaan, vaan välttämätön paha on se toinen skebaukko ollu vähä niinku aina.
Juu, näinhän tämä taitaa nykyään olla, vaan eikös ainakin 80-luvulla teksteistä vastannut nimimerkki Deaffy eli Hoffmannin vaimo ja yhtyeen manageri. Vai sekoilenko aivan omiani; Accpet-tietäjät (Heraklos?) korjatkoon jos näin on. Itseänikin kiinnostaisi että kuinkas 90-luvulla tai esim.
Eat the Heat levyllä ja että ovatko laulumelodiat Udon käsialaa vai kulkeneet samassa paketissa tektien kanssa?
Michi
Posts: 155
Joined: Fri Jul 16, 2010 1:44 pm

Re: Accept

Post by Michi »

anselmo wrote:Juu, näinhän tämä taitaa nykyään olla, vaan eikös ainakin 80-luvulla teksteistä vastannut nimimerkki Deaffy eli Hoffmannin vaimo ja yhtyeen manageri. Vai sekoilenko aivan omiani;...
Et toki sekoile, Gabyhän se ainakin englanninnoksista vastasi vahvasti aikoinaan, ja käsittääkseni paljon myös ihan sisällöstä. En vaan tuossa nälissäni tätä muistanut erikseen tuohon omaani todeta.
Post Reply