Rekisteröidy    Kirjaudu sisään    Etusivu    FAQ

Etusivu » Imperiumi » Palaute

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: demoarvostelut
 Viesti Lähetetty: 23 Elo 2010, 16:48 
maatuva_muumi kirjoitti:
Moro!

Onkohan Fallenin "is there hope?" -levy löytänyt tiensä arvostelijoiden pöydälle?
Lähetin demon heinäkuun alussa.
Jono taitaa olla melkoinen tällä hetkellä, mutta varovasti kysyn, että osaatteko heittää arviota kauan siinä menee, että se päätyy sivuille?

EDIT: Lähetetty Olli Rinnekankaalle.

On tullut perille ja demo arvostellaan kun ehditään. Malttia malttia.

Viesti Lähetetty: 25 Elo 2010, 16:57 

mape kirjoitti:
Olli on siviilityökiireissä ja Imperiumi-lomalla. Kaikki demot mapelle kunnes toisin neuvotaan, jottei Olli huku demoihin. Jaetaan toimitukselle tasaisemmin vähän aikaa. Demoihin saa laittaa saatteen, kenet toivoisi arvioijaksi, mutta toiveen ei taata toteutuvan. :twisted:

En ollutkaan tätä huomannut, ja tuli sitten Frozen Semen -orkesterin demo juurikin Mr. Rinnekankaalle lähetettyä. Oliskos Imperiumin päässä toiveita, miten kannattaisi toimia? Meidän puolesta voidaan ihan hyvin lähetellä uusi demopaketti eri arvioijalle, jos siitä on apua.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 25 Elo 2010, 17:09 
Site Admin

Laita mulle, pistän sen eteenpäin parhaiten ehtivälle ja sopivimmalle arviojalle.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 25 Elo 2010, 17:52 

mape kirjoitti:
Laita mulle, pistän sen eteenpäin parhaiten ehtivälle ja sopivimmalle arviojalle.

Selkee homma. Näin on nyt menetelty, eli aikanaan sitten Kusti polkaisee.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 17 Loka 2010, 15:30 
Stone Ship-bändin demo on lähtenyt Rinnekankaalle joskus kesällä. Liekö saapunut perille? Kannattaako lähettää uudestaan jollekulle? (Lätty löytyy kyllä myös Shriken hyllystä, mutta ilman promokirjettä.)

Viesti Lähetetty: 17 Loka 2010, 17:37 

Josko samaan syssyyn tiedustelisi Ollille huhtikuussa lähetetyn Coma Faction-lätyn kohtalosta?

Profiili  

Viesti Lähetetty: 18 Loka 2010, 18:07 
Stone Ship:iä en demovuorestani löytänyt. Coma Faction löytyi ja otan samantien käsittelyyn, kun on jostain syystä hautautunut kasan pohjille.

Pahoittelut viiveestä.

-Olli

Viesti Lähetetty: 21 Loka 2010, 14:45 
Imperiumi Crew

dbringer kirjoitti:
Stone Ship-bändin demo on lähtenyt Rinnekankaalle joskus kesällä. Liekö saapunut perille? Kannattaako lähettää uudestaan jollekulle? (Lätty löytyy kyllä myös Shriken hyllystä, mutta ilman promokirjettä.)

Mites tää? Meneekö uusi Ollin suuntaan vai pistänkö minä tämän omaan arviojonooni?

Profiili  

Viesti Lähetetty: 21 Loka 2010, 23:06 
Shrike kirjoitti:
dbringer kirjoitti:

Mites tää? Meneekö uusi Ollin suuntaan vai pistänkö minä tämän omaan arviojonooni?

Mun puolesta voit tehdä, jos kiinnostaa.

Viesti Lähetetty: 22 Loka 2010, 09:49 
Imperiumi Crew

Olazeba kirjoitti:
Shrike kirjoitti:
dbringer kirjoitti:

Voin mä kirjottaa, tosin aikataulut on nyt sit taas mitä sattuu, mut Kivipaatin pojat saa mua meilitse häiritä jos ei kuukaudessa kuulu.

Ping @dbringer

Profiili  

Viesti Lähetetty: 23 Loka 2010, 10:11 
Shrike kirjoitti:
Olazeba kirjoitti:
Shrike kirjoitti:
dbringer kirjoitti:

Voin mä kirjottaa, tosin aikataulut on nyt sit taas mitä sattuu, mut Kivipaatin pojat saa mua meilitse häiritä jos ei kuukaudessa kuulu.

Ping @dbringer

Anna palaa vaan. Kunhan sen arvion ennen ens vuonna ilmestynevää täyspitkää saisi ulos. :)

Viesti Lähetetty: 28 Loka 2010, 17:54 
Onkohan Constantinen uusin EP saapunut arvostelijoille, ja milloinkahan sitä voisi odotella arvosteltavan? Heinäkuussa se Rinnekankaalle läheteltiin, mutta ilmeisesti sattui väärään aikaan, jos mies jäi juuri lomille... :D

Mietin vain, kun yhtyeemme aikaisemmatkaan tänne lähetetyt julkaisut eivät ole tähän päivään mennessä saaneet arvostelua sivustolle, että kokeeko tämä saman kohtalon...

Viesti Lähetetty: 28 Loka 2010, 21:34 
Guitarwall kirjoitti:
Onkohan Constantinen uusin EP saapunut arvostelijoille, ja milloinkahan sitä voisi odotella arvosteltavan? Heinäkuussa se Rinnekankaalle läheteltiin, mutta ilmeisesti sattui väärään aikaan, jos mies jäi juuri lomille... :D

Mietin vain, kun yhtyeemme aikaisemmatkaan tänne lähetetyt julkaisut eivät ole tähän päivään mennessä saaneet arvostelua sivustolle, että kokeeko tämä saman kohtalon...

Ei huolta, otan työnalle lähiaikoina.

-Olli

Viesti Lähetetty: 29 Loka 2010, 09:19 
^ Okei, kiitokset nopeasta vastauksesta! Jäämme siis mielenkiinnolla odottamaan... ;)

Viesti Lähetetty: 07 Helmi 2011, 15:19 

Löysinpäs salasanani taas. Kehotuksesta huolimatta, ja tän ketjun lueskelun jälkeen kehtaan itekki kysyä, et lieneekö Rinnekankaan lomailusta johtuvaa, ettei Deathrenalinen demo ole löytänyt tietään arviointiin? Lähetetty cd-r -muodossa huhti- tai toukokuussa 2010.

Sinnikkäästi ollaan venailtu kyl. :D

Profiili  

Viesti Lähetetty: 07 Helmi 2011, 23:55 
Jeszse kirjoitti:
Löysinpäs salasanani taas. Kehotuksesta huolimatta, ja tän ketjun lueskelun jälkeen kehtaan itekki kysyä, et lieneekö Rinnekankaan lomailusta johtuvaa, ettei Deathrenalinen demo ole löytänyt tietään arviointiin? Lähetetty cd-r -muodossa huhti- tai toukokuussa 2010.

Ei löytynyt allekirjoittaneen demovuorestakaan. Onko pistetty tännepäin?

-Rinnekangas

Viesti Lähetetty: 08 Helmi 2011, 11:45 

Olazeba kirjoitti:
Jeszse kirjoitti:

Ei löytynyt allekirjoittaneen demovuorestakaan. Onko pistetty tännepäin?

-Rinnekangas

Jepp, tuohon osotteeseen mikä löytyy demoarviot -osaston infolinkin takaa. Sinertävät kannet, salamoivalla teemalla. Neljä biisiä.

Profiili  

Viestin otsikko: Olli Rinnekankaalle...
 Viesti Lähetetty: 28 Maalis 2011, 18:17 

Bändimme demo lähetettiin Sinulle arvosteltavaksi noin kolme kuukautta sitten. Kun arvostelua ei noin ensimmäisen parin kuukauden aikana Imperiumissa näkynyt niin lähestyin Sinua sähköpostilla kysellen arvostelun viivästymistä. Ei vastausta. Ymmärrän, että demoja varmaan satelee sinne päin niin paljon ettei niitä hetkessä voikaan arvostella, mutta mielestäni olisi kohteliasta ja vähintäänkin hyvien tapojen mukaista edes vastata sähköpostiin.

Noh, yritin toistamiseen kysellä demon tilannetta pari viikkoa sitten, eikä vastausta ole edelleenkään tullut. Halusin siis vielä varmistella, että onko demo ylipäätään tullut perille ja jos jostain syystä ei, niin voin tarvittaessa lähettää uuden. Jos taas olet ollut kolme kuukautta jossain sademetsässä etkä ole voinut vastata, niin ymmärrän senkin.

Tiedän, kyseessä ei ole maailman tärkein asia. Ei kai yhden demobändin tekele nyt niin suuri juttu ole? Mutta kun on. Pientä ihmistä pistää lievästi sanottuna kismittämään tuollainen ylimielisyys, millä asia hoidetaan, eli tässä tapauksessa siis jätetään hoitamatta. Voi olla, että tämän julkisen kyselyni sijaan olisin pitkäjänteisenä ihmisenä vielä muutamaan kertaan tiedustellut asiaa sähköpostilla, mutta kun vanhan bändini demon kanssa muutama vuosi sitten oli täysin sama homma. Tosin sillä erotuksella, että jo parin mailin ja parin kuukauden jälkeen demo oli arvosteltu.

Jos en ole aivan väärin tulkinnut, niin jotkut demot on arvosteltu jo parin viikon sisällä niiden lähettämisestä. Ilmeisesti arvosteluja ei siis tehdä demojen saapumisjärjestyksessä vaan jonkinlainen hyvä veli-systeemi kuuluu ilmiselvästi tähänkin hommaan.

Noh, eipä sillä väliä. Mutta jos viitsit vaikka vastata, että "en arvostele sitä paskademoa", niin sekin on tyhjää parempi.

Kiitos jo etukäteen!

Kunnioittavin terveisin,

Ead Hollfard alias Nillittäjä-Ade / NIGHT CRIME

Profiili  

Viesti Lähetetty: 28 Maalis 2011, 18:36 
Imperiumi Crew

Olli vastaa varmasti itse noihin tätä demoa koskeviin kohtiin, mutta haluaisin huomauttaa, että kolme(kaan) kuukautta ei vielä ole ihan kauhean pitkä aika. Muistan ainakin itse, kun vuosituhannen vaihteessa pistelin bändini kanssa demoa mm. Soundiin ja Infernoon, niin odotusaika oli jotain 6-10 kk. Ja mitään takuuta siitä, että demo yleensäkään löytää tietään lehden sivuille, ei ollut. Jos pelkäät, että demo on jollain tavalla vanhentunut kolmessa kuukaudessa, kannattaa tehdä parempaa musaa.

Täydellä varmuudella voin sanoa, että jos demo on ensinnäkään mennyt Ollille asti, niin tässä(kään) viivästyksessä EI ole kyse minkäänlaisesta ylimielisyydestä. En usko, että Olli on tahallaan jättänyt sähköpostiin vastaamatta, sikäli mikäli kyselysi on ollut asiallinen. Minun mielestäni hän ei tosin millään tavalla ole velvollinen sinun kyselyihisi vastaamaan. Mutta eiköhän Olli tämän viestin huomaa ja tarkista tilanteen.

Mitä tulee hyväveli-järjestelmään, niin kukaan on tuskin väittänyt, että demot arvostellaan saapumisjärjestyksessä. Huomioi myös, että jono on eri arvostelijoilla eri mittainen ja jokainen tekee näitä hommia oman logiikkansa mukaan. Jos joku "tänään" saapunut demo tekee mieli arvostella heti ja jättää "muutama kuukausi sitten" saapunut demo myöhemmäksi, niin sitten mennään tämän fiiliksen mukaan. Korostan kuitenkin, etten tiedä, mistä viive sun bändin kohdalla johtuu. Villi veikkaus olisi, että työmäärästä (sekä arvostelu- että siviilirintamalla). Jos tällaiset jutut on mielestäsi ylimielisyyttä, niin kristillisdemokraatit/pelastusarmeija/tms. haluaa kaltaisesi luterilaista työmoraalia noudattavan jantterin riveihinsä.

lisäys: Suuri osa Imperiumin kirjoittajista (mm. Olli ja minä) tietää, kuinka tärkeä juttu oman bändin demo on, joten niihin ei todellakaan suhtauduta puolivillaisesti tai ylimielisesti, ellei kyseessä ole ilmiselvä vitsi. Vaikka Imperiumi on meille rakas harrastus, niin ehkä ymmärrät, että aivan kaikki demot eivät voi nousta sinne palkkaduunin/perheen/tms. tasolle tärkeysjärjestyksessä?

Profiili  

Viesti Lähetetty: 28 Maalis 2011, 19:23 

Kylläpä joku provosoituu. :shock:

Kuten sanottu, ymmärrän kyllä että demoja on varmasti pitkä rivi odottamassa. Ehkei Olli olekaan velvollinen vastaamaan minulle, kyse olikin siitä että mielestäni se on hyvien tapojen mukaista. Jos tähän vedät jeesustelukortin niin kivat sulle.

Ja tuohon kommenttiisi "jos mielestäsi demo on kolmessa kuukaudessa vanhentunut niin kannattaa tehdä parempaa musaa", niin se edustaa mielestäni juurikin mainitsemaani ylimielisyyttä.

Arvasin, että tähän vastataan kärkkäästi. Mielestäni tekstini oli asiallisesti muotoiltu mutta mielipiteitä on tietysti monia.

Ja teksti oli tarkoitettu muuten Ollille, ja ihan hyvässä hengessä.:)

Profiili  

Viesti Lähetetty: 28 Maalis 2011, 19:28 
Imperiumi Crew

Paha vastata kollegan puolesta, mutta koska minulle kyseistä demoa ei muistaakseni ole tullut, eikä ainakaan tiedustelua moisesta, niin uskallan olettaa, ettei kyse ole minun työsarkastani. Vaan kun noita demoja tulee arvosteltua demojen ohella, niin valaisenpa itsekin taustaa.

Itse otan lärpäkkeet vastan FIFO-menetelmällä eli first in, first out. Tähän voi joskus, tilanteesta riippuen, hieman vaikuttaa julkaisun pituus (esim. joskus tiedän, että ehdin käydä lyhyen demon läpi tiettynä päivänä, kun taas levyä en), jolloin järjestys voi heittää sen +/- pari julkaisua. Käytännössä menen kuitenkin excelmäisessä järjestyksessä (Captain Excel says 'hello') ja pystyn myös arviopinon päivämäärien perusteella ennakoimaan arvosteluun tulevan levyn ja siten myös jonon viiveen. Tyypillisesti se on jotain 2-3 viikkoa, nyt esimerkiksi kuukausi, ja hiljaisempina hetkinä sitä ei ole välttämättä kuin päivä.

Vaan kuten sanottua, kaikilla ei ole sama tahti, ja siviilielämä verottaa paljon sitä miten paljon tuotoksia voi kuunnella. Maltti on valttia, joskin ymmärrän kyllä myös perään kyselyn. Toivotaan, että Olli vastailee vielä itse kyselyihisi.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 28 Maalis 2011, 19:34 
Imperiumi Crew

Sitä odotellessa kannattaa lukea esim. tämä.

Jos viestini kokonaisuudessaan oli mielestäsi ylimielinen tai kärkäs, niin kannattaa itsekin lopettaa se "Sinun" kirjoittaminen isolla. Siitä saa kuvan, että kirjoittaja joko vittuilee tai on yli 60-vuotias. Muutoin viestisi oli asiallinen ja siksi myös vastasin siihen (omasta mielestäni) asiallisesti.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 28 Maalis 2011, 19:36 
Imperiumi Crew

Hei, lopettakaa nyt tuo vammailu. Tämä ei tietääkseni ollut aivovammaisten kesäajokokous. Voitte jatkaa toistenne provoamista kahdenkeskisissä sessioissanne, arvon kollega ja herra demomiäs.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 28 Maalis 2011, 19:47 
Imperiumi Crew

Ei pitäisi näköjään kirjoittaa internetissä. En suinkaan provosoitunut, vaan vastasin ehkä tarpeettoman monisanaisesti. Lyhyesti sanottuna omakin viestini oli, että "maltti on valttia". Yritin myös ilmaista, että itsekin demohommia bändieni kanssa tehneenä ymmärrän myös arvostelun perään kyselyn. Over 'n out.

Profiili  

Viesti Lähetetty: 29 Maalis 2011, 17:59 
Ead Hollfardille:

Ei ole tullut teikäläiseltä sähköpostia perille, mutta jos kyse on tuosta Night Crimestä niin se on tullut. Siviilityökiireitä pukkaa päälle nyt liikaakin, joten arvostelutahti on ollut lähiaikoina suoraan sanottuna paska.

Otan demonne käsittelyyn kun tässä vain ehdin. Pyrin pitämään demovuoren saapumisjärjestyksessä, mutta nyt se on ollut hieman sekaisin. En ymmärrä miten tässä ylimielinen voisin olla, kun olen kuitenkin harrastuspohjalta arvostellut Imperiumiin noin 700 demoa. Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä.. kyllä tässä ruuhkatilanteessakin parhaani teen.

Pahoitellen:

-Olli Rinnekangas

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Etusivu » Imperiumi » Palaute

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Siirry:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com ja www.imperiumi.net