Tarkat esiintymisajat?

Tuska Metal Fest - keskustelu
Spunkmeyer
Posts: 1436
Joined: Mon Nov 17, 2003 7:59 pm
Location: Helsinki

Post by Spunkmeyer »

Sturm und Drang olisi kuulunut päälavalle. Se on minun silmissäni sellainen kuriositeetti joka kiinnostaa nähdä, mutta jää väliin jos se on päällekkäin jonkin mahtibändin kanssa. Mercenary sattuu olemaan sunnuntain yksi highlight, joten SUD jää väliin.

Mutta.

Se olikin ainoa meikäläistä ollenkaan haittaava päällekkäisyys koko viikonloppuna. Tämähän menee helvetin hyvin: Hatesphere, Moonsorrow, Dragonforce, Immortal, Turisas, Bodom, Battlelore, Barathrum, Pain, Thunderstone, WASP, Emperor, Shade Empire, Deathchain, Mercenary, Sturm und Drang, Blind Guardian, Finntroll, Nightwish/Manowar/mikälie-päättäjä.
Skelethos

Post by Skelethos »

Hmm, tänä vuonna minulle ei ole oikeastaan yhtään tosissaan harmittavaa päällekkäisyyttä. Noh, D'espairsray olisi kova kuriositeetti, mutta Vader taitaa kyllä hakata sen. Samoin Katatonia ja Turisas ovat hyviä molemmat, mutta kuten havaittu, tällaisissa tapauksissa tilannekohtainen fiilis kuitenkin lopulta ratkaisee kumpaa päätyy katsomaan, eli nou stressi. Kun ei kuitenkaan niin suuria suosikkeja ole, että pitäisi pelihousuja repiä. Myös aikataulutus noin yleensä on paljon parempi kuin viime vuonna, jolloin omat suosikit olivat ihan outoihin aikoihin, ja kaikista odotetuimmat heti perjantaina kun oli vielä fiilis haeskeluvaiheessa. Nyt on tasaisesti hyvää koko ajalle, eli varsin mainiolta näyttää!
Pakana

Post by Pakana »

Lector [teloch] wrote:Pahintahan tuossa on silti se, että jos Munareita haluaa mulkoilla, pitää jälkeenpäin sietää Dragonforcea. :wink:
Itseäni harmittaa lähinnä se, että alkupuoli Dragonforcen setistä jää tuon takia väliin. :?
Jussi
Posts: 10663
Joined: Wed Aug 28, 2002 5:10 pm
Location: Oulu (Rollo)

Post by Jussi »

^ Hehe, oikein! -vaikka kyllähän teätkin kattoo, semminkin kun settiähän vaihdellaan talvesta (Jalometalli Winterfest) kuitenkin :)

edit: joo-o, mutta vaihtelu virkistää, kun sitä jotkut (näköjään myös MD-Dave :shock: ) sentään harrastavat.
Last edited by Jussi on Fri Jun 08, 2007 6:48 pm, edited 1 time in total.
Skriiveri
Imperiumi Crew
Posts: 550
Joined: Wed Mar 24, 2004 10:15 am
Location: Espoo
Contact:

Post by Skriiveri »

Jussi wrote:^ Hehe, oikein! -vaikka kyllähän teätkin kattoo, semminkin kun settiähän vaihdellaan talvesta (Jalometalli Winterfest) kuitenkin :)
Mitämitä, tuolloinhan setti oli mitä parhain. :twisted:
Vain Kuin Ikuinen puuttui täydellisestä MS-setistä.
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Post by Ice »

Scandal wrote:
Ice wrote:^Ymmärsinkö nyt jotenkin, että olet menossa katsomaan Sturm und...poppoota?
No miksi ei? Kuriositeetti ja mielenkiintoinen tuttavuus se on siinä missä Mercenarykin. Festarithan ovat sitä varten, että siellä käydään tsekkaamassa myös niitä mielenkiintoisia tapauksia - sellaisia, joiden omalle keikalle ei viitsisi välttämättä lippua ostaa, mutta jotka ihan mielenkiinnosta katsastaa festareilla kun kerta samaan hintaan näkee. Ainakin itse tsekkaan festareilla mielummin (itselleni) uuden ja tuntemattoman bändin kuten Sturm Und Drangin tai Mercenaryn kuin jonkun niistä puhki kuluneista vakikasvoista kuten vaikkapa männä vuosina joka kissanristiäisissä patsastelleen Mokoman.
Joo, kyllä itekki mielenkiintoisia ja uusia bändejä festareilla mielellään katselee. En vaan ymmärrä mitä mielenkiintoista on isin poikien rockissa, paitsi jos se tehdään Aurinkojaffa huumorilla. Mutta tuota taas ei ole tehty niin...Toisaalta onhan festareilla pirusti joka vuosi nuorta sakkia, joille oman ikäisten näkeminen lavalla voikin olla hyvä juttu. Kunhan tajuavat realiteetit, eli rahan vallan.
Skelethos

Post by Skelethos »

Ice wrote:Kunhan tajuavat realiteetit, eli rahan vallan.
Aika kova olettamus. Meinaatko mennä itse spiikkaamaan keikan, ja kertoa rahan vallasta, vai mistä ihmeestä voi olettaa kenenkään (fanin) sitä muuten siellä tajuavan?
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Post by Ice »

Skelethos wrote:
Ice wrote:Kunhan tajuavat realiteetit, eli rahan vallan.
Aika kova olettamus. Meinaatko mennä itse spiikkaamaan keikan, ja kertoa rahan vallasta, vai mistä ihmeestä voi olettaa kenenkään (fanin) sitä muuten siellä tajuavan?
Mitäpä se mulle kuulee noin yleensä, mutta olin vain yllättynyt, että on ihmisiä, jotka tietävät nämä taustat, ja silti ovat kiinnostuneita bändistä. Tai sen näkemisestä. Itselläni vain tälläisten tapausten kohdalla mielenkiinto itse musiikkia kohtaan vaipuu aina nollaan. Ilmiönähän tämä taas on erittäin mielenkiintoinen, kuten Hevi-Ari tai Agnes.
Khamul
Posts: 420
Joined: Wed Mar 05, 2003 9:10 pm

Post by Khamul »

Ice wrote:
Skelethos wrote:
Ice wrote:Kunhan tajuavat realiteetit, eli rahan vallan.
Aika kova olettamus. Meinaatko mennä itse spiikkaamaan keikan, ja kertoa rahan vallasta, vai mistä ihmeestä voi olettaa kenenkään (fanin) sitä muuten siellä tajuavan?
Mitäpä se mulle kuulee noin yleensä, mutta olin vain yllättynyt, että on ihmisiä, jotka tietävät nämä taustat, ja silti ovat kiinnostuneita bändistä. Tai sen näkemisestä. Itselläni vain tälläisten tapausten kohdalla mielenkiinto itse musiikkia kohtaan vaipuu aina nollaan. Ilmiönähän tämä taas on erittäin mielenkiintoinen, kuten Hevi-Ari tai Agnes.
Itse ajattelin käydä vilkaisemassa miten pojilta sujuu soitto. Musiikki tai ilmiö muutenkaan ei oikeastaan kiinosta ollenkaan enkä todellakaan maksaisi levystä tai yksittäiskeikasta yhtään mitään (tai no mistä sitä koskaan tietää miten kova bändi on - enpä ole kuullut yhtään biisiäkään), joten en nyt oikeastaan näe mitä väärää festarikeikan tsekkaamisessa mahtaisi olla.
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

Varsin mukavasti minun makuuni näyttäisi soljuvan tuo aikataulu. Ei yhtään varsinaisesti vittumaisia päällekkäisyyksiä ja kiinnostavien aktien väleissä hyvin aikaa istuskella juopottelemassa nurtsilla, jos napostelee. Sunnuntaina ei ainakaan tarvitse turhan aikaisin änkeä sisään.

Ainoastaan Katatonian ja Turisaksen välillä vähän harmittaa valita, kun jälkimmäinen olisi varmasti visuaalisesti viihdyttävää menoa, mutta Katatonia on enemmän musiikilliseen makuun. Noh, en nyt jaksa silti mussuttaa.

Mikähän mahtaa olla tuo Sunnuntain viimeinen TBA?
Better_unborn
Posts: 54
Joined: Wed Jul 16, 2003 6:21 am
Location: Ylöjärvi

Post by Better_unborn »

Opeth-Fan wrote:
Jetku wrote:
Perkele ku Katatonia ja Turisas menee päällekkäin :(
Toi on kyllä syvältä, mutta täytyy jotain koittaa keksiä. Varmaan itselle kaksi ne bändiä mitä haluaisi tällä kertaa eniten nähdä.

No aina ei voittaa...
Nostromo
Posts: 855
Joined: Wed Jan 14, 2004 8:03 am
Location: Vantaa

Post by Nostromo »

Itseä korpeaa tuo Dragonforcen Pe-esiintyminen, vaikuttaa etten varmaan bändiä koskaan näe. Wasp:kin perui silloin aikoinaan Tavan keikan kun DF oli lämppäri.

Siis La-Su olen tuskassa kun ei joka päivä vanha jaksa olla. Ja pe vielä duuniakin vielä, tosin loma juuri siitä alkaa.
rss
Posts: 448
Joined: Sun Jan 15, 2006 10:43 pm
Location: VANTAA
Contact:

Post by rss »

Itse olen erittäin tyytyväinen noihin aikoihin..mikään suosikki ei mene päällekkäin, ja joka päivä on semmonen parin tunnin vaihe jolloin ei soita mikään kiinnostava, niin voi harjotella sitä nestetankkausta..
Khamul
Posts: 420
Joined: Wed Mar 05, 2003 9:10 pm

Re: Blind Guardian jo klo 15.30?

Post by Khamul »

Raistlin wrote:Eikös se tarkoita silloin, että on BG festarin pääesiintyjä?
Ei onneksi näköjään tarkoita.
Chaasrainer

Re: Blind Guardian jo klo 15.30?

Post by Chaasrainer »

Khamul wrote:
Raistlin wrote:Eikös se tarkoita silloin, että on BG festarin pääesiintyjä?
Ei onneksi näköjään tarkoita.
Ja se "oikea" pääesiintyjähän on vielä julkistamatta. Varmaan se tulee ylimmäiseksi tohon listaan kunhan se julkistetaan..
Murjaani

Post by Murjaani »

Pahasti tulee päällekkäisyyksiä. Before the dawn ja Profane Omen sekä Insomnium ja Thunderstone. Kaikki kokemisen arvoisia.

Nyt voin elää sen tosiasian kans etten pääse tänä vuonna Tuskaan. Helpompi olla näkemättä mitään kuin vain osa........................vitut
TrollhorN
Posts: 432
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:20 pm
Location: Metal Institution
Contact:

Post by TrollhorN »

Necromancer wrote:Näyttää muuten hienolta tuo timetable, mutta olisi Moonsorrow nyt sentään saanut vetää päälavalla prkl.
PaskanliÄkit. Kun ei se päälava oikein sovi meille, siellä on vähän liian orpo olo. :D
Pakana

Post by Pakana »

Raistlin wrote:Tulee aina hyvä fiilis, kun katselee tuota Tuska 03:n taltiointia.
Kun tulisikin. :D
Peccant
Posts: 37
Joined: Fri Aug 23, 2002 10:14 am
Location: Rovaniemi
Contact:

Post by Peccant »

Voi #¤%&@£$ ku pitää Immortalin olla noin aikaisin perjantaina!! En voi sanoin kuvailla miten ottaa päästä, kun ei ehi näkemään. Voisivat olla kyllä päivän pääesiintyjä. Vaan mikähän se siellä viimisenä töllistelee listalla?! Olis kirveelle töitä jos multa kysytään, ihan ku ei näillä leveysasteilla ois nähty liiaksikin jo ko orkkaa. Nooh, pääseepä ajoissa klubeille.

Vaan minkäs teet, Emperor kuitenki se pääbändi itelle koko vloppuna joten ei sovi valittaa. Kun vielä on tarjolla Waspia yms maittavaa niin mikäpä se tässä.
Noose

Post by Noose »

Miten helvetissä Blind Guardian voi soittaa sunnuntaina 15.30?

Oletteko täysin sekaisin?
Hartza
Posts: 202
Joined: Sat Jan 25, 2003 2:02 pm
Location: Kallio, Hki
Contact:

Post by Hartza »

hellward wrote:No nyt ois jo rantuillekki tuskan sivuilla aikataulut kehissä.
Ja lauantaina molemmat lahtibändit päällekkäin. Kele, päätä täs ny sitten kattooko Tuomasta vai Julesia...
Noose

Post by Noose »

Onhan se aivan järkyttävää, että tällaisesta tarvitsee edes keskustella. Täysin sairasta toimintaa Tuskalta, jos tämä aikataulu pitää kutinsa.
HassuWraith
Posts: 91
Joined: Mon May 23, 2005 7:41 pm

Post by HassuWraith »

Ihan mielenkiinnosta: Mikä siitä Blind Guardianista nyt noin erikoisen tekee? Toki kyseessä on vanha ja todella suosittu bändi, mutta on Tuskassa aikaisempinakin vuosina ollut esiintyjiä, joille on vuosien saatossa kertynyt "legendan" statusta ja jotka ovat silti joutuneet soittamaan aikaisemmin päivällä.
Toki Blind Guardian olisi erikoisempi bändi pääesiintyjänä kuin Strato, mutta onhan tämä jälkeenpäinkin mainittu äärimmäisen suosittu. Todennäköinen vastaus lieneekin, että tämä nyt oli se suunnitelma B Tuska-organisaatiolle, kun ei suurempaa tähteä saatu pääesiintyjäksi, eikä viitsitty aikatauluja ruveta sen vuoksi muokkaamaan.

Kuitenkaan en ole kuullut kitinää esimerkiksi Gamma Rayn, Sodomin, Testamentin tai Destructionin kohtalaisen aikaisista soittoajoista kahdelta viime vuodelta. Miksi siis Blind Guardianista?
-ari perkele-

Post by -ari perkele- »

Niin ja muistakaa että tietyt bändit voi vaikuttaa soittoaikaansa ja jos on yhtään "pelimiehiä" bändissä niin mitä aikaisempi sitä parempi :wink:
Ja voihan muina syinä olla esim se että bändin pitää lähteä jatkamaan matkaa jonnekkin toiselle keikalle tms.
Demonarch

Post by Demonarch »

Aika snadisti ollaan menty "pääesiintyjän" (jos sunnuntain viimeistä esiintyjää nyt sellaisena pitää) osalta alaspäin tänä vuonna, jos miettii viime vuosia. Dio, Accept, Celtic Frost ja nyt... Stratovarius. Mikä ei kuulu joukkoon? Eh eh. No joo, pääseepähän aikaisemmin kotiin nukkumaan.
Post Reply