voiko festivaalialueelle tulla kesken päivän?

Tuska Metal Fest - keskustelu
TheKraken

Post by TheKraken »

Skriiveri wrote:
Mazdago wrote:Portitkin avataan liian myöhään. Kilometrien jonon takia jää ensimmäisen bändin alku näkemättä.
Edellisten hyvien kommenttien lisäksi tuohon "vastine". Eikös sisääntuloportteja ole 4, mutta yleisö älyää jostain syystä vuodesta toiseen käyttää vain kahta (2). Ei mikään ihme, että portti ruuhkautuu sisääntulijoista. Asiasta kitistään joka vuosi ja se laitetaan järjestäjien syyksi.

Korjatkoon joku, jos olen väärässä.
Tsekkaan nyt siis vielä:

Meinaatko tällä sitä että jengi seisoo semmosessa öpaut jonossa, eikä nelijonossa? Vai onko siellä jotain piilotettuja portteja jossain toisella kyljellä?

Eikös se ole ihan normaalia jonotusta, että jos on 4 vierekkäistä porttia, niin muodostetaan suurinpiirtein yksi jono, joka vasta siellä loppupäässä jakautuu niille neljälle portille. Näin jokainen pääsee sisään ihan tasaväkisesti. Se että hetkellisesti käy niin, että joku ei tajua portista x rynnätä vuorollaan sisään ei oikeuta ketään siinä kohtaa juoksemaan jonon ohi.

Tämähän on se paras ja tasapuolisin tapa aina jonottaesa. Tähän perustuu mm. jonotusnumerot. Jos yksi kassa/sisäänkäynti tökkii, niin muut pääsevät silti sisään omalla vuorollaan, eikä osa jengiä juutu sen urpon takia koko päiväksi.

Joka vuosi näitä näkee jotka änkeää niistä reunaporteista sisään, kun sopiva rako tulee, mutta se nyt on vain puhdasta etuilua.

Vai onko siellä tosiaan jossain muuallakin joku sisäänkäynti?

EDIT: Joka vuosihan se on mennyt niin, että jono kiertää nätisti pitkin puiston reunaa, jopa rautatietorille asti. Siis yksi jono. Sitten kun päästään porttien läheisyyteen muodostetaan ns. häröpallo ja pyritään sisään heti kun sopivasti portti edessä vapautuu. Eipä ole itellä osunut silmään, että niitä kahta porttia ei käytettäisi.

Voin siis puhua ihan puutaheinääkin, jos siellä nyt tosiaan jotain salattuja portteja jossain on.
TheKraken

Post by TheKraken »

Kaikki-minulle-heti-nyt-ajattelu on tietysti yksi tapa suhtautua asiaan. Itse olen joka vuosi päässyt ihan rehellisellä jonottamisella sisään ilman että olen tahtomattani missannut yhtään mihtään. Tajuatko, vitun urpo, että sinä olet yksi niistä syistä miksi se jonottaminen tökkii?

Minä en ottanut mitenkään henkilökohtaisesti yhtään mitään. Onhan tuskassa paskojakin systeemejä, mutta minusta jonottaminen ei ole yksi niistä. Portit voisivat vetää väkeä hieman paremmin, mutta kun vertaa viime vuotta esim. vuoteen 2004, niin asioissa on tapahtunut paljon parannusta. Jos pitäisi johonkin puuttua niin vessojen tyhjentämiseen viikonlopun aikana.

Ja jos taas tosta vanhasta kunnon sisään-ulos-kuviosta puhutaan, niin jos kaupunki sen kieltää, niin siinä ei paljon järjestäjät vastaan nillitä. Muutenkin tuntuu että se on joka vuosi lähinnä tuuria millä mölyluvat sun muut saadaan.

ps. Tekstin voi myös jäsennellä kappaleisiin. Helpottaa lukemista.
metalglory
Grey Eminence
Posts: 1387
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:04 pm
Location: Turku
Contact:

Post by metalglory »

Mazdago wrote:Saunassa taas on omat portit kolmen päivän lippulaisille, yhden päivän lippulaisille ja lipun portilta ostaville. Näin ei pääse tulemaan turhaa, jonoja muodostavaa häröilyä porteille...
Ai luuletko, että ihmiset tajuaisivat mennä oikeista porteista? :P

P.S. Enpä huomannut tuollaista järjestelyä ainakaan eilen Saunassa.
Ludicrous
Posts: 497
Joined: Mon Jan 05, 2004 10:03 am
Location: Ratavartijan mökki
Contact:

Post by Ludicrous »

TrollhorN wrote:Eksviismii. Mitä vittua, festivaalialueella Alepa????? Olen hämmentynyt.
Alepa- kontti kiertää tänä kesänä tuskassa, myötätuulirockissa, kivenlahtirockissa, ja ankassa. helvetin kiva keksintö, ja varmaan hehkeä mesta olla töissä.. :shock:
MacMoney
Posts: 77
Joined: Sun Aug 25, 2002 8:01 pm
Location: Espoo

Post by MacMoney »

TheKraken wrote:EDIT: Joka vuosihan se on mennyt niin, että jono kiertää nätisti pitkin puiston reunaa, jopa rautatietorille asti. Siis yksi jono. Sitten kun päästään porttien läheisyyteen muodostetaan ns. häröpallo ja pyritään sisään heti kun sopivasti portti edessä vapautuu. Eipä ole itellä osunut silmään, että niitä kahta porttia ei käytettäisi.

Voin siis puhua ihan puutaheinääkin, jos siellä nyt tosiaan jotain salattuja portteja jossain on.
Näin se on mun mielestä toiminut nyt viimeiset neljä-viis vuotta, kun on tullut käytyä. Ei ole koskaan tullut huomattua mitään kahta käyttämätöntä porttia.
Post Reply