ensi kertaa tuskaan...

Tuska Metal Fest - keskustelu
Post Reply
DrumHead

Post by DrumHead »

Turvallisempaa siellä on, kuin esim. tangomarkkinoilla. Hyvät järjestelyt, eikä tarvitse pelätä.
teuvo

Post by teuvo »

Bash wrote:BÖÖ :shock:
Tuo on vaarallisinta mitä siellä tulee vastaan. Muutoin porukka on mitä ystävällisintä porukkaa, omalle "lajilleen" (toki, jos "hyppyritukka" tulee vittuilemaan, niin saa kyllä takaisin). Sekaan mahtuu.

Kännissä - Tottakai, jotkut enemmän jotkut vähemmän, kuuluu genren luonteeseen aika pitkälle, mutta Tuska on yksi rauhallisimmista festareista, mitä Suomessa on (ehkä herätysjuhlat saattavat olla rauhallisempia, tai enpä tiedä, kun en moisista tiedä). Ei siellä toki mitään juomispakkoa ole.

Soitot alkavat ip (n.15.00?), loppuvat 22.00 mennessä. Etsi lisää tietoa Tuskan sivuilta, jos ei vielä nyt ole tietoa, niin kevään mittaan tulee.
Jeeves
Posts: 61
Joined: Sat Jul 22, 2006 8:54 pm
Location: helsinki

Post by Jeeves »

Lähde ihmeessä vain. Itse olin ensimmäistä kertaa Tuskassa 12-vuotiaana ja ei mitään ongelmia ollut. Isoveli oli toki mukana, mutta lähes koko ajan liikuin yksin festarialueella.
Ancalagon

Post by Ancalagon »

Tuli siellä viime vuonnakin nähtyä pari 12-vuotiasta jätkää joilla molemmilla ylsi letti jo melkein jonnekin alaselkään asti. Väittivät kyllä hetken olevansa jo 15 mutta parin epäuskoisen katseen jälkeen tuli totuus ilmi...Eikä siellä mitään ongelmia näyttänyt heeboilla olevan minkään suhteen.
-Untamo-
Posts: 510
Joined: Mon May 15, 2006 5:25 pm
Location: Delfinaario

Post by -Untamo- »

Hyvin sinne 15-vuotias sekottuu sakkiin. 14-vuotias pikkuveikka oli viime vuonna Tuskassa ekaa kertaa ja kehui kovasti, vaikka olikin välillä herra Isoveikan valvovan silmän alla, kun tuo pikkunen jo juomaan tahtoisi. =D
teuvo

Post by teuvo »

Se huomio/ohje vielä n.15 vuotiaille, että se alkoholin käyttö vaatii harjoittelua, Tuskassa ei kannata harjoitella, ettei mene popit hukkaan.
vaskitsa
Posts: 58
Joined: Wed Feb 02, 2005 8:30 am
Location: Vantaa

Post by vaskitsa »

Ja ehdottomasti korvatulpat tai muut kuulosuojaimet mukaan. 15-vuotiaana ehtii vielä kauan vituttaa, jos saa kuulovaurion.
Kivenkantaja

Post by Kivenkantaja »

Tänne varmaan voisi joku ladella, halpoja ja mahdollisimman lähellä kaisanniemeä sijaitsevia majoitus paikkoja. En tälle viitsi omaa topikkia tehdä. Ja en nyt hae mitään puska/auton takapenkki osastoa.
OooO

Post by OooO »

Kivenkantaja wrote:Tänne varmaan voisi joku ladella, halpoja ja mahdollisimman lähellä kaisanniemeä sijaitsevia majoitus paikkoja. En tälle viitsi omaa topikkia tehdä. Ja en nyt hae mitään puska/auton takapenkki osastoa.
Mikä nyt on halpa ja mikä lähellä, mutta Skattalla Eurohostel, Domus Academica Kampissa ja Kaisaniemessä hotelli Arthur.
SixPounder

Post by SixPounder »

Kivenkantaja wrote:Tänne varmaan voisi joku ladella, halpoja ja mahdollisimman lähellä kaisanniemeä sijaitsevia majoitus paikkoja. En tälle viitsi omaa topikkia tehdä. Ja en nyt hae mitään puska/auton takapenkki osastoa.
http://www.imperiumi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=24407

Tein jo ;)
Kivenkantaja

Post by Kivenkantaja »

SixPounder wrote:
Kivenkantaja wrote:Tänne varmaan voisi joku ladella, halpoja ja mahdollisimman lähellä kaisanniemeä sijaitsevia majoitus paikkoja. En tälle viitsi omaa topikkia tehdä. Ja en nyt hae mitään puska/auton takapenkki osastoa.
http://www.imperiumi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=24407

Tein jo ;)
Onneksi muut vitshiii kun ei itse viitshi. sillä lailla, kiitosksia.
Nigu

Post by Nigu »

YourSweet wrote:Minäkin oon lähössä Tuskaan ekaa kertaa ja oon 14 v. :D
(Tai no sillon Tuskan aikaan oon! :P )
Mulla vaan on vähän pulaa tuosta kaverista koska melkeinpä kukaan ei saa lähteä mukaan! :?
Eipä siellä nyt kovin vaarallista yksinkään ole liikkua. Onhan se toki hyvä jos joku on messissä.
-†- Mormegil -†-

Post by -†- Mormegil -†- »

Tähän väliin kysymys.
Kuinkas paljon rahaa tartteis varata tuolle kolmelle päivälle jos majoitus ja liput on jo maksettu?
Viinarahat jätetään pois laskuista, koska kaikilla on varmaan vähän erillainen haarukka niissä :)
Ice
Posts: 2859
Joined: Wed Aug 28, 2002 7:11 am
Location: Helsinki
Contact:

Post by Ice »

Sóknardalr wrote:
-†- Mormegil -†- wrote:Tähän väliin kysymys.
Kuinkas paljon rahaa tartteis varata tuolle kolmelle päivälle jos majoitus ja liput on jo maksettu?
Viinarahat jätetään pois laskuista, koska kaikilla on varmaan vähän erillainen haarukka niissä :)
Selvisin viime vuonna 4,40e/pvä, siis bussilippujen hinnoilla. Toki jos haluaa syödä tai viihdyttää itseään vaikkapa muutaman oluen ääressä kannattaa varata enemmän käteisvaroja. Periaatteessa rahattomanakin selviää jos huvittaa.
Paljonha se riippuu kaikesta, muutama olut, safka sun muut ni sellanen min. 50 €, siihen sitten fanipaidat sun muu sälä jos haluaa. Plus ne muutamat oluet lisää. Itse tosin viime vuonna ostin yhden tuopin, omilla juomilla mmuuten päivät. Rahaa meni se 150 e alueella, ja koko weekendinä satku enemmän. Niin, ja asun siis paikkakunnalla, joten nuo muut on jatkot jne.
Raddox
Posts: 250
Joined: Tue Mar 06, 2007 6:37 pm
Location: HellSINki

Post by Raddox »

Paljonkos siellä bändipaidat maksais?
Paroni

Post by Paroni »

unorthodox manifesto wrote:Turvallista on. Soittaminen alkaa yleensä siinä kello 13-15. Loppumisajat taas on syystä tai toisesta mun muistissa vähän hämäriä.
Jee rock. Muistaakseni Tuska festarina on saanut jo useamman kerran "Poliisin ystävä"-palkinnon sillä, että on rauhallisin tapahtuma. Esimerkiksi muistaakseni viime vuonna lehdessä todettiin, että itse festarit aiheuttivat tasan nolla (0) hälytystä polliisille. Sikäli siis hyvinkin turvallinen ja rauhallinen paikka. Siellähän on ihmisiä ihan pienten lastenkin kanssa.

Soitto tosiaan taitaa loppua viimeistään tasan 22:00. Tämä taisi olla ainakin viimevuonna ihan ehdoton raja koska älämölön pitämiseen vaadittava lupa antoi myötä vain siihen asti. Tämän takia rajasta ei tingittäne minuuttikaan, vaikka joku maailman stara ei meinaisi haluta lopettaa :)
HolyWar
Posts: 115
Joined: Wed Nov 27, 2002 9:12 am
Location: Espoo

Post by HolyWar »

Paroni wrote:Muistaakseni Tuska festarina on saanut jo useamman kerran "Poliisin ystävä"-palkinnon sillä, että on rauhallisin tapahtuma.
Juuri näin, siksihän tuollainen festari on saanut jatkaa toimintaansa tuollaisella paikalla vaikka välillä onkin katkolla ollut. Yksi tähän vaikuttava tekijä on ollut runsas ja melkolailla ammattitaitoinen järjestyksenvalvontahenkilökunta.
Murjaani

Ensi kertaa tuskassa....

Post by Murjaani »

Muistakaa että herätysjuhlien aikaan kaikista lähikaupoista myydään kortsut loppuun. Tämä on fakta.

Kyllä Tuskaan voi tulla rauhallisin mielin. Sinne porukka tulee musiikin takia. Neljänä kesänä peräkkäin olen paikalla ollut, enkä kertaakaan ole tappelua/häiriötä nähnyt. Pikku jannut menee muiden mukana. Ja jos pikku jannu joutuu vaikeuksiin, niin vanhemmat varmaan pitää puolia. Mukaan vaan!
ij

Post by ij »

Joo.kyllä itsekin hyvillä mielin matkaan lähden näin ekaa kertaa.Kai siellä voi vanhakin nauttia kunnon meiningistä :oops:
teuvo

Post by teuvo »

ij wrote:Joo.kyllä itsekin hyvillä mielin matkaan lähden näin ekaa kertaa.Kai siellä voi vanhakin nauttia kunnon meiningistä :oops:
Tsop tsop, varotaan vaan sitten sen alkoholin kanssa. Eikä oteta niitä sauvakävelykeppejä mukaan, ne otetaan portilla pois yleisöä vaarantavina artikkeleina.
Raddox
Posts: 250
Joined: Tue Mar 06, 2007 6:37 pm
Location: HellSINki

Post by Raddox »

YourSweet wrote:Minäkin oon lähössä Tuskaan ekaa kertaa ja oon 14 v. :D
(Tai no sillon Tuskan aikaan oon! :P )
Mää myös
Serpent of the Nile

Post by Serpent of the Nile »

Kehotan varautumaan myös sadeviitalla tai -varjolla, vaikka kuinka olisi poutaa luvassa. Viime kesänä lokit käyttivät tulvivia bajamajoja juoma-automaatteina ja pyrähtelivät siitä sitten yleisön ylle roiskuttelemaan...
ij

Post by ij »

Tsop tsop, varotaan vaan sitten sen alkoholin kanssa. Eikä oteta niitä sauvakävelykeppejä mukaan, ne otetaan portilla pois yleisöä vaarantavina artikkeleina.
No jos kuitenkin pari kaljaa sais ottaa.Mutta kyllä mä ainakin tuulipuvussa tulen vaikka kaikki sauvat jätänkin kotiin. :lol:
Pagan Fears
Posts: 1448
Joined: Thu Nov 03, 2005 3:33 pm
Location: Lahti

Post by Pagan Fears »

-unski- wrote:Itsekki oon ekaa kertaa lähössä. Ite oon 13v ja samanikäisen kaverin kaa oon lähös. Mites siellä tällaisia "natiasia" otetaan vastaan? Suhtaudutaan ihan positiivisesti? Sitten tämä kysymys eli siellähän jonkin verran näitä örveltäjiä löytyy niin voiko siellä ihan rauhassa olla, että ei ole mitään tapahtunut että väki olisi alkanut tappelemaan tai jotain muuta?
Ihan rauhassa saa olla. Joku saattaa vähän tulla vittuilemaan, tai kaatua kännipäissään jalkoihin, mutta ei sen ihmeempää :) Voin varmuudella sanoa, että kunnon tappelua et tule Tuskassa näkemään, leppoisaa meininkiä. Itse olin Tuskassa ekaa kertaa 15-vuotiaana, eikä minään vuonna mitään ongelmia ole ollut.
-Untamo-
Posts: 510
Joined: Mon May 15, 2006 5:25 pm
Location: Delfinaario

Post by -Untamo- »

-unski- wrote:Joo jos joku tulee vittuilemaan niin siinähän vaan kannattaa kävellä pois paikalta.

Tosin suht harvoin kukaan tulee aukomaan ilman mitään hyvää (?!) syytä.
Post Reply