ensi kertaa tuskaan...

Tuska Metal Fest - keskustelu
Skelethos

Post by Skelethos »

InChains wrote: Minusta taas in ihan uskomatonta että joku kuulee koko musiikkia festaridesibeleillä, itselleni kun se tosiaan menee ihan puuroksi ja tekee niin kipeää että vaikeuttaa oloa. Meitä on siis tässäkin asiassa moneen junaan. Uskonpa silti, että tulppien käytössä voittaa enemmän kuin häviää. :)
Kai meillä sitten vaan on niin erilaisia korvia. Erikokoiset vahvarit korvassa, heh. Aina festareilla, kun lähden ryysimään tulpat päässä mahdollisimman eteen, yksi kaveri suosiolla jättäytyy taaemmas kuuntelemaan, että volyymi ei olisi niin kova , että tarvitsee käyttää tulppia. Kuitenkin samoilla etäisyyksillä ollessani itse silti käytän.

Tuosta lapsi-aiheesta; jos vanhemmat hoitavat hommansa ja pitävät huolta muksu(i)sta, niin mikäpä siinä. Sama kai se on, kuin ottaa jälkikasvu mukaan mihin tahansa retkelle, kunhan tosiaan pitää huolen että kuulo- ja muut asiat ovat kunnossa ja edes jokseenkin kivaa siellä (ettei tule festarikammo: "ku siellä oli ihan kauheen tylsää" :))

Hevi_akateemikon probleema on kyllä hankala. Ehkä paras ratkaisu olisi, jos pystyisi jotenkin selittämään tilanteen laadun, tai jos ottaa sen kaverin mukaan, niin... öh, perustelemaan, että miksi sitä huonoa esimerkkiä tulee. Tai mitä tahansa tekee tuossa tilanteessa, niin perustelee sitä jotenkin, niin se ei ole niin paha shokki.
T: Vara-Dr.Phil
Misanthropia

Post by Misanthropia »

InChains wrote:Mitäs muuten ajattelette lasten tuomisesta Tuskaan? Näitäkin kuitenkin joskus näkee, ja itse kun ei vanhempi ole niin väkisinkin mietityttää, millaista muksun kanssa on festarilla ja miksi kyseinen päätös on tehty. En sano että se väärinkään olisi, mutta pähkäilytyttää allekirjoittanutta kovasti.
Haluaako 4-vuotias oikeasti olla festarilla, onko sillä kivaa? Onko lapsesta enemmän hupia vai vaivaa Tuskassa? :?:
Tällä hetkellä enemmän vaivaa (2-vuotias), joten jää mummolaan hoitoon Tuskan ajaksi. Oltiin kuuntelemassa Acceptia aidan ulkopuolella -05, kun poju oli 3 viikkoa vanha. Nukahti heti, kun Accept aloitti :) Tulevina vuosina otamme ilman muuta mukaan sunnuntai-päiväksi, kun olemme itse selvinpäin. En usko, että lapsella on vanhempiensa kanssa "tylsää", jos tottuu festarimeininkiin jo pienestä pitäen ja on heviä kuunnellut vauvasta saakka edellyttäen, että vanhemmat huolehtivat lapsesta eivätkä itse vedä lärvejä lapsen nähden tai muuten käyttäydy huonosti. Tietenkään ei oteta poikaa mukaan, jos itse ei halua lähteä...Saa nähdä.
TrollhorN
Posts: 432
Joined: Thu Aug 22, 2002 7:20 pm
Location: Metal Institution
Contact:

Post by TrollhorN »

Itse otan kyllä oman muksun mukaan jonain päivänä käymään. (1.5 v) Toisaalta, artistina on se hyvä puoli että voi pyöriä siellä backstagella, missä on hivenen "turvallisempaa" kuin yleisön puolella. :)
-ari perkele-

Post by -ari perkele- »

metalglory wrote:Ehkä olen poikkeus säännössä, sillä ikinä en ole korvatulppia keikoilla käyttänyt. En omilla, enkä yleisön joukossa. Enkä treenikämpällä. Eihän se varmaan loppupeleissä terveellistä ole jos tulee tarpeeksi kovia melupiikkejä, mutta enpä ole ikinä saanut totuttua korvatulppiin. Ja vokalistina treeneissä oma ääni on kuulostanut aivan kuin tyynyn alle vaimennettuna aka. vitun munattomalta. :)
Kyllä sä olet vaan onnekas jos ei kertaakaan ole ollut ongelmia korvien kanssa. Joskus nuorempana kun en vielä tulppia käyttänyt ja festareiden jälkeen soi korvat noin pari viikkoa putkeen rupesin käyttämään tulppia suurinpiirtein vessassa käydessänikin. Oli suht vittumaista kun piti mennä nukkumaan korvakuulokkeet päässä että ei kuullut sitä saakelin vinkunaa. Onnekseni se loppui.

Lavalla ja lavan ulkopuolella tulee käytettyä edelleenkin tulppia. Kohta takana noin 10 vuotta enkä kadu. Hifitulpat kun löysin niin voisin väittää että tietyillä keikoilla kuuntelu on paljon miellyttävämpää kuin ilman. Lavalla/treeneissä se on sitten taas ihan monitoroinnista kiinni kuuletko omaa ääntäsi eli käyttännössä siis itsestäsi kiinni. Helposti äänen huutaa "paskaksi" kun sitä ei kuule mutta turha sitä on tulppia siitä syyttää.

Tiedän myös tapauksen tuttavapiiristäni jossa kaveri ei ollut koskaan käynyt missään keikoilla saatikka muutenkaan ollut kovan äänen kanssa tekemisissä mutta sai noin 5 vuodeksi erittäin vittumaisen tinnityksen. Hänenkin onnekseen se loppui mutta joka yö meni nukkumaan joku ghettoblaster korvan juuressa.
metalglory
Grey Eminence
Posts: 1387
Joined: Thu Aug 22, 2002 8:04 pm
Location: Turku
Contact:

Post by metalglory »

-ari perkele- wrote:Oli suht vittumaista kun piti mennä nukkumaan korvakuulokkeet päässä että ei kuullut sitä saakelin vinkunaa. Onnekseni se loppui.
Eikös tinnitus ole päänsisäinen vaiva, joten tungitko ne kuulokkeet korvakäytävistä sisään väkivalloin? :P
Ehkä siinä pienet hälyäänihäiriöt jää toiseksi kun sisäkorvat halkeilee ja rusahtelee...

Huomenna Klubilla tulppa vs. ei-tulppa! :)
SixPounder

Post by SixPounder »

mjahas, itsekään ei ole kuin treeneissä tullut käytettyä tulppia. Ei ole kivaa kun kaveri hakkaa tuhattajasataa rumpuja vieressä :). Mutta Jotenkin keikoilla se on sitten eriasia ja ilman tulppia mennään...Ilmankos "häh" kuuluu useimmiten käytettyihin sanoihin :P
Furcifer
Posts: 268
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:39 am
Location: Espoo

Post by Furcifer »

metalglory wrote:
-ari perkele- wrote:Oli suht vittumaista kun piti mennä nukkumaan korvakuulokkeet päässä että ei kuullut sitä saakelin vinkunaa. Onnekseni se loppui.
Eikös tinnitus ole päänsisäinen vaiva, joten tungitko ne kuulokkeet korvakäytävistä sisään väkivalloin? :P
Ehkä siinä pienet hälyäänihäiriöt jää toiseksi kun sisäkorvat halkeilee ja rusahtelee...
Ei muuten ole naurun asia. Itsekin joudun menemään nukkumaan joko telkkari auki tai jonkun muun korvaavan äänen kanssa.

Nimim: tinnitusta kymmenisen vuotta "pienen" uudenvuoden vahingon takia.
Blasphemathory
Posts: 73
Joined: Sun Mar 11, 2007 10:59 am
Location: Oulu

Post by Blasphemathory »

Unski82 laudalla? Mahtavaa!
Blasphemathory
Posts: 73
Joined: Sun Mar 11, 2007 10:59 am
Location: Oulu

Post by Blasphemathory »

Pahus! Toivoin jo erään internet-legendan esiintymistä täälläkin.
Ale

Post by Ale »

+ 16w tytöille voin näyttää miten tuskaista se voi olla =DDD
plopp

Post by plopp »

Ale wrote:+ 16w tytöille voin näyttää miten tuskaista se voi olla =DDD
tai sitten 160 kg+ mies voi näyttää sulle miten tuskaista se voi olla :roll:
teuvo

Post by teuvo »

Ei se satu.
*~NegativeGirl94~*
Posts: 27
Joined: Mon Sep 09, 2002 1:11 pm

Post by *~NegativeGirl94~* »

:D
cfe
Posts: 2208
Joined: Tue Sep 03, 2002 1:00 pm
Location: tre
Contact:

Post by cfe »

Valtiatar Mustatuuli wrote:
Antti wrote:-- Tuska vetää vuosi vuodelta nuorempaa porukkaa.
Se on totta. Itselläni on ikää 13 vuotta, ja olen tänä kesänä sitten ensikertalainen tuolla. :D
Tsemppiä! Varo wanhoja hevisetiä.
Aldebaran

Post by Aldebaran »

Sitten takaisin alkuperäiseen aiheeseen. Oma vinkkini Tuska-neitsyille on, että tulkaa kaikki paikalle hyvällä mielellä omina itseinänne, älkääkä turhaa kiinnittäkö huomiota kaikenmaailman epäoleellisuuksiin. Musiikki ko tapahtumassa on kuitenkin se pääasia! Niin, ja hauskanpito! :D
Kivenkantaja

Post by Kivenkantaja »

Opeth-Fan wrote:suosittelen kyllä kaikille niitä korvatulppia. Olin itse viime fme:ssä ja voin sanoa että koko yön sen jälkeen tinnitti korvissa, onneks ei pitempään.
No fme on sisällä, ihan eriasia ulkofestareilla.
Dead Man
Posts: 1032
Joined: Mon May 26, 2003 5:58 pm
Location: Limbus Helsinki, spiritual Parkano

Post by Dead Man »

Sen verran palaan vielä tuohon tulppa-offtopicciin, että en voi kuin ihmetellä miten jollakulla voi säilyä kuulo ehjänä jossei tulppia käytä missään. Itse olen pitänyt aina siitä lähtien, kun korvat piippasi hulluna monta päivää Slayerin Nummirock-keikan jälkeen. Oli vittumaista, enkä halunnut saada sellaista pysyväksi riesaksi. Bändireenit olivat sula mahdottomuus ilman tulppia, joten niiltä peruilta on plakkarissa kunnolliset joulukuuset joilla kelpaa kyllä kuunnella klubikeikkoja ilman tyyny-efektiä.

Ulkoilma/festarikekat olen ottanut vähän fiilispohjalta, eli jossei ole tullut järjettömällä voluumilla, niin ilmankin on pärjännyt. Klubeilla kuitenkin tulee pidettyä lähes poikkeuksetta.
Kivenkantaja

Post by Kivenkantaja »

Semmosta kyselisin että kun tuo launtain jatkoklubi on merkitty alkavaksi klo: 22:00 ja Emperorin lopetus ajaksi on myös merkitty 22:00 et miten nuo aikatalut mahtaa pitää paikkansa, että ei kai Shade Empire heti kymmeneltä voi aloittaa. Eli ilmeisesti nuo aikataulut ovat vain suuripiirtein, suuntaa aintavia. Eli varmaankin kerkiää kävellen ihan hyvin tuonne jatkojen alkuun?
EDIT: Siis kyse oli noista nosturin jatkoista.
Post Reply